Gerdab.IR | گرداب

روزانه چند عکس در اینترنت منتشر می شود؟

تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۰

مردی آلمانی برای نمایش دادن تعداد تصاویر روزانه‌ای که افراد بر روی وبسایتهای مختلف بارگذاری می‌کنند، تمامی تصاویری که طی 24 ساعت بر روی وب سایت Flickr بارگذاری شده بود را دانلود و چاپ کرد.

به گزارش گرداب، کاربر با مراجعه به وب سایتهای مختلف به ویژه شبکه های اجتماعی مورد بمباران تصاویری قرار می گیرد که افراد مختلف از خود یا لحظات مختلف زندگی خود و دیگران به ثبت رسانده اند.

این امر به عنوان پدیده فرهنگی نسبتا جدیدی شناخته می شود که توانسته الهام بخش هنرمند آلمانی، "اریک کسل" برای ایجاد اثری هنری از تعداد تصاویری که روزانه بر روی وب سایتهای اشتراک گذاری بارگذاری می شوند باشد.

وی برای نمایش دادن این پدیده فرهنگی اتاقی بزرگ ایجاد کرده و در حدود یک میلیون عکس را که طی 24 ساعت از وب سایت اشتراک گذاری تصویری Flickr دانلود و چاپ کرده را درون این اتاق ریخته است. وی با اجرای این پروژه با نام "عکاسی به وفور" قصد دارد فرصت مناسبی را برای بازدیدکنندگان فراهم آورد تا بتوانند حجم عظیم تصاویری که روزانه بر روی وبسایتهای اینترنتی به اشتراک گذاشته می شوند را مشاهده کنند.

بر اساس گزارش دیلی میل، در حال حاضر بیش از 6 میلیارد عکس بر روی وب سایت Flickr وجود دارد، البته شگفت انگیزتر این است که همین مقدار عکس هر دو ماه یکبار بر روی شبکه اجتماعی فیس بوک بارگذاری می شود.


بازدیدکننده ای در حال تماشای یکی از 1000000 عکسی که
 تنها در یک روز در وب سایت Flickr بارگذاری شده است.

منبع: مهر