Gerdab.IR | گرداب

برنامه ویژه بی بی سی فارسی برای فتنه گران

تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۸۹

شبکه بی بی سی فارسی مجموعه برنامه ای را به عنوان "پرگار" برای سالگرد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با محوریت حمایت از جنبش سبز، تطهیر سران آن، ایجاد موج جدیدی از اتهامات علیه نظام و ... بر روی آنتن خواهد برد.

گرداب- در ادامه حمایت های بی دریغ شبکه بی بی سی فارسی از فتنه گران ،این شبکه برنامه ای را برای سالگرد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تدارک دیده است.
شبکه بی بی سی که در دوران انتخابات و حوادث بعد از آن به تریبون اصلی فتنه گران تبدیل شده بود و بیانیه ها و برنامه ای سران فتنه را انعکاس ویژه ای می داد،مجموعه برنامه ای را با عنوان "پرگار" برای سالگرد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با محوریت حمایت مجدد از جنبش سبز، تطهیر سران آن، ایجاد موج جدیدی از اتهامات علیه نظام و...بر روی آنتن خواهد برد. این برنامه در یکی از استودیوهای عربی شبکه بی بی سی درحال ساخت است.
گفتنی است نگاهی به فعالیت شبکه بی بی سی در دوران انتخابات بیانگر آن است که این شبکه قبل از انتخابات رویکرد خود را در کوتاه مدت با هدف تبلیغ تحریم انتخابات آغاز کرده و با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات، هدف آن تبلیغ برای مشارکت گسترده با تاکید بر ضرورت تغییر حاکمیت تغییر بود و پس از اعلام نتایج و بعد از آن نیز القای تقلب در نتایج انتخابات و دامن زدن به آشوب های را در دستور کار خود قرار داد.
همچنین رویکرد شبکه خبری بی بی سی فارسی و صدای آمریکا درحوادث سال 88 بر اساس مدل الماس خبری تحلیل بود که طی آن سعی می شد که پس از طرح یک خبر این شبکه به سرعت وارد مرحله تحلیل و بازخورد شود. این شبکه در همین زمینه برنامه ای مانند "نوبت شما" سعی کرد تا طرح بازخورد رویدادها را نیز جزئی از مسیر اطلاع رسانی و جریان سازی خود کند.
همچنین این شبکه با استفاده بهینه از تاکتیک موزائیکی سعی در القای بی طرفی به مخاطبان داخل و خارج کشوررا داشته و دارد.
در این روش برخورد سیاه و سفیدی از موضوع در یک برنامه کنار هم قرار می گیرند و یک ترکیب موزائیکی را ایجاد می کند که که میزان جانبداری در آن به نفع یک طرف موضوع در ظاهر کم است اما وجود دارد البته به حدی که مخاطب عام قادر به تشخیص آگاهانه آن نیست اما در بلند مدت این تاثیر در ذهن ماندگار می شود و بیشترین تاثیر را در ذهن او ایجاد کرده، تا القای بی طرفی کند.
زوایای این تصورات کلی که در حاشیه این فضا ایجاد می شود و در نهایت بسیار اندک، تصویر کلی آن را سیاه و سفید می کند، برای تاثیرگذاری در ذهن مخاطب کافی است.
به گونه ای که در یک شمای کلی که از چیدن سفید و سیاه ها در کنار همدیگر ایجاد می شود، حجم بیشتر فضای سیاه یا سفید، می تواند ذهن خواننده را مملو از همان مسیری کند که رسانه در نظر دارد آن را اعمال کند.

منبع: جوان آنلاین