Gerdab.IR | گرداب

خشونت علیه زنان در غرب

بحران عدم تشکیل خانواده در آمریکا و غرب

تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۰

نبود خانواده باثبات و آرامش در میان زنان و مردان آمریکایی و غربی از مهمترین نشانه‌های بروز و گسترش بحران عدم تشکیل خانواده در این کشورهاست.

به گزارش گرداب، ‌براساس نتایج تحقیقات صورت گرفته از سوی "فرشته روح افزا" عضو  شورای فرهنگی اجتماعی زنان، غرب و آمریکا با بحران عدم تشکیل خانواده روبه رو بوده و این بحران در حال گسترش است.

نتایج پژوهش‌ها و تحقیقات نشان می‌‌دهد که یکی از مهمترین علل نداشتن  تمایل به ازدواج رسمی، عدم اعتماد طرفین به یکدیگر برای ادامه زندگی است، بنابر این سعی می‌شود برای مدتی قبل از ازدواج رسمی زندگی مشترک داشته باشند تا شناخت بیشتری کسب کنند که گاهی از یک شب  تا چندین سال این نوع زندگی به طول می‌انجامد است که بیشتر آنها به جدائی می‌انجامد و زنان آسیب زیادی به دلیل این توع روابط می‌بینند.این نوع خانواده ها به علت بی‌بند و باری شکل می‌گیرند.

این روش زندگی و نبودن خانواده‌ای با ثبات و به تبع آن نداشتن آرامش برای زنان، مردان و بچه‎ها در این خانواده‌ها دیده می‌شود و گاهی چندین بچه از پدران مختلف و یا مادران مختلف در این خانواده‌ها با هم زندگی می کنند؛ واضح است که به چه میزان عدم ثبات روحی و خطرات مسائل تربیتی ناشی از آن، چنین خانوده‌هایی را تهدید می‌کند.

بعد از زندگی موقت و جدا شدن از یکدیگر، بعضا تا مدت مدیدی فرزندان و پدران همدیگر را پیدا نمی‌کنند و یا از وجود هم بی‌خبرند و یا گاهی به علت بی‌بندوباری در روابط، پدران به غلط به بچه‌ها معرفی می‌شوند و بعد از سال‌ها تازه متوجه می‌شوند که پدرشان فرد دیگری است. در اینجا مجال این نیست  که اثرات و آسیب‌های روحی و اجتماعی این‌گونه روابط را بر فرزندان و والدین بررسی کنیم، زیرا خود مقوله بسیار مفصلی خواهد شد.

براساس اخبار دریافتی  60 درصد زنان بین سنین 25 الی 64 در معرض ابتلا به بیماری‌های گوناگون هستند و 4 برابر دارو بیشتر مصرف می‌کنند.

مروری بر اخبار منتشر شده در این زمینه نشان می‌دهد:
- اکثر زوج‌ها در آمریکا و غرب به طور غیررسمی زندگی خود را آغاز می‌کنند.
- کودکانی که دارای خانواده‌های غیرقانونی هستند و به طور غیررسمی زندگی می‌کنند، 73 برابر بیشتر مورد سوء استفاده و بد رفتاری واقع می‌شوند.
-مادری که به تنهایی با فرزندش زندگی می‌کند 3 برابر بیشتر از حالتی که ناپدری در خانه است، مورد سواستفاده قرار می‌گیرند.

همچنین زمانی که خانواده رسمیت ندارد و مادر به صورت غیررسمی با فردی زندگی می‌کند، آمار عدد 73 که بسیار بالاتر است را نشان می‌دهد. در این‌جا به روشنی می‌توان دید که خانواده‌های غیر رسمی و کودکانی که در این خانواده‌ها متولد می‌شوند، بسیار آسیب پذیرتر هستند.

براساس تحقیق دیگری،‌ زنانی که اصلا ازدواج نکره‌اند با آنان‌که حداقل یک بار ازدواج کرده‌اند، بیش از 2 برابر مورد جرم واقع می‌شوند. نکته قابل توجه این است که آنانی که حتی از همسرانشان جدا شده‌اند، میزان آسیب پذیریشان نسبت به آنانی که اصلا ازدواج نکرده‌اند، کمتر است.

- متوسط مردم آمریکا عمده عمر خود را در زندگی ازدواج نکرده به سر می‌برند.
- در بریتانیا بالاترین آمار بارداری در نوجوانان را دارد، در حدود 43 هزار نوجوان مادر هر ساله به وجود می‌آید.
- بیش از 12 میلیون زوج در حالت ازدواج غیررسمی در 6 میلیون خانه  در آمریکا زندگی می‌کنند.
 - زنان در سنین بین 15-44 ساله به نحوی زندگی غیررسمی دارند که حدود 41 درصد زنان امریکایی را تشکیل می‌دهند.
- حدود 10.7 درصد جمعیت ازدواج نکرده به صورت ازدواج غیر رسمی با زوج خود زندگی می‌کنند.
- حدود 68 درصد زنان بیوه یا مطلقه آمریکایی برنامه‌ای برای ازدواج مجدد ندارند.
- بیش از 56 میلیون آمریکایی بالغ همواره مجرد باقی می‌مانند.
-در سال 2008 میلادی،  29.4درصد مردان و 22.7درصد زنان از سن 18 سال به بالا هرگز ازدواج نکردند.

منبع: فارس