Gerdab.IR | گرداب

نیمی از صاحبان مشاغل در انگلیس طعمه حملات سایبری

تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۰

محدودیت‌های بودجه‌ای و تلاش برای کاهش هزینه ها باعث موفقیت جانیان سایبری در انگلیس و وارد آمدن خسارات فراوان شده است.

به گزارش گرداب به نقل از وی تری، بررسی های موسسه انگلیسی PwC نشان می دهد 51 درصد از صاحبان مشاغل در این کشور در 12 ماه گذشته قربانی حملات سایبری بوده اند و 26 درصد پاسخ دهندگان هم گفته اند به علت وقوع این حملات متحمل خسارات سنگینی شده اند.

این ارقام بسیار بالاتر از میزان متوسط جهانی است. بر اساس آمار متوسط حملات موفق به صاحبان مشاغل در سطح جهان حدود 34 درصد است. علاوه بر این خسارت ناشی از حملات رو به افزایش است.

در حالی که تا به حال خسارات ناشی از این حملات بین حداقل 100 هزار تا حداکثر 5 میلیون دلار در نوسان بوده، در حال حاضر تعداد حملاتی که بیش از 5 میلیون دلار خسارت به بار می آورند به شدت افزایش یافته است.

به نظر می رسد شرایط دشوار اقتصادی به نفع هکرها و ویروس نوسان تمام شده و به آنها امکان داده تا از محدودیت های موجود نهایت سوءاستفاده را به عمل آورند. چندی قبل گزارش مستقل دیگرید از سوی موسسه Ponemon تهیه شد که نشان می داد هزینه های تحمیل شده به دنبال سرقت اطلاعات تا 70 درصد افزایش یافته است. بخش عمده این حملات حاصل سواستفاده های داخلی است و لذا به کارگیری عوامل و کارکنان درستکار در شرکت های تجاری و فناوری اهمیت زیادی یافته است.

منبع: فارس