Gerdab.IR | گرداب

پیش‌شماره 2 بسته خبری؛

فرهنگ لغت فناوری اطلاعات/ خدمات فیس بوک به دزدان!/ روی نمایشگر تلفن تف کنید!/ برترین کشور در سانسور/ رکوردشکنی بازی رایانه‌ای/ کمک‌های گوگلی به ویکی‌پدیا و...

تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۰

سرویس فضای مجازی سایت گرداب در نظر دارد از این پس "بسته‌خبری" شامل اخبار مربوط به فضای مجازی، فناوری‌های نوین و... را برای کاربران به صورت هفتگی منتشر کند.

به گزارش گرداب، سرویس فضای مجازی سایت گرداب در نظر دارد از این پس "بسته‌خبری" شامل اخبار مربوط به فضای مجازی و فناوری‌های نوین و... را برای کاربران به صورت هفتگی منتشر کند.

با توجه به اهمیت جایگاه کاربران، گرداب این بسته خبری را بر اساس پیشنهاد کاربران خود نامگذاری خواهد کرد. کاربران در ارائه عنوان این بسته خبری، محتوای آن را که پیش از این ذکر شد مورد توجه قرار دهند. علاوه بر این از کاربران دعوت می‌شود در محتوای این بسته خبری با پایگاه اطلاع رسانی گرداب همکاری کرده و ما را در فراهم آوردن آنچه مورد نیاز و پسند ایشان است، یاری کنند. علاقمندان می‌توانند عنوان و اخبار پیشنهادی خود را به آدرس info@gerdab.ir ارسال کنند.


خدمات فیس بوک به دزدان!

رویترز نوشت: فیس بوک، وسیله مناسبی برای دزدان شده تا با استفاده از سیستم "مکان یاب" فیس‌بوک و اطلاعاتی کاربران از خود می‌د‌هند، منازل کاربران را مورد سرقت قرار دهند.
به گزارش گرداب، با توجه به اقسام دزدی، فیس بوک به عنوان یکی از بزرگان "سرقت اطلاعات کاربران" نه تنها خود به این امر خطیر اهتمام دارد، بلکه یار و همراه دله‌دزدان نیز هست.  




فرهنگ لغت فناوری اطلاعات تدوین می شود

"عباس حری"، بنیانگذار موسسه ملی زبان اعلام کرد به زودی فرهنگ لغت فناوری اطلاعات در کشور تدوین می‌شود.


گوگل: تازه اول راه هستیم!

"دیوید ژیرو"، نایب رئیس مدیریت محصولات شرکت گوگل می‌گوید:‌ «در سال جدید شاهد نوآوری‌های بسیاری در سرویس جی‌میل خواهید بود. ما تازه اول این راه هستیم.»
گوگل همچنین در حال بهبود شبکه اجتماعی گوگل پلاس به عنوان ابزاری مهم نه تنها برای کاربران عادی که برای "کسب و کارها" است.
به گزارش گرداب، چندی پیش گوگل از صفحه تجاری خود در گوگل پلاس رونمایی کرد.


هشت میلیون انگلیسی صفر کیلومتر در استفاده از اینترنت
جدیدترین آمار منتشر شده از سوی اداره ملی آمار انگلستان نشان می دهد هشت میلیون بزرگسال انگلیسی هرگز از اینترنت استفاده نکرده اند.
به گزارش گرداب، این در حالی است که دولت این کشور میلیون ها پوند پول را برای اجرای طرح های مختلف گسترش کاربری اینترنت در این کشور هزینه کرده است.


کمک‌های گوگلی به ویکی‌پدیا
در آستانه برگزاری کمپین سالیانه حمایت از ویکی‌پدیا، "برین وجکیک" یکی از بنیان‌گذاران گوگل مبلغ ۵۰۰ هزار دلار به بنیاد ویکی‌پدیا کمک کرد.
به گزارش گرداب، گوگل کمکهای دیگری هم به این دانشنامه دارد از جمله اینکه ویکی پدیا همواره در صفحه نخست  نتایج جستجوی گوگل قرار دارد.




"سلام جهان" فیس‌بوکی با اهداف اسلامی

روزنامه "حریت" ترکیه نوشت: شبکه اجتماعی اسلامی "سلام ورلد" در شهر استانبول ترکیه راه‌اندازی شد.
این سایت را یک تاجر برجسته مسلمان تاسیس کرده است که شعبه‌های فعالی در دیگر شهرها از جمله قاهره، لندن، مسکو، دبی و نیویورک خواهد داشت. هدف "سلام ورد" که به 15 زبان فعالیت خواهد داشت، جذب جوانان مسلمان، شخصیت‌های روشنفکر و افراد غیرمسلمانی است که به دنبال آشنایی بیشتر با اسلام هستند.


رئیس  جدید در مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال طی حکمی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد.
"حسن علیزاده" جایگزین "عیسی زارع ‌پور" که از سال 85 رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، شده است.


خدمات فیس‌بوکی  با تلفن هوشمند "بافی"
فیس‌بوک برای تولید تلفن هوشمند مبتنی بر اندروید با قابليت‌های خاصی برای ارائه خدمات فيس‌بوكی، با اچ‌تی‌سی همکاری می‌کند. فیس‌بوک در پی یکپارچه‌سازی خدمات خود با این گوشی است. بافی‪  (Buffy) ‬ زود‌تر از یک سال آینده به بازار عرضه نخواهد شد.
به گزارش گرداب، اگرچه بسیاری از کارشناسان این ایده را ناموفق می‌دانند، اما نکته اینجاست که بزرگترین دستگاه جاسوسی اینترنتی در راستای تامین اهداف مدیران واقعی‌اش از هیچ خدمتی به کاربران فروگذاری نمی‌کند!


محبوب‌ترین هدیه در خورجین بابانوئل چیست؟
یک موسسه تحقیقاتی بازار با ارائه فهرستی از محصولات فناورانه‌ای که کودکان آمریکایی انتظار دارند آنها را در شب کریسمس هدیه بگیرند نشان داد که امسال در خورجین بابا نوئل بیش از هر چیز باید "آی‌ پد" پیدا شود.
به گزارش گرداب، آی پد اگرچه تا این حد جذاب است، اما نباید فراموش کرد، این وسیله بیش از کاربران خود، در خدمت اربابان این نوع تکنولوژی‌هاست. برای نمونه، رهگیری مخفیانه، انتقال اطلاعات شخصی به شرکت‌های تبلیغاتی و...




مایکروسافت دوباره در فکر خرید یاهو
یاهو به تازگی دنبال یک پدرخوانده جدید است. مایکروسافت که شنیده می شود با رقبای بالقوه‌اش وارد مذاکره شده بیش از دیگران شانس تصاحب یاهو را دارد. سرمایه گذاری در یاهو به مایکروسافت اجازه می‌دهد که پرش بلندی به تبلیغات درون فضای موتور جستجو داشته باشد.


راه اندازی سامانه خرید اینترنت پرسرعت مخابرات استان تهران
سامانه 1899 واحد پشتیبانی و خرید اینترنت پرسرعت کاربران شرکت مخابرات استان تهران راه اندازی شد که به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان تهرانی است.


تعطیلی خدمات نامحبوب گوگل
گوگل اعلام کرد برخی خدمات خود را که استقبال چندانی از آنها به عمل نمی‌آید تعطیل کرده و ارائه آنها را به کاربران متوقف می کند.
از جمله این سرویس‌ها می‌توان به Friend Connect ،Knol و... اشاره کرد که به زودی به سرنوشت Google Health و Google Buzz دچار خواهند شد.


اگر احساس بیماری می کنید روی نمایشگر تلفن تف کنید!

هر وقت احساس ناخوش احوالی کردید روی نمایشگر تلفن تف کنید تا تلفن هوشمند تان در نقش یک آزمایشگاه تشخیص طبی وارد عمل شود. البته الان نه!
یک تیم تحقیقاتی در کشور کره معتقد است که نمایشگرهای لمسی تلفن‌ها می‌توانند جایگزین برخی آزمایش‌های خون و ادرار بشوند. به نظر می‌رسد تلفن‌های هوشمند تحقیقات پزشکی را هم به سوی خود معطوف کرده‌اند.



رشد کاربران شبکه هاي اجتماعي با استفاده از موبايل
آمارها نشان داده که تعداد کاربراني که با استفاده از تلفن‌هاي همراه به شبکه هاي اجتماعي دسترسي مي يابند از سال گذشته تا کنون با رشد 44 درصدي همراه شده است.
به گزارش گرداب، اقبال به وسایل ارتباطی قابل حمل مثل تلفن همراه که به سرعت در حال رشد است تهدیدات و فرصت‌‌های جدیدی را نیز به دنبال خواهد داشت. از جمله سرقت اطلاعات، رهگیری کاربران و...


گوگل از تلاش خود برای نجات کره زمین دست کشید

گوگل اعلام کرده است از طرح خود برای نجات کره زمین از طریق تولید انرژی‌های تجدیدپذیر ارزان، دست می‌‏‌کشد.
این طرح جزء طرح‌های هفت گانه‌ای است که گوگل آنها را بی‌نتیجه‌‌ رها می‌کند. یکی دیگر از طرح‌های مشهوری که از سوی گوگل به زودی متوقف خواهد شد، دایره المعارف آنلاینی شبیه ویکی‌پدیا است.

270 هزار نفر مشترك وايمكس شده‌اند
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به افزایش شمار کاربران اینترنت پرسرعت در کشور گفت: «طی 8 ماه گذشته تعداد کاربران وایمکس از 50 هزار به 270 هزار افزایش یافته است.»
"محمد کرم پور" اظهار داشت: «54 میلیون نفر نیز در کشور از تلفن همراه استفاده می کنند که ضریب نفوذ آن هم اکنون 73 درصد است.»




چین سیستم‌های جدید سانسور خود را آزما یش می کند

مجله‌ "فوربس" گزارش داد، پکن در حال آزمایش تکنیک جدید فیلترینگ خود است. این سیستم جدید قادر است اطلاعات رمزگذاری شده برای ناشناس‌سازی کاربر و دسترسی او به پروکسی‌ها را شناسایی کند.


گوگل: ترکیه برترین کشور در سانسور
انتشار فهرست اخیر گوگل از 10 کشور برتر دنیا به لحاظ سانسور اینترنتی با واکنش‌های مختلفی از طرف مردم ترکیه مواجه شده است که خود را در راس این فهرست می‌بینند.
به گزارش گرداب، گوگل ظاهرا رنکینگ خود را از 10 کشور برتر در این زمینه فقط مبتنی بر سانسور ویدئویی در یوتیوب اعلام  کرده است، با این حال سانسور در ترکیه به هر میزان که باشد با سانسورهای سفارشی شرکت گوگل فاصله بسیاری دارد.


رکوردشکنی بازی ندای وظیفه
نسخه سوم از بازی پرطرفدار "ندای وظیفه" رکورد فروش را در 24 ساعت شکست. این بازی در این زمان توانست بیش از 6.5 میلیون نسخه به فروش برساند که رقمی شگفت‌انگیز است.
به گزارش گرداب، شماره قبلی این بازی نیز رکورد تمام سرگرمی‌ها مانند سینما و کتاب و... را شکسته بود. طبیعی است که از این ظرفیت بازی‌های رایانه‌ای برای تصرف قلب‌ها و دلها استفاده می‌شود.



بلاگرها، حواسشان جمع باشد!

اخیرا فرد یا افرادی با هدف هک وبلاگها مخصوصا وبلاگهای ارزشی، ای‌میل‌هایی ارسال کرده‌اند و از وبلاگ نویسان خواسته‌اند، نام کاربری و رمز عبور وبلاگشان در صفحه مربوطه وارد کنند.
با این مضمون که: "با ثبت وبلاگ خود بازدید وبلاگ خود را پانزده برابر کنید"، "ارسال وبلاگ شما به سایت‌ها و وبلاگ‌های مختلف"، "بالا بردن رتبه وبلاگ شما در گوگل"، "حساس کردن گوگل نسبت به مطالب خود" و...