Gerdab.IR | گرداب

سوء‌استفاده‌هاي ماكان از ندا آقاسلطان؛

نامزدي كه از مرگ معشوقه خود به آنچه كه مي‌خواست رسيد

تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۸۹

گويا مرگ ندا آقاسلطان براي نامزد احتمالي وي منفعت خوبي داشت، چرا كه كاسپين ماكان با داستان‌هاي ترحم‌انگيز خود، به آنچه مي‌خواست رسيد؛ پناهندگي كانادا و موضوعي براي زندگي.

گرداب- گويا مرگ ندا براي نامزد احتمالي وي به محملي براي كسب درآمد بدل شده است.
به نوشته "اولريكه پوتس" خبرنگار هفته‌نامه آلماني اشپيگل، كاسپين ماكان گويا از سرنوشت مرگ نامزدش ندا منفعت خوبي برده است.
كاسپين ماكان پس از مرگ ندا آقاسلطان از طريق مرز تركيه از ايران گريخت و راهي لندن و سپس كانادا شد.
زماني كه كاسپين ماكان پا به غرب گذاشت يك مشاور رسانه‌اي براي خود به خدمت گرفت تا براي مصاحبه با روزنامه‌نگاران وقت مصاحبه بگيرد.
اين مشاور در نوامبر سال گذشته به اشپيگل اطلاع داد كه ماكان تا سه هفته آينده زماني براي مصاحبه ندارد و اين يعني آنكه براي انجام اين گفت‌وگو بايد پول پرداخت شود.
به‌نظر مي‌رسد كه ماكان، قتل ندا را به كسب و كاري براي خود تبديل كرده است. علاوه بر روزنامه‌نگاران، مدافعان حقوق بشر نيز به مصاحبه با وي علاقه نشان مي‌دهند و او دائماً از اين سو به آن سوي جهان در پرواز است.
اين هفته‌نامه آلماني به ويژه ديدار ماكان با شيمون پرز رئيس‌جمهور رژيم صهيونيستي در ماه مارس امسال را معمائي مي‌داند و در اين مورد مي‌نويسد: بزرگترين نمايش مطبوعاتي خود را ماكان در ماه مارس امسال انجام داد. او در برابر دوربين‌هاي كانال 2 تلويزيون رژيم صهيونيستي در فرودگاه تل‌آويو بر زمين مي‌نشيند، بعد باكت و شلوار خاكستري در دفتر شيمون پرز به وي معرفي مي‌شود.
بر پايه گزارش رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي ماكان خودش را به عنوان سفير مردم ايران به رئيس دولت نامشروع رژيم صهيونيستي معرفي مي‌كند و تضمين مي‌كند كه خون ندا گرما و احساس لطيفي را به وجود مي‌آورد كه او شخصاً در ملاقات با پرز احساس كرده است!!!
به گزارش اشپيگل، ماكان بعداً روايت رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي را تكذيب مي‌كند و مي‌گويد: فقط وقتي كه پرز مجسمه پرنده صلح را به من اعطا كرد، به نام همه ايرانيان از او سپاسگزاري كردم.
اشپيگل در بخشي ديگر از گزارش خود ضمن اشاره به ديدارهاي متعدد ماكان با "جيسون آتاناسياديس" خبرنگار واشنگتن‌تايمز در تهران، مي‌نويسد: بسياري از روزنامه‌نگاراني كه در گذشته درباره ماكان گزارش داده‌اند، تحمل خود را از دست داده‌اند.
برپايه گزارش اشپيگل، آتاناسياديس در يك مقاله بلند وبلاگي نوشته است: ماكان با داستان‌هاي ترحم‌انگيز خود، به آنچه مي‌خواست رسيد؛ پناهندگي كانادا و موضوعي براي زندگي. ندا در قبر مي‌لرزد.

منبع: خبرگزاری فارس