Gerdab.IR | گرداب

تصویربرداری پهپادهای‌ سپاه از ناو آمریکایی + عکس ‌و‌ فیلم

تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۰

پرنده‌های بدون سرنشین سپاه پاسداران موفق به تصویر برداری از مدرن‌ترین ناوهای هواپیمابر آمریکا در سال‌های 89 و 90 شده اند.

به گزارش گرداب به نقل از مشرق، در حالی که آمریکا، ناو هواپیمابر یو اس اس جرج بوش را جدیدترین و مدرن ترین شناور خود می داند، پرنده های بدون سرنشین سپاه پاسداران موفق به تصویر برداری از این ناو در سال 90 و ناو هواپیمابر یو اس اس آبراهام لینکن در طی سال 89 شده اند.

ناوهای هواپیمابر اتمی کلاس نیمیتز نیروی دریایی آمریکا به عنوان بزرگترین و نیرومندترین کشتی های جنگی جهان در حال حاضر شناخته شده اند؛ ناوهایی با طولی بیش از 300 متر که با دارا بودن بیش از 5000 نفر خدمه و 100 فروند هواپیما و بالگرد جنگنده در تمامی پهنه های آبی جهان حضور دارند.

برای بسیاری از رسانه های جهان این ناوها مظهر شکست ناپذیری و قدرت ایالات متحده آمریکا است و شاید در نگاه اول هم حق با این افراد باشد. یک ناوهواپیمابر اتمی به همراه چیزی نزدیک به 15 تا 20 فروند شناور سطحی و زیر سطحی در نقاط  مختلف دنیا حضور دارند.
 
 
ناو هواپیمابر جرج بوش

سامانه راداری ایجیس نیروی دریایی آمریکا به همراه موشکهای پدافند هوایی استاندارد که توانایی ساقط کردن ماهواره ها را نیز دارند و چند ده فروند شکاری سوپر هورنت و رادار پرنده هاوک آی به همراه زیردریایی های اتمی مسلح به انواع سیستم های سونار و موشکهای ضد کشتی و همچنین موشکهای کروز حمله به اهداف زمینی تام هاوک با برد 2500 کیلومتر به نظر شکست ناپذیر است، اما هستند ملتها و افرادی که فریب این ظاهر نیرومند را نخورده و به دنبال راه هایی برای نفوذ به این سد به ظاهر نفوذ ناپذیر گشته اند.
 
 

 تصاویر گرفته شده از ناو هواپیمابر جرج بوش

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که در 30 سال گذشته همواره در معرض دشمنی ها و عداوتهای آشکار آمریکا قرار داشته و سعی کرده است تا با تاکید بر اصل بازدارندگی، دشمنان خود از جمله آمریکا را از انجام هر گونه ماجراجویی خطرناک در منطقه بر حذر دارد.
 
بر همین اساس در سالهای گذشته یکی از شاهکارهای صنایع دفاعی ایران، پرنده بی سرنشین "ابابیل" اقدام به فیلم برداری از ناو هواپیمابر یو اس اس رونالد ریگان کرد و با پخش تصاویر مربوط به آن باعث بهت و تحسین در میان دشمنان و دوستان خود شد.
 
اما ظاهرا نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سالهای اخیر نیز دست به اقدامی مشابه در دریاهایی دورتر از آبهای سرزمینی ایران زده اند و هم در سال 89 و هم سال 90 اقدام به انجام پرواز شناسایی بر فراز ناوهای هواپیمابر یو اس اس آبراهام لینکن و یو اس اس جرج بوش (جدیدترین ناو هواپیمابر آمریکا) کرده اند.

 
 
تصاویر گرفته شده از ناو آبراهام لینکن
 
ظاهرا این بار نیز از دست هواپیماها و سامانه های فوق پیشرفته راداری آمریکا کاری برنیامده است و آنها با دیدن این تصاویر می توانند به قدرت بخشی از توان دفاعی ایران یعنی پهپادها پی ببرند، هرچند فعلا اشاره ای به فاصله کاملا دور در گرفتن این تصاویر و حضور موفق بدون سرنشین های ایرانی در آبهای بین المللی نخواهیم کرد. این تصاویر بنا به نظر مسئولان مربوطه، در اندازه کوچک منتشر شده و در صورت لزوم، این موضوع به صورت مفصل تر در آینده تشریح می شود.

همچنین در ادامه فیلم تصویربرداری پهپادهای سپاه از یک ناو جنگی آمریکا که چند سال قبل گرفته شده را مجدد پخش می کنیم.