Gerdab.IR | گرداب

دیگر کسی حاضر نیست به خیابان ها بیاید

فضای مجازی جایگزین پیاده نظام فتنه

تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۸۹

سایت میرحسین موسوی تحت عنوان کلمه از راه‌اندازی شبکه اجتماعی «سبز لبیک» خبر داده است.

گرداب- سایت  کلمه از راه‌اندازی شبکه اجتماعی «سبز لبیک» خبر داده است. این سایت درباره کارکرد این شبکه آورده است: «گروه سبز لبیک ترجیح می‌دهد به عنوان یک حلقه ارتباطی میان شبکه اجتماعی گسترده‌ای عمل کند که رنگ سبز را به نشان اعتراض و حق‌طلبی برای خویش برگزیده است.»

سالگرد انتخابات، آخرین کورسوی امید فتنه
قریب دو هفته تا اولین سالگرد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیشتر باقی نمانده است و جنبش فتنه که اکنون چند ماهی است در حالت اغما به سر می‌برد به دنبال فرصتی است تا با تنفس مصنوعی به عرصه بازگردد اما این فرصت به سادگی برای آن پیش نمی‌آید. مهم‌ترین مشکل جنبش از دست دادن بدنه اجتماعی خود است، به گونه‌ای که اکنون حدود ده‌ها بیانیه نیز از سوی رهبران فتنه نمی‌تواند حتی چند نفر را راهی خیابان‌ها سازد تا به حمایت از آنان شعار دهند و احتمالاً دست به تخریب اموال عمومی و شعارهای ساختارشکن بزنند.

فضای مجازی جایگزین پیاده نظام سبز می‌شود
با از دست دادن بدنه اجتماعی راهی برای جنبش سبز و لیدرهای اصلی آن باقی نمانده که جایگزینی برای آنها بیابند وگرنه حتی در میان طرفداران سابق خود نیز شرمنده خواهند شد. تأکید چند‌باره میرحسین موسوی طی ایام پس از 22 بهمن مبنی بر اینکه ملاک جنبش، تجمعات خیابانی نیست را باید زمینه‌سازی برای این تغییر نگاه تعبیر کرد. تغییری که اینترنت، فضای مجازی‌، فیس‌بوک و توئیتر را جایگزین انسان‌های دو پا می‌کند. چرا که در این مرحله نمی‌توان عِده و عُده جنبش را تخمین زد و از سویی تمامی ضد‌انقلاب در سراسر جهان بدون کمترین هزینه‌‌ای به عضویت این جنبش که اکنون نام شبکه به خود گرفته در می آیند و عضوهای 30‌ساله را با نقاب سبز علیه نظام اسلامی مطرح می‌کنند.

دیوار ضد انقلاب بیرون و فتنه داخل فرو می‌ریزد
شبکه اجتماعی سبز لبیک که ظاهراً‌ برای حمایت از جنبش سبز  راه‌اندازی شده در ابتدای تشکیل خود تأکید می‌کند که این شبکه به هیچ جناح یا دسته سیاسی وابسته نیست. این شبکه برای اینکه به تمامی ضد انقلاب خارج از کشور اعم از سلطنت‌‌طلب‌ها، منافقین، همجنس‌بازان، هرزه‌گران دوره‌گرد لس‌آنجلسی و ... چراغ سبز نشان دهد و آنها این شبکه را همراه خود ببینند خود را از هرگونه گرایش فکری، اعتقادی، حزبی مبرا می‌سازد تا کوچک‌ترین واکنش منفی حتی از سوی امثال ربع‌پهلوی را نیز خنثی سازد. در این شبکه دیگر خبری از راه امام، انقلاب، اسلام، دین و باورهای دینی مشاهده نمی‌شود و حتی حاضر نشده‌اند برای حفظ ظاهر موسوی و کروبی نیز این شعارها را سر دهند چرا که قرار است این شبکه‌ جهانی (!) باشد.

دلجویی از ضد انقلاب توسط حقیقت‌جو
پیوند کامل با ضد انقلاب داخل ظاهراً فقط با ایجاد این شبکه و زدودن تمامی باورهای ملی و مذهبی برای چراغ سبز دادن به آنان کافی نیست، بلکه بایستی رسماً به سراغ آنان رفت و از آنان دلجویی به عمل آورد. در این خصوص فاطمه حقیقت‌جو، نماینده مجلس ششم که اکنون پناهنده آمریکاست، مأموریت می‌یابد تا در جمع ضد انقلابیون حمایت عملی آنان را کسب کند. وی در این جمع می‌گوید: همه با دیدگاه‌های مختلف، با نظرهای مختلف دور هم جمع شدیم، یکی ممکن است سلطنت‌طلب باشد، یکی دیگر ممکن است عضو سازمان مجاهدین (منافقین)‌ باشد اما همه ما یک هدف داریم که این سخنان با تشویق خاص حضار مواجه می شود.

سخنان شیخ اصلاحات در سایت گنجی و سروش
حلقه این پیوند وقتی کامل‌تر به نظر می رسد که گفت‌وگوی شیخ اصلاحات کاندیدای ناکام انتخابات و کسی که خود را یار امام می‌داند با تارنمای متعلق به مهاجرانی، سروش و گنجی مشاهده می‌ شود. وی در این مصاحبه در پاسخ به این سؤال که نقطه مشترک وی با ضد انقلاب خارج را در چه می‌داند پاسخ می‌دهد: ‌طلب آزادی، احقاق حقوق شهروندی، عزت و عظمت ایران، سکوت در برابر تخریب امام برای اثبات هم‌سلکی.
پس از آنکه شیخ در این مصاحبه دوران 20 ساله پس از امام را با انواع تهمت‌ها زیر سؤال می‌برد و با حمله به مجلس خبرگان و سایر نهادها این دوران را مورد هجمه قرار می‌دهد ظاهراً سایت مهاجرانی به این راضی نمی‌شود و سعی می‌کند با سؤالی مرموزانه اشکالات را به اصل انقلاب و حتی تفکرات امام نسبت دهد و از او می‌پرسد که چه میزان از ریشه‌های مشکلات ایران امروز را ناشی از آن دوران که تعبیر «دوران خودکامگی‌های فردی و بازتولید سرکوبگری سودپرستانه در سخن رهبران انقلابی» را برای آن به کار می‌برد، می‌داند. شیخ اصلاحات به جهت اثبات هم‌سلک بودن خود با آنان بدون اینکه کوچک‌ترین دفاعی از اندیشه‌های امام که همیشه خود را سینه چاک ایشان می‌داند بکند سعی می‌کند مشکلات پیش آمده را بیشتر به بعد از آن دوران نسبت دهد و البته در مقابل آن تهمت‌های سنگین به امام سکوت اختیار می‌کند تا دوستان جدید خارج‌نشین سبزها آزرده خاطر نگردند.
 
منبع: جوان آنلاین