Gerdab.IR | گرداب

تعطیلی سه بندر بزرگ در آمریکا

تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۰

صدها نفر از اعضا جنبش ضد نظام سرمایه داری در آمریکا، با تجمع و تشکیل زنجیره انسانی در بندر "لانگ بیچ" در ایالت کالیفرنیا، بندر "اوکلند" و بندر" پورتلند"، آن‌ها را به تعطیلی کشاندند.

به گزارش گرداب به نقل از شبکه خبر، معترضان به نظام سرمایه داری در آمریکا، چند بندر بزرگ را در امتداد سواحل غربی این کشور تعطیل کردند. این اقدام معترضان، در ادامه تلاش‌ها برای تعطیل کردن بنادر مهم و پر رفت و آمد سواحل غربی این کشور صورت گرفته است .

این معترضان اعلام کرده‌اند، با تعطیل کردن بنادر سواحل غربی آمریکا قصد دارند، فعالیت شرکت‌های چند ملیتی این کشور را مختل کنند.

به گفته فعالان جنبش وال استریت، شرکت‌های چند ملیتی در خدمت یک درصد ثروتمند این کشور هستند.
اعترضات به نظام سرمایه داری در دیگر شهرهای آمریکا نیز همچنان ادامه دارد.  شاهدان می‌گویند، با یورش پلیس به تجمع معترضان نیویورک و "سانفرانسیسکو"، بیش از 70 معترض بازداشت شدند. با بازداشت این افراد، شمار بازداشتی‌های اعتراضات اخیر از 3 هزار نفر فراتر رفته است .

"جنبش تسخیر وال استریت "، از بیش از 2 ماه پیش در نیویورک و مقابل بورس وال استریت آغاز شده است. اکنون موج اعتراضاتی که اوائل سال جاری در کشور تونس آغاز شده بود، به سراسر جهان از جمله ژاپن، یونان، پرتغال، ایتالیا، کره جنوبی، استرالیا و اسپانیا کشیده شده است. این تظاهرات در برخی کشورها به خشونت کشیده شد و پلیس نیز شمار زیادی از معترضان را بازداشت کرد .

عامل اعتراضات در کشور آمریکا، افزایش شمار بیکاران، کاهش دستمزدها، سوء مدیریت، سیاست‌های جنگ طلبانه دولت، تبعیض و نابرابری‌های اجتماعی و مشکلات اقتصادی سبب اعتراضات خیابانی شد که طی آن مردم با شعارهایی علیه عملکرد دولت‌مردان خود، خواستار تغییر اوضاع هستند.