Gerdab.IR | گرداب

ساخت رقیب مسلمان فیس بوک در پاکستان

تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۸۹

پاكستاني‌ها كه بر سر كاريكاتورهاي موهن به پيامبر اكرم (ص) به نمايش درآمده در سايت شبكه اجتماعي فيس‌بوك شديدا معترض شدند، سايت جديدي را براي 1.6 ميليارد نفر مسلمان جهان راه‌اندازي كردند.

به گزارش گرداب، گروهي از شش متخصص جوان IT در لاهور كه پايتخت فرهنگي و سرگرمي پاكستان است، www.millatfacebook.com را به منظور داشتن محيطي براي تعامل آنلاين و اعتراض به توهين به مقدسات، براي مسلمانان راه‌اندازي كردند.

راه‌اندازي اين سايت به‌دنبال حكم دادگاهي در پاكستان براي بستن فيس‌بوك تا 31 ماه مي به دليل ايجاد صفحه‌اي در اين شبكه اجتماعي براي انتشار كاريكاتورهاي موهن به ساحت پيامبر اسلام (ص) صورت گرفته است.

طبق اطلاعات اين سايت، ملت فيس بوك نخستين سايت شبكه اجتماعي راه‌اندازي شده در پاكستان و سايتي براي مسلمانان است كه توسط مسلمان ايجاده شده و از افراد ساير مذاهب نيز استقبال مي‌كند.

به گفته بنيانگذار اين سايت، متخصصان به صورت شبانه‌روزي در تلاشند تا امكانات مشابه ايجاد شده در سايت فيس‌بوك را براي كاربران اين سايت نيز عرضه كنند.

اين سايت مدعي است در طي سه روز گذشته چهار هزار و 300 عضو جذب كرده كه بيش‌تر آن‌ها پاكستاني‌هاي آشنا به زبان انگليسي هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران