Gerdab.IR | گرداب

پایگاه امنیتی دبکا:

ایران علاوه بر پهپاد، مقر سیا در آمریکا را نیز هک کرده بود

تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۰

علاوه بر هک شبکه جی‌پی‌اس پهپاد، مقر اصلی سازمان سیا نیز مورد نفوذ قرار گرفته تا آنهایی که هواپیما را کنترل می‌کردند متوجه تغییر مسیر هواپیما به سمت دشمن نشوند.

به گزارش گرداب به نقل از مشرق، سایت اسرائیلی، "دبکا" اعلام کرد: هرکه پهپاد آمریکایی را هک کرد، سیا را هک کرده بود.
 
گزارش دبکا که روز جمعه منتشر شد، حاوی این نکته بود که در حوادث مشابه در گذشته، بعد از وقوع این حوادث، آمریکا عملیات‌های نظامی خود را دوچندان کرده تا به آمریکایی‌ها این اطمینان را بدهد که امنیت آمریکا مورد تهدید قرار نگرفته است. به هر حال در این مورد به‌خصوص، آمریکا ابتدا وقوع این حادثه را تکذیب کرد، سپس از ایران خواست تا این هواپیما را باز پس بدهد.
 
پایگاه خبری اسرائیلی دبکا در ادامه آورده است که علاوه بر هک شبکه جی‌پی‌اس این هواپیما –همان‌طور که مهندسان ایرانی در اوایل این هفته آن را تایید کردند– مرکز کنترل در لنگلی (مقر اصلی سازمان سیا) نیز مورد نفوذ قرار گرفته تا آنهایی که هواپیما را کنترل می‌کردند، متوجه تغییر مسیر هواپیما به سمت دشمن نشوند.
 
دبکا اضافه می‌کند که اگر سیا از هک شدن شبکه جی‌پی‌اس باخبر بود، یقیناً آنها سامانه نابودی خودکار این هواپیما را فعال مي‌کردند تا مانع دستیابی ایران به هر چيز به دردبخور شوند. در عوض ایران به یک هواپیمای سالم دست یافت و از آمریکایی‌ها برای این چنین هدیه‌ای قدرانی کرده و مدعی هستند که آنها توانستند فناوری این هواپیما را رمزگشایی کنند.
 
تحلیل دبکا از ربوده شدن این هواپیما نکته ای دیگری را نیز در بردارد، از آنجا که این عملیات جزء نخستین عملیات‌ها از نوع خود برای این هواپیما به شمار مي‌آمد، هرکس که به سامانه این هواپیما نفوذ کرده، کاملاً از ساعت و روز این عملیات آگاهی داشته است.