Gerdab.IR | گرداب

تایپ اشتباه آدرس‌های اینترنتی عواقب امنیتی دارد

تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۰

گاهی کاربران در تایپ کردن آدرس اینترنتی مورد نظرشان برخی حروف را اشتباه یا جابجا تایپ می کنند که این روش جدید کلاهبرداری مورد توجه جنایتکاران اینترنتی قرار گرفته است.

به گزارش گرداب به نقل از آی تی پی، کارشناسان امنیتی در مورد عواقب تایپ اشتباه آدرس های اینترنتی مورد نظر کاربران که به تازگی به طور گسترده برای فریب کاربران مورد استفاده قرار می گیرد، هشدار دادند.

مؤسسه "سوفوس" در گزارشی که در این مورد منتشر کرده تصریح کرده که هکرها با تصاحب آدرس های اینترنتی با آدرس مشابه با بانک ها و موسسات مالی و اعتباری شناخته شده تلاش می کنند اطلاعات شخصی کاربران را سرقت کنند.

با توجه به اینکه  گاهی کاربران در تایپ کردن آدرس اینترنتی مورد نظرشان سهل انگاری کرده و برخی حروف را اشتباه یا جابجا تایپ می کنند، این روش جدید کلاهبرداری مورد توجه جنایتکاران اینترنتی قرار گرفته است.
 
تنها کافی است آنها دامنه همه آدرس های مشابه را خریداری کنند و با طراحی سایتی جعلی و مشابه با سایت بانک اصلی برای سرقت اطلاعات محرمانه کاربران تلاش کنند.

در حال حاضر 86 درصد از سایت هایی که با تکرار یا جابجایی حروف کلمه apple  نوشته می شوند، از سوی هکرها تصاحب شده اند، زیرا می توان از این طریق کاربران محصولات شرکت مشهور اپل را فریب داد.

از میان این سایت ها 15 درصد به سایت های تبلیغاتی، 12 درصد به صفحات تبلیغاتی میزبانی وب و بقیه به سایت های کلاهبردار ختم می شوند.
 
منبع: فارس