Gerdab.IR | گرداب

اطلاعات محرمانه شرکت‌های آمریکایی در دست‌ هکرها

تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۰

یک روز بعد از انتشار خبر نفوذ هکرهای چینی به فضای سایبری شرکت‌های آمریکایی، یک دانشمند چینی به جرم نفوذ به اطلاعات محرمانه 2 شرکت بزرگ آمریکایی از سوی دادگاهی در آمریکا به 7 سال زندان محکوم شد.

به گزارش گرداب به نقل از بی‌بی‌سی، "هائونگ کژو" متهم است که اسناد محرمانه‌ای را از شرکت‌های آمریکایی سرقت کرده و به آلمان و چین ارسال کرده است.

وی متولد چین است اما دارای مجوز اقامت دائمی در آمریکا است. طبق نظر دادگاه، ارزش اطلاعات سرقت شده ۱۲ میلیون دلار تخمین زده شده است.
 
هائونگ اعتراف کرده است که اطلاعات را به یک دانشگاه چینی و بنیاد علوم طبیعی ملی چین ارائه کرده است.

این دانشمند چینی یک روز بعد از اینکه رسانه‌های آمریکایی فاش کردند هکرهای چینی به اسناد مهم چند شرکت بزرگ آمریکایی نفوذ کرده‌اند، محکوم شد.

روزنامه "وال استریت ژورنال" دیروز فاش کرد، یک گروه از هکرهای چینی با نفوذ به فضای سایبری شرکت‌های آمریکایی توانسته‌اند به اطلاعات مهم این شرکت‌ها و سه میلیون کاربر آن‌ها دست یابند.

شرکت‌های آمریکایی بعد از انتشار اخبار مربوط به نفوذ هکرهای چینی به فضای سایبری آمریکا، نگران این هستند که رقبای چینی به اطلاعات مهم دیگری از آن‌ها دست پیدا کنند.

در اوایل سال ۲۰۱۱ نیز یک مهندس چینی به جرم نفوذ به اطلاعات محرمانه شرکت "فورد موتورز" و ارسال آن به شرکت‌های چینی مجرم شناخته شد.

منبع: فارس