Gerdab.IR | گرداب

توهمی به نام "مبارزه با تروریسم"؛

حذف نام ملاعمر از فهرست تروريستي آمريکا

تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۰

حذف نام ملاعمر، سرکرده طالبان از لیست "تحت تعقیب‌ترین تروریست‌ها"ی FBI و جایگزینی نام ایران به جای عربستان در لیست متهمان، اثبات کرد 10 سال جنگ و بی‌خانمانی در افغانستان تنها یک بازی سیاسی بود برای منافع آمریکا.

به گزارش گرداب، گفته مي‌شود اداره تحقيقات فدرال آمريکا (FBI) نام ملا عمر، سرکرده طالبان افغانستان را از فهرست "تحت تعقيب‌ترين تروريست‌ها"ي خود خارج کرده است.

اين در حالي است که آمريکا و هم‌پيمانان اين کشور در سال ۲۰۰۱ در پي حملات ۱۱ سپتامبر، به بهانه سرنگوني رژيم طالبان، مبارزه با شبکه "القاعده" و برقراري امنيت در افغانستان، به اين کشور حمله و آن را اشغال کردند.

براساس گزارش رسانه‌هاي پاکستاني، مقامات آمريکايي چند دور نشست با نمايندگان سرکرده طالبان در "آلمان" و "قطر" برگزار کرده‌اند.

مقامات آمريکايي با هيئت طالبان به رياست "طيب آقا"، همدست ملا عمر ديدار کردند.

ملا عمر، بنيانگذار طالبان طي سال‌هاي ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ رئيس رژيم افغانستان بود و از سال ۲۰۰۱ که آمريکا به افغانستان حمله کرده است به صورت مخفیانه زندگی می کند.
 
هر چند آمريکا ۱۰ سال قبل به بهانه از بين بردن طالبان و "اسامه بن لادن"، سرکرده پيشين شبکه تروريستي القاعده که متهم به انجام حملات ۱۱ سپتامبر در آمريکا بود به افغانستان حمله کرد، اکنون به دنبال مذاکره با اين گروهک تندرو (طالبان) است.

نام ملا عمر در حالي از فهرست تروريست‌هاي آمريکا خارج مي‌شود که نام بن لادن تا آخرين لحظه از فهرست تروريست‌هاي آمريکا خارج نشد و رسانه‌هاي آمريکايي به طور گسترده‌اي خبر کشته شدن وي را منتشر کردند.

در همين حال یک قاضي نيويورکی در دادگاهي نمايشي در حکمي نام "عربستان سعودي" را از فهرست متهمان حملات يازده سپتامبر ۲۰۰۱ حذف و نام "ايران" را به اين فهرست اضافه کرده و در کنار نام طالبان و القاعده جاي داده است. اين درحالي است که در گزارش‌هايي که تاکنون منتشر شده‌اند، شرکت‌کنندگان در اين حملات را تبعه عربستان اعلام کرده‌اند.

دولت آمريکا قرار است دور تازه مذاکرات خود را با طالبان در اوايل سال ۲۰۱۲ انجام دهد.
 
منبع: پرس‌تی‌وی