Gerdab.IR | گرداب

2012؛ نسل جدید "دوکو" در راه

تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۰

بر اساس تازه‌ترین گزارش امنیتی موسسه "ترندمیکرو"، سال 2012 سال خرابکاری‌های اینترنتی پیچیده‌تر و همین‌طور عرضه بدافزارهای مخرب‌تر خواهد بود.

به گزارش گرداب به نقل از بتانیوز، پیش‌بینی‌های "ترندمیکرو" نشان می‌دهد در سال 2012 تعداد خرابکاری‌های سایبری به میزان چشمگیری افزایش می یابد و استفاده از بدافزار بدین منظور هم رشد قابل توجهی خواهد داشت.

در دو سال اخیر تعداد حملات بدافزاری منجر به سرقت اطلاعات حساس از نهادهای دولتی و شرکت‌های خصوصی و دیگر نهادها رشد چشمگیری داشته و تردیدی وجود ندارد که اشتهای هکرها در سال 2012 نه تنها کاهش نمی‌یابد بلکه بسیار بیشتر خواهد شد.

در بخش دیگری از گزارش ترندمیکرو تصریح شده که طراحی بدافزارهایی مانند استاکس‌نت یا دوکو که در سال 2011 دست اندرکاران حوزه امنیت آی‌تی را شوکه کرد در سال 2012 با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد و متخصصان می گویند این تازه آغاز یک روند خطرناک است.

ترندمیکرو همچنین پیش‌بینی کرده که در ابتدای سال 2012 نسخه به روزشده‌ای از بدافزار دیوکو برای سرقت گسترده تر اطلاعات طراحی شده و از راه می رسد. لذا موسسات دولتی و خصوصی باید توجه بیشتری به مقوله امنیت آی‌تی معطوف کنند و از اسناد و اطلاعات حساس و محرمانه خود با دقت بسیار بیشتری مراقبت کنند.

در انتهای گزارش نسبت به آغاز جنگ سایبری میان کشورهای متخاصم به علت تلاش متقابل برای سرقت اطلاعات حساس و نفوذ به سیستم‌های رایانه ای رقیب و خرابکاری در آن‌ها اظهار نگرانی شده است.

گفتنی است برخی کشورها مانند آمریکا، بریتانیا، آلمان، چین و هند با راه اندازی مراکز و گروه های عملیاتی خاص برای مقابله جدی با تهدیدات سایبری فعال شده اند.

منبع: فارس