Gerdab.IR | گرداب

جلیلی: آمریکا یک انتخاب دارد، انزوای بیشتر یا تغییر

تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۸۹

دبیر شورایعالی امنیت ملی گفت: آمریکا باید بین ادامه مسیر غلط گذشته یا "تغییر"، یکی را انتخاب کند.

به گزارش گرداب، سعید جلیلی روز یکشنبه در دیدار مرزوقی علی رییس مجلس اندونزی با غلط دانستن مسیر حرکت آمریکا اظهار داشت که ادامه این مسیر، این کشور را با انزوای بیشتر روبرو خواهد کرد.
دبیر شورایعالی امنیت ملی با بیان اینکه باید حرکت بزرگ جهان اسلام در برابر رژیم صهیونیستی شکل بگیرد، خاطرنشان کرد: آمریکا باید میان جهان اسلام و رژیم صهیونیستی یکی را انتخاب کند.

وی گفت: آمریکا باید بین ادامه مسیر غلط گذشته و "انزوا"ی بیشتر یا "تغییر"، یکی را انتخاب کند.

جلیلی ضمن ابراز علاقه از همکاری‌های اندونزی و ایران با اشاره به ظرفیت‌های موجود در سازمان کنفرانس اسلامی و جنبش عدم تعهد خواستار حرکت جدیدی از سوی جوامع اسلامی برای رفع محاصره غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به این منطقه شد.
وی افزود: روند تحولات خاورمیانه در یک سال و نیم گذشته به جهان اسلام و کشورهای مستقل نشان داد طرح اوباما برای صلح یک فریب و دروغ بزرگ بوده است و در عمل هیچ یک از حقوق مردم فلسطین به رسمیت شناخته نشده است.
بر اساس این گزارش دو طرف ضمن ابراز خرسندی از همکاری‌های منطقه‌ای بر گسترش روابط میان دو کشور تاکید کردند.
در این دیدار که 6 تن از نمایندگان مجلس اندونزی نیز حضور داشتند، بر حق دستیابی ایران به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای تاکید و یادآور شدند که اعضای مجلس اندونزی در این زمینه با امضای بیانیه‌ای حمایت خود را از حقوق هسته‌ای ایران اعلام کردند.
 
منبع: شبکه ایران