Gerdab.IR | گرداب

جدال کاربران شبکه‌های اجتماعی و هرزنامه‌ها

تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۰

نتایج یک بررسی تازه نشان می‌دهد که هرزنامه‌نویسان و کلاهبرداران آنلاین با ارسال ایمیل‌های گول‌زننده کاربران شبکه‌های اجتماعی را کلافه کرده‌اند.

به گزارش گرداب به نقل از آی‌تی‌پی، گزارش یاد شده که از سوی موسسه امنیتی "کاسپراسکای" منتشر شده نشان می دهد که این حملات نسبت به ماه قبل افزایش قابل توجهی یافته و هرزنامه‌نویسان در میان سایت‌های مختلف به خصوص سایت‌های فلیکر، توئیتر، لینکداین و فیس‌بوک متمرکز شده اند.

به عنوان مثال در نوامبر سال 2011 کاربران سایت فلیکر، ایمیل‌های متعددی از سوی دیگر حساب‌های کاربری فعال در این سایت دریافت کردند که حاوی لینک به سایت‌های داروسازی بود و انبوه هرزنامه‌های ارسالی با این هدف بسیاری از کاربران را دچار مشکل کرد.

این نامه‌ها به گونه‌ای تنظیم شده بودند که کاربر فلیکر یا توئیتر تصور کند سایت یادشده متعلق به کاربر دیگری در توئیتر یا فلیکر است و به همین علت بیشتر به محتوای آن‌ها اعتماد کند.

سایت LinkedIn یکی دیگر از شبکه‌های اجتماعی است که در ماه نوامبر به همین شکل مورد هجوم گسترده قرار گرفت. برای بسیاری از کاربران این سایت پیام‌های به ظاهر رسمی ارسال شد که در آن‌ها هشدار داده شده بود تبادل مالی آنلاین اخیر کاربران این سایت به دلایلی لغو شده و برای انجام مجدد آن، وارد کردن برخی اطلاعات شخصی ضروری است. کاسپراسکای هشدار داده که کاربران باید در برابر این تهدیدات هشدار باشند.

منبع: فارس