Gerdab.IR | گرداب

بی‌بی‌سی دست به دامان تبليغات شد

تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۰

هیئت امنای بی بی سی براي به دست آوردن مبلغي ۴ ميليون و ۵۰۰ هزار دلاري براي اولين‌بار پخش تبليغات راديويي از اين رسانه‌ي انگليسي را به مزايده مي‌گذارد.

به گزارش گرداب، سرويس جهاني "بي‌بي‌سي" براي اولين‌بار با پخش تبليغات راديويي موافقت كرد.

"بي.بي.سي تراست" (هیئت امناي بي.بي.سي) براي به دست آوردن مبلغي ۴ ميليون و ۵۰۰ هزار دلاري تا سال ۱۴-۲۰۱۳، براي اولين‌بار پخش تبليغات راديويي از اين رسانه‌ي انگليسي را به مزايده مي‌گذارد.

در بخش‌هايي از اين برنامه‌ريزي آمده است كه در برخي وب‌سايت‌هاي زبان‌هاي روسي، عربي و اسپانيايی به همراه موج اف.ام راديو برلين،‌ تبليغات محدودي را ارائه مي‌كند.

به گفته‌ اعضاي بي.بي.سي تراست، شكست خوردن اين طرح‌، هزينه‌هاي بيشتري را به اين شبكه‌ رسانه‌اي تحميل مي‌كند‌، اما آن‌ها اعلام كردند كه بدون مجوز وزارت امور خارجه نمي‌توانند اين طرح را اجرا كنند.

به گزارش ام.اس.ان‌، آمارهاي ماه جولاي گذشته نشان مي‌دهد كه سرويس جهاني بي.بي.سي طي ۱۲ ماه گذشته‌، ۱۴ ميليون شنونده را از دست داده است. بودجه‌ اين شبكه‌ خبري در سال ۲۰۱۰، ۱۶ درصد كاهش يافته و از سال ۲۰۱۴ اين مبلغ هم بايد از طريق حق اشتراك پرداخت شود،‌ در حالي كه اكنون دولت آن را تقبل مي‌كند.

اين در حالي است كه "جان توسا" كه طي سال‌هاي ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ مديريت "بي.بي.سي" را بر عهده داشت، ‌شديدا پخش تبليغات از اين رسانه را مورد انتقاد قرار داده و اين حركت را بدترين حالت ممكن در جهان خوانده است.

وي همچنين گفته است که پخش آگهي در برنامه‌هاي راديويي و وب‌سايت‌هاي سرويس جهاني، اعتبار بي.بي.سي را به خطر مي‌اندازد و منافع قابل‌توجهي را هم به دنبال نخواهد داشت.
 
منبع: ایسنا