Gerdab.IR | گرداب

بازتاب جهاني حمله رژيم صهيونيستي به ناوگان آزادي

تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۸۹

وحشيانه و مرگبار رژيم صهيونيستي به ناوگان آزادي حامل کمک هاي بشردوستانه به غزه اعتراضات گسترده جهاني را در بر داشت.

 مردم ترکيه، فرانسه و نمايندگان خاورميانه در سازمان ملل اعتراضات شديد خود را نسبت به اين اقدام رژيم صهيونيستي اعلام کردند. يونان تمرين نظامي خود را با اين رژيم لغو و سفر فرمانده نيروي هوايي رژيم صهيونيستي به اين کشور را به تعويق انداخت.
به گزارش گرداب، صبح امروز پس از اين که پليس ترکيه مانع از هجوم مردم خشمگين به سفارت رژيم صهيونيستي در استانبول شد، بيش از 10 هزار نفر از مردم اين شهر تظاهراتي را از مقابل سفارت رژيم صهيونيستي به سمت ميدان مرکزي شهر استانبول برگزار کردند و شعارهاي ضد صهيونيستي سر دادند.
سفراي رژيم صهيونيستي در سوئد، اسپانيا، دانمارک و يونان فراخوانده شدند و وزير امور خارجه فرانسه خواستار انجام تحقيقات در خصوص اين اقدام وحشيانه شد.
گفتني است که نمايندگاني از کشورهاي مذکور در ناوگان آزادي که مورد هجوم رژيم صهيونيستي واقع شد، حضور داشتند.
هزاران تن از مردم اردن نيز طي تظاهراتي خواستار قطع روابط ديپلماتيک کشورشان با رژيم صهيونيستي شدند.

سازمان ملل:
مقامات ارشد سازمان ملل از اين اقدام رژيم صهيونيستي شوکه شده و آن را محکوم نمودند و نمايندگان رژيم صهيونيستي را فرا خواندند تا ضمن اظهار نگراني شديد از موضوع، توضيحات کامل در خصوص اين جنايت را خواستار شوند.

فرانسه:
برنارد کوشنر، وزير امور خارجه فرانسه ضمن محکوم کردن حمله رژيم صهيونيستي به ناوگان کمک رساني آزادي که به سمت نوار غزه در حال حرکت بود، گفت: من به شدت از اقدام فجيع ارتش رژيم صهيونيستي عليه ناوگان آزادي که به غزه اعزام شده بود، شوکه شده ام. هيچ چيز نمي تواند اين خشونت را توجيه کند و ما آن را محکوم مي کنيم. تمام جزئيات اين حادثه بايد مشخص شود و ما اقدام سريع در اين خصوص را خواستاريم.

اتحاديه اروپا:
اتحاديه اروپا خواستار تحقيق در خصوص تعداد کشته شدگان خدمه کشتي هاي ضبط شده توسط نيروي دريايي رژيم صهيونيستي شد و به اين رژيم توصيه کرد تا از تردد کشتي هاي حامل کمکهاي بشر دوستانه به نوار غزه جلوگيري بعمل نياورند.
کاترين اشتون، مسئول سياست خارجه اتحاديه اروپا از اين حادثه ابراز تاسف کرد و طي پيامي با خانواده کشته شدگان و مجروحين اين حادثه ابراز همدردي نمود. وي به نمايندگي از سوي اتحاديه اروپا خواستار تحقيقات کامل در مورد جزئيات اين حادثه شد و مواضع اين اتحاديه را در خصوص لزوم پايان دادن به محاصره غزه از سوي رژيم صهيونيستي تکرار نمود.

اتحاديه عرب:
عمرو موسي، دبير کل اتحاديه عرب خواستار نشست اضطراري 22 کشور عضو اين اتحاديه در رده نمايندگان مجلس شد تا به بررسي حمله رژيم صهيونيستي به ناوگان آزادي بپردازند و از آن به عنوان "اقدام تروريستي" عليه کمکهاي بين المللي به مردم غزه ياد کرد. اتحاديه عرب به شدت اين اقدام رژيم صهيونيستي را محکوم نمود.

جمهوري اسلامي ايران:
دکتر محمود احمدي نژاد رئيس‌ جمهوري اسلامي ايران نيز حمله رژيم صهيونيستي را به کشتي‌هاي حامل کمک‌هاي بشردوستانه به مردم مظلوم غزه محکوم کرد و به حاميان اين رژيم اخطار کرد: اگر شما به حمايت‌هايتان از اين رژيم آدم ‌کش حرفه‌اي ادامه دهيد، بدانيد که ملت‌هاي منطقه دمار از روزگار اين رژيم درمي‌آورند.


منبع: خبرگزاری موج