Gerdab.IR | گرداب

تشکیل جنبش "تسخیر آیپک" در آمریکا

تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۰

راه اندازی تظاهرات‌های خیابانی از سوی جنبش جدید التاسیس تسخیر آیپک قرار است همزمان با برپایی کنگره سالانه آیپک در آمریکا که در آن از سراسر جهان شخصیت‌های حامی رژیم‌صهیونیستی مشارکت خواهند کرد، انجام شود.

به گزارش گرداب، از میان ۲۸۱ سازمان یهودی و ۲۵۰ اتحادیه منطقه‌ای صهیونیستی، یکی از مهم‌ترین لابی‌های صهیونیستی در آمریکا، کمیته امور عمومی آمریکا و رژیم صهیونیستی موسوم به "ایپک" است که از دهه ۱۹۵۰ شروع به فعالیت کرده و از همان بدو تاسیس، هدف خود را مبارزه برای تصویب قوانینی در جهت حمایت از رژیم صهیونیستی در آمریکا  اعلام کرده است.
 
سازمان ایپک مادر تمامی سازمان‌های یهودی آمریکا و در واقع بزرگ‌ترین آنهاست. این سازمان مسئول هماهنگی و برنامه‌ریزی جهت فعالیت تمامی سازمان‌های یهودی آمریکا و همچنین مسئول اصلی جمع‌آوری کمک و اعانه برای رژیم صهیونیستی به‌شمار می‌رود که با ارتباط تنگاتنگ با بیش از ۶۰ اتحادیه دیگر، مسئول ایجاد کانال‌های جدید برای نفوذ رژیم‌صهیونیستی در آمریکا نیز محسوب می‌شود.
 
پایگاه خبری "جمل" خبر داد: در پی بروز شکاف در درون اسرائیل و شکل گیری جنبش‌های اعتراضی به نظام زر سالاری رژیم تل آویو، محافل یهودی در آمریکا نیز شاهد بروز شکاف عمیق میان آنچه که یهودیان ضد اسرائیل موسوم به یهودیان نسل جدید و یهودیان حامی رژیم اسرائیل موسوم به محافظه‌کاران راست افراطی نامیده می‌شوند، شده است.
 
- منابع آمریکایی با اعلام این خبر فاش کردند: دامنه جنبش بیداری اسلامی در خاورمیانه که در قالب حرکتی تحت عنوان "جنبش تسخیر وال استریت" به آمریکا رسید و طی آن هزاران جوان آمریکایی با تسخیر میادین مرکزی شهر نیویورک معروف به وال استریت مخالفت شدید خود را با  نظام سرمایه‌سالاری اعلام کردند، حالا در قالب دیگری در آمریکا دنبال می‌شود و طی آن هواداران جریانی موسوم به یهودیان لیبرال آزادی‌خواه متشکل از جوانان یهودی و آمریکایی بنا دارند همزمان با برپایی کنفرانس سالانه سازمان آیپک که در آن از سراسر جهان هواداران اسرائیل گرد هم جمع می‌شوند، جنبش تسخیر آیپک را راه اندازی و علیه حمایت‌های آمریکا از اسرائیل به تظاهرات بپردازند.

- راه اندازی تظاهرات‌های خیابانی از سوی جنبش جدید التاسیس تسخیر آیپک قرار است همزمان با برپایی کنگره سالانه آیپک در آمریکا که در آن از سراسر جهان شخصیت‌های حامی اسرائیل مشارکت خواهند کرد، انجام شود.

در حال حاضر ساختمان اصلی آیپک در کاخ سفید در واشنگتن دی سی است. آیپک دارای دفاتر و نمایندگی‌هایی در سراسر آمریکا و بیت‌المقدس است که مسئول هماهنگی اعضای محلی کمیته مرکزی آن در واشنگتن است. یکی از کارهای مهم آیپک برگزاری کنفرانس‌ها و نشست‌هایی در طی سال است که مهمترین آنها اجلاس ملی آپیک است که در اکتبر و کنفرانس سیاست‌گذاری آپیک است که در ماه مارس (یکم فروردین) برگزار می شوند. 

اطلاعات دریافتی از آمریکا نشان می‌دهد که جنبش تسخیر آیپک پس از راه اندازی تظاهرات‌های خیابانی علیه حامیان اسرائیل برنامه‌های خود را متمرکز بر مردم آمریکا و دلتمردان این کشور کنند و از آنان خواهند خواست دست از حمایت مالی و سیاسی رژیم اشغالگر قدس بردارند.

این گزارش ها حاکی است هواداران جنبش تسخیر آیپک علاوه بر مخالفت شدید با حمایت‌های آمریکا و غرب از اسرائیل نسبت به تلاش‌های جدید رژیم تل آویو در آنچه که تشکیل دولت خالص یهودی در فلسطین می‌نامند نیز انتقاد شدید دارند و آن را نژادپرستی دولتی و مغایر با مفهوم دولت مدنی به معنای معاصر محسوب می‌کنند.

منابع رسانه‌ای آمریکا فاش کردند که از دیگر اهداف هواداران جنبش تسخیر آیپک بعد از درخواست از مردم آمریکا در عدم حمایت از اسرائیل تلاش برای اعمال فشار به دولت آمریکا مبنی بر اعمال فشار بر اسرائیل برای ممانعت از فشارهای این رژیم بر سازمان‌ها و نهادهای مخالف سیاست‌های لیکودی حاکم بر تل‌آویو است. رژیم صهیونیستی اخیرا سازمان‌هایی که بحث حقوق‌بشر مخالف با سیاست‌های حزب لیکود هستند را محاکمه کرده است.
 
منبع: قدسنا