Gerdab.IR | گرداب

بازسازی ساختار شورای پخش برنامه‌های برون‌مرزی آمریکا

تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۰

این شورا در صدد تصویب قانونی است که شامل تعیین مدیر اجرائی به منظور مدیریت سازمان باشد. به علاوه، شورا درخواست برنامه‌ریزی طرحی را کرد که در آن 3شبکه رسانه‌ای غیر فدرال با یکدیگر تلفیق شوند.

به گزارش گرداب، "شورای پخش برنامه‌های برون‌مرزی آمریکا" اعلام کرد که تصمیم دارد از طریق تصویب "لایحه نوآوری در رسانه‌های بین‌المللی 2012"، شبکه‌های رسانه‌ای بین‌المللی این کشور را بازسازی کند. این لایحه از طریق تلفیق شبکه‌های رسانه‌ای غیر فدرال و همچنین تعیین یک مدیر اجرائی به منظور مدیریت سازمان، در صدد تقویت شبکه‌های رسانه‌ای بین‌المللی آمریکا است.

بی‌بی‌جی در صدد تلفیق شبکه‌های رسانه‌ای غیر فدرال
این شورا در صدد تصویب قانونی است که شامل تعیین مدیر اجرائی به منظور مدیریت سازمان باشد. به علاوه، شورا درخواست برنامه‌ریزی طرحی را کرد که در آن 3 شبکه رسانه‌ای غیر فدرال با یکدیگر تلفیق شوند: رادیو اروپای آزاد، رادیو آزادی و شبکه‌های رسانه‌ای خاورمیانه.
 
بی‌بی‌جی شبکه‌های رسانه‌ای بین‌المللی خود را تقویت می‌کند
"والتر ایساکسن"، رئیس این شورا اظهار داشت: «شورا آماده است تا با بهره‌گیری از منابع مالی صرف شده در ساختارهای اجرائی بی‌کفایت و سرمایه‌گذاری در برنامه‌سازی، بتواند شبکه‌های رسانه‌ای بین‌المللی را تقویت کند. این توافق مهم از سوی شورا به منظور تقویت شبکه‌های رسانه‌ای بین‌المللی به یک سازمان بزرگ صورت گرفته است و تصمیم دارد بر روی خبرنگاری با کیفیت با شاخه‌ها و بخش‌های زیاد اما یک‌پارچه متمرکز شود.»
 
لایحه نوآوری در رسانه‌های بین‌المللی 2012
در تصمیم اتخاذ شده در جلسه 13 ژانویه در واشنگتن، شورا تصمیم خود را مبنی بر بازسازی شبکه‌های رسانه‌ای بین‌المللی آمریکا در تطابق با "نقشه راهبردی" اخیرا منتشر شده 2016- 2012 اعلام کرد. این شورا اصلاحات پیشنهادی و تصمیم خود را برای طراحی یک بسته پیش‌نویس قانونی با نام "لایحه نوآوری در رسانه‌های بین‌المللی 2012" اعلام کرده است.
 
بر اساس این لایحه، یک مدیر اجرائی تعیین خواهد شد تا وی گزارشات را به شورای مدیران ارائه دهد و روزانه مسئولیت اجرائی سازمان را بر عهده گیرد. بسته پیشنهادی همچنین خواستار یک سازمان جدیدی شد که بهترین نوع تلفیق سرمایه‌های فدرال و غیر فدرال در حمایت شبکه‌های رسانه‌ای بین‌المللی خواهد بود و همچنین تحریم انتشار اخبار داخلی در قانون "اسمیت ماندت" را لغو خواهد کرد. این قانون همچنین نام خبرگزاری را تغییر خواهد داد تا بتواند القاکننده ماموریت یک ساختار یکپارچه باشد. این بسته بازسازی باید بتواند تایید وزارتخانه و کنگره را جلب کند.
 
هر طرح پیشنهادی محدود به معیارهای شخصی و قدیمی
"ایساکسن" در خلاصه‌ای از توصیه‌های شورای مدیران اظهار داشت: «علی‌رغم این که اصلاحات برای بهتر کردن ساختار پیچیده شورای دولتی پخش برنامه‌های رادیو و تلویزیون آمریکا و بهبود فعالیت‌های حرفه‌ای خبریابی از سرویس‌های رسانه‌ای مستقل لازم است، هر طرح اصلاحی محدود به معیارهای شخصی و قدیمی و ماموریت‌های ژورنالیستی آنها خواهد بود. ما امیدواریم تا بتوانیم درباره این پیشنهاد با سهامداران داخلی و خارجی، متخصصان، دولت و کنگره آمریکا همکاری کنیم.»
منبع: فارس