Gerdab.IR | گرداب

علیرضا نوری‌زاده:

پیام اوباما به رهبر ایران از موضع ضعف بود

تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۰

آن کس که شعار مرگ بر آمریکا و بستن درها به روی آمریکایی‌ها را اعمال می‌کند، رهبر جمهوری اسلامی است.

به گزارش گرداب، "علیرضا نوری‌زاده" مفسر صدای امریکا درباره پیام اخیر "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا به رهبر معظم انقلاب و بیان اینکه این سومین نامه [پیام] بوده، به "رادیو زمانه" گفت: «این اولین نامه[پیام]نیست تقریباً دیگر برای اوباما و دولت آمریکا آشکار شده که تعامل با جمهوری اسلامی ثمری ندارد. آن کس که شعار مرگ بر آمریکا و بستن درها به روی آمریکایی‌ها را اعمال می‌کند، رهبر جمهوری اسلامی است. اوباما پیش از این دوبار نامه داده بود. نامه دوم او که زمان آن بسیار نامناسب بود، در اوج جنبش سبز ارسال شد. این نامه که باز هیچ‌گاه محتوای کامل آن آشکار نشد، بسیار بر جنبش سبز گران آمد. بعدها باراک اوباما سعی کرد انعکاس غیرمطلوب و منفی نامه‌اش را در بین ایرانیان کمی تعدیل کند. البته بعد خانم "کلینتون" به میدان آمد و با مواضع روشن و آشکار علیه جمهوری اسلامی، از بار منفی این نامه کاست.

نوری‌زاده با ابراز خشم از شعار "مرگ بر آمریکا" به عنوان موضع همیشگی ملت و نظام جمهوری اسلامی و اینکه همین شعار راه را برای ورود آمریکا به ایران بسته، گفت: «در نامه اوباما هم هشدار نسبت به بستن تنگه هرمز هست و هم اینکه اگر جمهوری اسلامی سیاست‌هایش را تعدیل کند، درها به روی او باز خواهد شد. بخش دوم نامه [پیام] اوباما در عمل نوعی ایجاد شک و تردید کرده است که مبادا آمریکا بخواهد باز در پس پرده دست به سازشی با جمهوری اسلامی بزند. گمان می کنم، اسرائیلی‌ها و کشورهایی مانند عربستان سعودی و امارات، از این نوع نامه بازی‌های آقای اوباما خوشحال نیستند.»

وی با بیان اینکه کسانی در کاخ سفید احتمالاً امیدوار باشند که جمهوری اسلامی با تحریم ها به زانو بیفتد و گریزی جز گفت وگو پیدا نکند، تصریح کرد: «من تصور نمی کنم با وجود آقای "خامنه‌ای" چنین اتفاقی بیفتد.»

منبع: کیهان