Gerdab.IR | گرداب

اسرائیل در سراشیبی زوال؛

سایه وحشت بر غاصبان قدس

تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۰

ساکنان سرزمین‌های اشغالی که سرزمین مادری ملت فلسطین را غصب کرده‌اند، فردا در اعتراض به سیاست‌های کابینه نتانیاهو دست به اعتصاب می زنند.

به گزارش گرداب به نقل از روزنامه هاآرتص، اتحادیه های بازرگانی و مقامات خزانه داری سرزمین‌های اشغالی امروز سه شنبه در بیت المقدس اشغالی با یکدیگر دیدار می کنند تا برنامه اعتصاب فردا را هماهنگ کنند.

در همین رابطه قرار است نمایندگان دولت نیز مذاکراتی را با رهبران اتحادیه های کارگری انجام داده و آن‌ها را متقاعد به خودداری از برگزاری اعتصاب کنند، در صورت شکست این مذاکرات، از ساعت 6 بعدازظهر فردا چهارشنبه اعتصاب آغاز شده و تمام ادارات تعطیل می شوند.

این اعتصاب تمام شرکت‌ها و نهادهای فعال در سرزمین‌های اشغالی از بانک ها و بورس، ایستگاه های راه آهن و ... را در بر خواهد گرفت و پیش بینی می شود که بزرگترین اعتصاب شکل گرفته در سرزمین‌های اشغالی در سال‌های اخیر باشد.

علاوه بر این موارد، برخی از وزیران کابینه "بنیامین نتانیاهو" نیز در اعتصاب سراسری فردا شرکت خواهند کرد.

تظاهرات ساکنان سرزمین‌های اشغالی در اعتراض به وضعیت اقتصادی حاکم از سال گذشته آغاز شد و ابتدا فقط در روزهای شنبه هر هفته انجام می شد.

ساکنان سرزمین‌های اشغالی که با وعده های پوچ سران رژیم صهیونیستی به فلسطین مهاجرت و سرزمین مادری ملت فلسطین را غصب و آن‌ها را آواره کردند، اکنون از لحاظ اقتصادی خود را در وضعیت بسیار سختی می بینند و کابینه صهیونیست‌ها نیز پاسخگوی مشکلات این مهاجران نیست؛ از همین رو از اواسط ماه جولای و در شنبه هر هفته در شهرهای مختلف دست به تظاهرات می زنند.

تظاهرات شب‌های شنبه در اعتراض به افزایش بی سابقه هزینه های زندگی در سرزمین‌های اشغالی از اواسط ماه جولای و از زمانی که تعدادی از صهیونیست‌ها اقدام به برپایی چادر در خیایان "روثشیلد" تل آویو کردند آغاز شد و سپس به بخش‌های مختلف همچون کارکنان بیمارستانی و حتی شهرداری ها رسید.
 
یکی از محورهای اصلی اعتراضات ساکنان تحمیلی سرزمین‌های اشغالی افزایش بهای مسکن و اجاره بها در شهرهای مختلف این منطقه است. کابینه رژیم صهیونیستی تا کنون جلسات متعددی را برای پایان دادن به اعتراضات تشکیل داده، اما تا کنون نتیجه خاصی در این ارتباط نگرفت و این در حالی است که معترضان کمیته ای را برای پیگیری خواسته های خود تشکیل داده اند.

منبع: مهر