Gerdab.IR | گرداب

در پی بررسی‌های Safer Internet اعلام شد؛

کودکان در دام فیس‌بوک

تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۰

گزارش‌ها حاکی از آن است که کودکان رده سنی 10 تا 12 سال که باید زیرنظر والدینشان از اینترنت استفاده کنند؛ به راحتی به فیس‌بوک دسترسی دارند.

به گزارش گرداب، در حالی که بسیاری از صاحب نظران امور تربیتی نسبت به پیامدهای تلخ استفاده افراد کم سن و سال از "فیس‌بوک" هشدار می دهند، بررسی ها نشان می دهد دور زدن محدودیت های ظاهری اعمال شده از سوی این سایت بسیار آسان است.

 بررسی های "Safer Internet" نشان می دهد، دو سوم کودکان بین 10 تا 12 سال به سادگی می توانند سیستم تشخیص سنی فیس‌بوک را فریب داده و به شیوه های گوناگون وارد این سایت شده و در آن عضو شوند.

در حالی که افراد کم سن و سال باید حتما زیر نظر والدینشان از اینترنت استفاده کرده و مراقب افراد کلاهبردار و کسانی که به دنبال انواع سوءاستفاده های مادی و معنوی از آنان هستند، باشند. امکان پذیر شدن استفاده از فیس بوک برای کودکان موجب می شود تا آن ها به راحتی بتوانند دور از چشم والدین در فضای سایبر فعالیت کنند.

تحقیقات Safer Internet همچنین نشان می دهد حدود 63 درصد از افراد 10 تا 12 ساله در لندن به فیس بوک دسترسی دارند و این در حالی است که بر اساس سیاست های این سایت افراد زیر 13 سال نباید از این سایت استفاده کنند.

در این گزارش همچنین از اینکه شرکت های بزرگ اینترنتی دیگر مانند "گوگل" هم با هدف کسب سود بیشتر سیاست های کاری خود را تغییر داده و استفاده افراد کم سن وسال از خدماتشان را مجاز اعلام کرده اند، انتقاد شده است.

منبع: فارس