Gerdab.IR | گرداب

اعتراض مجدد به تغییر سیاست‌های حریم شخصی گوگل

تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۰

سازمان های رگولاتوری، فعالان مدافع حقوق دیجیتال کاربران و گروه های مدافع مصرف کنندگان از گوگل به علت تغییر سیاست‌ها در حوزه حریم شخصی به شدت انتقاد کردند.

به گزارش گرداب، روز گذشته عده زیادی از سازمان های رگولاتوری، فعالان مدافع حقوق دیجیتال کاربران و گروه های مدافع مصرف کنندگان از گوگل به علت تغییر سیاست‌ها در حوزه حریم شخصی به شدت انتقاد کردند.

این سازمان ها و گروه ها معتقدند که گوگل با این کار کنترل کاربران بر نحوه استفاده شان از اینترنت را از بین برده و این کار را به خود گوگل و دیگر شرکت های تجاری واگذار کرده است.

گروه ها و سازمان های یاد شده می گویند با تغییرات اعمال شده دیگر اعتمادی به گوگل ندارند و معتقدند این شرکت بیش از هر چیز به نفع تجاری خود فکر می کند تا حق و حقوق کاربرانش. این شرکت پیش از این رقبای خود را که بیشتر به نفع تجاری خودشان فکر می کردند تا منافع کاربران، شیطان نامیده بود. حال به نظر می رسد خود گوگل در حال تبدیل شدن به یک شیطان است.

علی رغم همه فشارهایی که در این زمینه به گوگل وارد شده این شرکت می گوید قصد ندارد تغییری در سیاست های مربوط به حریم شخصی خود ایجاد کند و به خصوص دسترسی افراد کم سن وسال به خدماتش و از جمله شبکه اجتماعی "گوگل پلاس" را محدود کند.

منبع: فارس