Gerdab.IR | گرداب

رئيس پليس فتاي استان گيلان درخواست کرد؛

مراقب کلاهبرداران ماهواره‌ای باشید

تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۰

مراقب كلاهبرداري مسابقه پيامكي شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي زبان باشید.

به گزارش گرداب، رئيس پليس فتاي فرماندهي انتظامي استان گيلان ازشهروندان خواست، مراقب كلاهبرداري مسابقه پيامكي شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي زبان باشند.

سرهنگ "ايرج محمدخاني" گفت: «برخي افراد سودجو و فرصت طلب با پرداخت پول به مديران شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي زبان و تهيه چند خط تلفن همراه اعتباري مبادرت به برگزاري مسابقه پيامكي با طرح سؤالات بسيار ساده و آسان براي مثال موهاي خود را با چي خشك مي‌كنيد؟ يا از چه هنرپيشه‌اي خوشتان مي‌آيد و... هم‌وطنان را در مسابقه شركت مي‌دهند.»

وي افزود: «اين اشخاص از اين طريق پس از به دست آوردن شماره تلفن طعمه خود، در يك فرصت مناسب با آنان تماس گرفته با اعلام اينكه برنده جايزه مسابقه پيامكي شده‌ايد از صاحب خط تلفن همراه مي‌خواهند براي دريافت جايزه خود مبلغ ده يا بيست هزار توان به شماره حساب خاصي واريز كنند. »

محمدخاني با بيان اينكه اين افراد پس از رسيدن به هدف خاص خود، ديگر تماسي با شهروندان نگرفته و بدين طريق در يك بازه زماني كوتاه، مبالغ زيادي را از شهروندان كلاهبرداري مي‌كنند ضمن هشدار به شهروندان در خصوص عدم اعتماد به شبكه هاي ماهواره‌اي از آنان خواست، به تماس‌هايي كه اطلاعات حساس شهروندان، از جمله مشخصات اسمي و آدرس پستي را درخواست مي كند، به هيچ عنوان اعتنايي نكنند و با حفظ هوشياري لازم از بروز چنين جرائمي پيشگيري كنند.

منبع: ایسنا