Gerdab.IR | گرداب

حمایت شهردار نیویورک از جاسوسی پلیس این شهر از مسلمانان

تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۰

همه آنچه از سوی پلیس نیویورک صورت گرفته کاملا قانونی بوده و این اقدامی مناسب است. همه آنها مجاز به رفت و آمد کردن در تمامی کلان شهر نیویورک هستند.

به گزارش گرداب، سایت یورونیوز نوشت: "مایکل بلومبرگ"، شهردار نیویورک ضمن دفاع از نظارت مخفی پلیس نیویورک در تجمعات مختلف مسلمانان در این ایالت اعلام کرد که این اقدام پلیس تحت نظر وی ادامه خواهد یافت.

بنابر این گزارش، پیشتر شهردار نیویورک اعلام کرده بود که اسناد پلیس نیویورک نشان می‌دهد، عده‌ای از نیروهای آن در میان مسلمانان مناطق نزدیک به این شهر مثل نیویورک و نیوجرسی به گردآوری اطلاعات مخفیانه دست می‌زدند.

در همین زمینه شهردار نیویورک می‌گوید: «همه آنچه از سوی پلیس نیویورک صورت گرفته کاملا قانونی بوده و این اقدامی مناسب است. همه آنها مجاز به رفت و آمد کردن در تمامی کلان شهر نیویورک هستند، می‌توانند در فضای اینترنت به هر جایی که می‌خواهند سر بزنند و تلویزیون تماشا کنند تا جایی که فعالیت آنها غیرقانونی تشخیص داده شود. ما هیچ فرد، ‌نژاد و یا مذهب خاصی را هدف قرار نداده‌ایم.»

اقدام پلیس نیویورک واکنش کانون های جمعیت مسلمانان آمریکا را در پی داشته است.

"محمد الفیلالی"، از اعضای جمعیت مسلمان آمریکا می‌گوید: «این اقدام بر خلاف قانون اساسی آمریکا است. باید در این زمینه تحقیقاتی صورت گیرد.»

اوایل ماه جاری میلادی نیز گروه های مدنی از سراسر آمریکا خواستار تحقیقات قضائی درباره نحوه جمع آوری اطلاعات در خصوص مسلمانان شیعه نیویورک شدند.

براساس اسنادی که خبرگزاری آسوشیتدپرس به دست آورده این گزارش مخفی پلیس به شواهدی از تروریسم یا جرائم و رفتار غیرقانونی اشاره نمی‌کند. در این گزارش تاکید شده که اطلاعاتی درباره مراکز مذهبی اسلامی و مشاغل مسلمانان جمع آوری شده است.

منبع: جام نیوز