Gerdab.IR | گرداب

5میلیون ایمیل هک‌شده انانیمس در ویکی‌لیکس منتشر می‌شود

تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۰

ویکی‌لیکس بیش از ۵ میلیون نامه الکترونیکی اندیشکده استراتفور را انتشار داد.

به گزارش گرداب به نقل از روزنامه دیلی میل، هکرهای ناشناس که در اواخر ماه دسامبر توانسته بودند شبکه اطلاعاتی اندیشکده "استراتفور" را هک کنند، اعلام کردند که جزئیات این نامه های الکترونیکی را منتشر خواهند کرد.

"ویکی لیکس" مدعی شد: اسراری از سازمان موسوم به "سایه سیا" را در ساعات آتی منتشر خواهد کرد.

این سایت بیش از ۵ میلیون نامه الکترونیکی اندیشکده استراتفور را انتشار داد. این باور وجود دارد که اطلاعات منتشر شده از سوی هکرهای ناشناس، بتواند منابع حساس کمپانی‌های مرتبط را افشا کرده و نوری را در جهان تیره و تار اطلاعاتی بازتاب کند.

هکرهای ناشناس: اطلاعات مهمی را منتشر خواهیم کرد/ مقامات استراتفور: نگران انتشار این ایمیل‌ها نیستیم

استراتفور اعلام کرد که انتشار خبر هک شدن نامه‌های الکترونیکی تلاشی برای ساکت کردن و مرعوب کردن این شرکت است، هرچند آن‌ها نگرانی از انتشار این نامه ها ندارد. وی افزود برخلاف شایعات منتشر شده در فضای مجازی، "جورج فردمن" بنیانگذار و مدیرعامل استراتفور استعفا نداده‌ است. در بیانیه آمده است این احتمال وجود دارد که برخی از نامه‌های الکترونیکی ساختگی و جعلی باشد؛ هرچند احتمال انتشار نامه های موثق نیز وجود دارد. ما نه این نامه‌ها را تایید می کنیم و نه  توضیحی در مورد آن‌ها ارائه خواهیم داد.

ویکی لیس اعلام نکرد که چگونه به این حجم گسترده از مکاتبات داخلی و خارجی موسسه "آستین" که با نام موسسه "استراتژیک فورکستینگ" شناخته می شود، دست یافته است. هکرهای ناشناس در اوایل سال جاری میلادی حدود 100 نامه الکترونیکی کارکنان شرکت را سرقت کرده بودند و تهدید کرده بودند که با انتشار این نامه ها، از پشت صحنه استراتفورد پرده برخواهند داشت.

هکرها اعلام کردند انتشار نامه ها می تواند ماهیت واقعی این شرکت‌ها را نشان دهد

گفتنی است استراتفور خود را به عنوان یک ناشر با رویکرد تجزیه و تحلیل سیاسی بر پایه جمع آوری اطلاعات معرفی کرده است. اما ویکی لیکس و هکرهای ناشناس مدعی شده اند که این نامه ها می تواند ماهیت واقعی این موسسه را افشا کند. فریدمن مدیر اجرایی استراتفور در 11 ژانویه اعلام کرد که یافتن اطلاعات مشخص از نامه های الکترونیکی به سرقت رفته کار بسیار دشواری است و تلاش هکرها برای یافتن یک توطئه گسترده از متن نامه های به سرقت رفته کار بیهوده ای است. مردم برای اعتبار دادن به داده های به سرقت رفته با هکرهای ناشناس ارتباط دارند.

تاثیر انتشار محتوای این نامه‌های الکترونیکی در فضای مجازی خیلی سریع بر کارکنان، مشتریان و منابع اطلاعاتی استراتفور مشخص نمی شود. انتشار اسنادی از جنگ عراق و افغانستان در سال 2010 عصبانیت دولت آمریکا را به دنبال داشت، این افشاگری همچنین سوالاتی را در مورد ایمنی منابع محرمانه در اذهان عمومی به وجود آورد.  

ویکی لیکس گفته است که با همکاری تعداد زیادی از سازمان‌های رسانه ای از جمله ناشر روزنامه "مک کلانچی" توانسته است به سرور اطلاعاتی استراتفور دست یابد. رئیس دفتر این روزنامه اعلام کرد: ما بررسی نامه ها را آغاز کردیم و همان‌طور که پیش از این نیز گفته بودیم آن را منتشر خواهیم کرد.

گفتنی است بعد از هک شدن استراتفور در دسامبر گذشته، جزئیات کارت‌های اعتباری بیش از 30 هزار مشترک این اندیشکده را بر روی اینترنت قرار داد. سازمان اف‌بی‌آی از همان تاریخ بررسی های خود را آغاز کرد و "آسانژ" 40 ساله استرالیایی الاصل را در خانه اش در انگلیس بازداشت کرد و برای بازجویی به سوئیس بازگرداند.

منبع: فارس