فروش اطلاعات شخصی کاربران توئیتر

تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۰

علاوه بر محتوایی که کاربران در این سایت منتشر کرده اند موقعیت جغرافیایی آنها و همین طور اطلاعات مربوط به لینک هایی که هر کاربر ارسال کرده هم در اختیار شرکت انگلیسی قرار گرفته است.

به گزارش گرداب، سایت میکروبلاگینگ توئیتر حجم انبوهی از اطلاعات شخصی کاربران خود را برای تحقیق و بررسی به یک موسسه انگلیسی به نام DataSift فروخته است.
 
همین امر نشان می دهد ادعای سایت هایی نظیر توئیتر و فیس بوک در مورد احترام به حریم شخصی کاربران و حفاظت از داده های آنان تا چه حد دور از واقعیت است.
 
DataSift قصد دارد از اطلاعات آرشیو شده کاربران در این سایت برای ارتقای شیوه های بازاریابی و تحقیقات در این زمینه استفاده کند.
 
علاوه بر محتوایی که کاربران در این سایت منتشر کرده اند موقعیت جغرافیایی آنها و همین طور اطلاعات مربوط به لینک هایی که هر کاربر ارسال کرده هم در اختیار شرکت انگلیسی قرار گرفته است.
پیش از این اطلاعات آرشیوی توئیتر از سال 2006 یعنی زمان تاسیس آن تا به حال در اختیار کتابخانه کنگره آمریکا هم قرار گرفته بود.
 
DataSift می گوید بیش از 1000 شرکت در سراسر جهان در فهرست انتظار برای دریافت این اطلاعات و استفاده از آنها هستند.
 
نکته جالب آن است که نزدیک به 99 درصد از پیام های ارسالی کاربران در توئیتر ارزش تجاری و بازرگانی ندارند، اما شرکت های تجاری باز هم مشتاق بررسی همان یک درصد اطلاعات ارزشمند از نظر خود هستند.
 
منبع: فارس