Gerdab.IR | گرداب

به دنبال نقض حریم شخصی کاربران اپل و گوگل؛

بر اپل و گوگل بیشتر نظارت کنید

تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۰

سناتور آمریکایی نظارت بیشتر بر گوگل و اپل را از کمیسیون تجارت فدرال خواستار شد.

به گزارش گرداب، سناتور آمریکایی اعلام کرد که کمیسیون تجارت فدرال باید گزارش هایی مبنی بر این که سیستم های موبایل اپل و گوگل عکس ها و اطلاعات تماس های کاربران را به سرقت برده و بدون رضایت کاربران به صورت آن‌لاین منتشر می کنند را مورد بررسی قرار دهد.

درخواست "چارلز شامبر" سناتور دموکرات یک ماه پس از ارتقای سیاست های حفظ حریم خصوصی شرکت اپل ارائه شده است. توزیع برنامه های جانبی رده سوم برای "آی‌فن" و گوشی‌های اندرویدی باعث افزایش محبوبیت بیش از اندازه این ابزارهای ارتباطاتی شده است.

با این همه شامبر با توجه به گزارش "نیویورک تایمز" از دسترسی آی‌فن و اندروید به مجموعه تصاویر شخصی کاربران از طریق همین برنامه های جانبی ابراز نگرانی می کند. وی هم چنین به کشفی اشاره می کند که نشان می دهد برنامه های جانبی بر روی آی‌فن و آی‌پد می توانند تمامی آدرس های دفترچه آدرس را به همراه اسامی، تصاویر و شماره های تلفن و آدرس های ایمیل بر روی سرورهای اپل بارگذاری کند.

بر اساس گزارش "MSNBC"، وی می گوید بسیاری از این عملکردها، سیاست های حریم خصوصی سکوهای آی‌فن و اندروید را زیر پا می گذارد و مشخص نیست این سیاست ها چگونه اجرا یا کنترل می شوند. در نتیجه شامبر تاکید کرد که سازندگان تلفن همراه باید قوانین و مقرراتی را برای محافظت از محتوای خصوصی مشتریان خود داشته باشند و از آن پیروی کنند.

منبع: مهر