Gerdab.IR | گرداب

علی‌رغم مخالفت‌های شدید؛

گوگل تغییر در سیاست‌‌های حریم شخصی خود را اعمال کرد

تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۰

گوگل ابتدا قرار بود این تغییرات را از ماه ژانویه اعمال کند ولی اجرای آن‌ها را به ماه مارس موکول کرد تا همه خدماتش از سیاست‌گذاری‌های واحدی تبعیت کنند.

به گزارش گرداب، علی‌رغم اعتراضات شدید کاربران و نهادهای مدافع حقوق مدنی، "گوگل" سیاست گذاری های تازه خود در مورد حریم شخصی کاربران و نحوه استفاده از خدمات این شرکت را از روز گذشته اعمال کرد.

دامنه این اعتراض در هفته گذشته حتی به برخی سیاستمداران هم رسیده بود که معتقد بودند برخی سیاست های تازه گوگل با قوانین داخلی کشورها در زمینه حفاظت از داده های شخصی کاربران در تناقض است.

گوگل ابتدا قرار بود این تغییرات را از ماه ژانویه اعمال کند ولی با کمی تغییر اجرای آن ها را به ماه مارس موکول کرد تا همه خدماتش اعم از "جی‌میل"، "یوتیوب"، "بلاگر"، "گوگل پلاس" و ... از سیاست گذاری های واحدی تبعیت کنند.

با این تغییرات گوگل راحت تر می تواند داده های مربوط به استفاده هر کاربر از سرویس های مختلف را به دست آورده و با تجزیه و تحلیل آن ها شناخت کاملی نسبت به کاربران و علائق و روحیه شان پیدا کند.

برخی صاحب نظران از آن بیم دارند که اطلاعات ارزشمند جمع آوری شده از این طریق به راحتی در دسترس اشخاص ثالث قرار بگیرد و گوگل با هدف کسب سودهای کلان تجاری این اطلاعات را بفروشد. اگر چه این شرکت ادعاهای مذکور را رد می کند، اما در گذشته سابقه این کار را داشته است.

منبع: فارس