Gerdab.IR | گرداب

اسرائيل را بزدل‌ها اداره مي‌كنند!

تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۰

تمام جنگ‌هاي پس از جنگ ۱۹۷۳ براي اسرائيل مصيبت‌بار بودند. اسرائيل مدتي طولاني است كه نه به وسیله قهرمان‌ها بلكه به وسیله سياستمداران بزدل اداره مي‌شود.

به گزارش گرداب، "گيدئون لوي" نويسنده مشهور صهيونيست با تاكيد بر اينكه هزاران اسرائيلي در صورت وقوع جنگ با ایران خواهند مرد، نوشت: ما از فرود موشك ها در صورت وقوع جنگ مطمئن هستيم و بايد با تمام سلول هايمان بترسيم. تمام جنگ هايي كه از سال ۱۹۷۳ به بعد [از اشغال لبنان در سال ۱۹۸۲] تا به امروز راه انداختيم، اشتباه بود.

اسرائيل آغازگر همه آن جنگ هاي قابل اجتناب بود. جنگ هايي كه هيچ كدام فايده اي نداشت اما تماماً براي ما مصيبت بار بود. از همه احمقانه تر، جنگ دوم لبنان در سال ۲۰۰۶ بود كه مصيبت بارترين بود. اسرائيل در هر دو جنگ لبنان و غزه، بيش از آنچه به دست آورد، از دست داد. اما تازه اين دو جنگ فقط پيش پرده هايي بود از آن چه ممكن است در صورت جنگ با ايران براي ما اتفاق بيفتد.

وي افزود: جنگ با ايران قابليت آن را دارد كه به هيولاي جنگ هايي كه تاكنون داشته ايم، تبديل شود.

تحليل گر هاآرتص تصريح كرد: اسرائيل هرگز براي يك مدت طولاني به وسیله بزدلان هدايت نشده بود. رهبران پيشين همواره محتاطانه و عاقلانه گام برمي داشتند. از گذشته تا به امروز اسرائيل به وسیله قهرمانان اداره مي شد نه كساني كه كشور را از خطري به خطر ديگر مي اندازند. ماجراجوياني بي هدف، كساني كه بايد امروز با صداي بلند به آنها بگوييم كه ما ترسيده ايم!

منبع: کیهان