Gerdab.IR | گرداب

خبر مضحک يک روزنامه صهيونيستي:

به ایران حمله کردیم، تاسیسات هسته‌ای را هم نابود کردیم!

تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۰

اسرائيل تمامي تأسيسات هسته اي ايران را که روي زمين قرار دارد ظرف چند هفته گذشته، نابود کرده است.

به گزارش گرداب، يک روزنامه صهيونيستي با انتشار يک سند بسيار مهم! در خبري منحصر به فرد، فاش کرد که اسرائيل، طي هفته هاي گذشته، همه تأسيسات هسته اي ايران را که روي سطح زمين قرار دارد نابود کرده است!
 
روزنامه صهيونيستي "يديعوت آحارونوت"  با انتشار يک سند جديد از "ويکي ليکس" که در وبگاه مؤسسه "استراتفور" درج شده است، به آغاز فعاليت هاي نظامي رژيم صهيونيستي در اراضي ايران اشاره کرد و نوشت: يک يگان از کماندوهاي اسرائيلي، تأسيسات زيرزميني ايران را که در راستاي برنامه هسته اي اين کشور مورد استفاده قرار مي گرفت، نابود کرده است که اين عمليات با همکاري کردهاي مخالف انجام شده است!
 
اين سند سرّي و مهم! همچنين در خبري ويژه، به نقل از يک عنصر اطلاعاتي که به مليت وي اشاره اي نشده است، مي افزايد: اسرائيل تمامي تأسيسات هسته اي ايران را که روي زمين قرار دارد ظرف چند هفته گذشته، نابود کرده است.
 
ناظران آگاه احتمال مي دهند اين عمليات گسترده رژيم صهيونيستي، به قدري با دقت و مخفي کاري انجام شده که هيچ يک از متصديان و مسؤولان تأسيسات نطنز، نيروگاه بوشهر، فردو، اراک و... از انجام آن مطلع نشده اند!
 
تحليلگران همچنين معتقدند تسليحاتي که در اين عمليات، از سوي ارتش رژيم اسرائيل به کار گرفته شده، فاقد هر گونه صوت بوده و به همين علت، به رغم گذشت هفته ها از انهدام آنها، نه تنها هيچ يک از ايرانيان ساکن مناطق اطراف تأسيسات هسته اي، از انفجار آنها باخبر نشده اند، بلکه رسانه ها نيز همچنان از نابودي اين تأسيسات بي خبرند و عوامل اين عمليات بزرگ، خبر آن را تنها در اختيار ويکي ليکس و استراتفور قرار داده اند!
 
این ادعا تا اندازه ای بی‌پایه و خنده‌دار بوده که به جز برخی منابع صهیونیستی (هاآرتص، جروزالم پست و آروتز شِوا) و خبرگزاری "ترند" آذربایجان، هیچ سایت یا روزنامه دیگری اقدام به انتشار آن نکرده است.
 
خوب است این منابع خبری به این سوال ساده پاسخ بدهند که اگر رژیم صهیونیستی "همه" تأسیسات "روی زمین" ایران را نابود کرده است، بازرسان آژانس در سفرهای خود به ایران دقیقاً از کجا بازدید کرده و گزارش هایشان را بر اساس آن منتشر کرده اند؟!

علاوه بر این به نوشته تابناک، روزنامه "جروزالم پست" دیروز طی خبری به نقل از "یکی از مقامات سابق" آژانس بین المللی انرژی اتمی، مدعی شد تأسیسات هسته ای ایران قدیمی و از رده خارج است و ایران هنوز "درگیر توسعه تکنولوژی جدید" است.

این ادعا نیز در حالی مطرح می شود که در آخرین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی که روز جمعه منتشر شد، اشاره شده بود که جمهوری اسلامی ایران فناوری هسته ای خود را توسعه داده و به سرعت در مسیر توسعه تکنولوژی خود در این بخش در حرکت است. همچنین روزنامه مذکور هیچ اشاره ای نکرده که این "مقام سابق" کیست و چه مقامی داشته و هیچ سندی نیز در این رابطه منتشر نکرده است.

در نهایت، خبرگزاری "آسوشیتد پرس" دیروز به نقل از یکی از مقامات آمریکایی دخیل در گفتگوهای آمریکا - رژیم صهیونیستی گزارش داد مقامات این رژیم اعلام کرده اند که در صورت تصمیم به حمله به ایران، به هیچ وجه آمریکا را مطلع نخواهند کرد تا آمریکایی ها فرصت نداشته باشند از اقدام آنها جلوگیری کنند. این سخنان نیز پس از آن ابراز می شود که دولت آمریکا طی هفته های اخیر بارها مخالفت خود با اقدام یکجانبه رژیم صهیونیستی را اعلام کرده است.

از سوی دیگر این سوال مطرح می شود که اصولاً اگر آن طور که ادعا می شود، رژیم صهیونیستی تأسیسات هسته ای ایران را پیش از این نابود کرده و یا این تأسیسات از رده خارج هستند، چه نیازی به این همه اصرار برای حمله به آن ها وجود دارد؟! به عبارت دیگر، باید کدام ادعا را باور کنیم؟

این گونه تناقض گویی ها تنها نشان دهنده استیصال رژیم صهیونیستی و ناتوانی این رژیم از رسیدن به تصمیمی در مورد اقدام مقتضی در رابطه با ایران است. گویا اسرائیل این روزها ابزاری به جز جنگ روانی در اختیار ندارد و تمام تلاشش، دامن زدن به جو ابهام و از این طریق تلاش برای اعمال فشار بر جمهوری اسلامی ایران است.
 
منبع: مشرق