Gerdab.IR | گرداب

پس از انتشار بتل‌فیلد3؛

آیا ارواح هم توهم جنگ با ایران را دارند؟ + فیلم

تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۰

حمله به کشورهای مسلمان و تروریست نشان دادن آن‌ها در بازی‌های رایانه‌ای تبدیل به امری عادی و سودآور برای شرکت‌های بازی‌ساز شده است.

به گزارش گرداب، به نظر می‌رسد ایران و برنامه هسته‌ای آن و به تبع تهدیدات غرب برای حمله به ایران تبدیل به پروژه‌ای پول‌ساز برای شرکت‌های بازی‌ساز شده است.

پس از آن که شرکت "الکترونیک آرتس" با ساخت بازی "میدان نبرد 3" تهران را تبدیل به صحنه نبردی برای بازی‌بازها کرد و از طریق تبلیغات هنگفت و فروش بالای این بازی -بیش از 20 میلیون نسخه- توانست از رقیب دیرینه خود شرکت "یوبی‌سافت" و سری بازی‌های تیراندازی اول‌شخص معروف آن یعنی "ندای وظیفه" پیشی گیرد، گویا اکنون نوبت به شرکت یوبی‌سافت رسیده است تا از سیاست ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی استفاده کند و آن را دست‌مایه بازاریابی و فروش جدیدترین بازی تیراندازی اول‌شخص خود قرار دهد.

"شناسایی شبح" (Ghost Recon) نام یک سری بازی‌های جنگی است که از اواخر سال 2001 به بعد یعنی پس از واقعه خودزنی 11 سپتامبر ساخته و به بازار بازی‌های رایانه‌ای عرضه شده است.



نام جدیدترین شماره از این سری بازی‌ها عبارت است از "شناسایی شبح: سرباز آینده" که قرار است تا چند ماه دیگر وارد بازار شود. البته هنوز جزئیات زیادی در مورد این بازی و محل‌های درگیری آن ارائه نشده است اما با توجه به اطلاعات موجود می‌توان گفت که وقایع این بازی در سال 2024 رخ می‌دهند.

در جدیدترین فیلم تبلیغاتی این بازی دشمنانی که شما باید با آن ها وارد جنگ شوید نیز تا حدی معرفی شده‌اند. بر اساس این فیلم می‌توان گفت که دشمنان شما از کشورهایی هستند که طبیعتا آمریکا با آنها خصومت دارد از جمله روسیه. اما نکته‌ای که باعث می‌شود ایران نیز به جمع دشمنانی که باید با آن ها مبارزه کنید اضافه شود در قسمت‌های پایانی این فیلم قرار دارد.


در اواخر این فیلم هنگامی که یک سرباز آمریکایی یکی از نیروهای دشمن را گرفته و به دیوار می‌کوبد، شخص دستگیرشده با حالتی ملتمسانه و برای نجات جان خود به این سرباز می‌گوید: «خواهش می‌کنم...!»



البته ممکن است که این فرد یکی از نیروهای افغان باشد، اما به هر حال آن چه می‌توان گفت، این است که حمله به کشورهای خاورمیانه و مسلمان و تروریست نشان دادن آنها تبدیل به امری عادی و فراگیر در بازی‌های رایانه‌ای شده است و این ذهنیت را برای بازی‌بازهای جوان به وجود می‌آورد که مسلمانان جنایتکارانی هستند که باید به هر طریق ممکن از بین بروند.



این بازی قرار است در اواخر می 2012 (اوایل خرداد 1391) برای کنسول‌های Xbox 360 و PlayStation 3 و نیز رایانه‌های شخصی به بازار عرضه شود.

منبع: مشرق