به گزارش
گرداب، بیش از 66 درصد از بزرگسالان، عضو یک یا چند شبکه اجتماعی هستند. اینفوگرافی زیر به بررسی ویژگیهای جمعیتشناختی این افراد پرداخته است.
این اینفوگرافی که از سوی پایگاه خبری "آنلاین امبیاِی" تهیه شده، کاربران شبکههای اجتماعی را براساس معیارهایی چون جنسیت، سن، سطح تحصیلات و میزان درآمد طبقهبندی کرده است. در این اینفوگرافی، علاوه بر این دسته بندی، اطلاعات متفرقهای هم درباره هر کدام از شبکههای اجتماعی آمده است.
کاربران برخی از این سایتها، از نظر جمعیتی، بیش از بقیه به هم شباهت دارند. چیزی که درباره اغلب کاربران این شبکهها صادق است، این است که دانشجویان یا افرادی که تحصیلات خود را در مقاطع دانشگاهی به پایان رساندهاند، بیشترین فراوانی را در میان کابران این وب سایتها از جمله "فیسبوک" (Facebook)، "توئیتر" (Twitter)، "پینترست" (Pinterest)، "دیگ" (Digg) و "ردیت" (Reddirt) دارند.
46 درصد از کاربران فیس بوک را 45 سالهها و بالاتر تشکیل میدهند. 57 درصد از کاربران این شبکه تحصیلات آکادمیک دارند و 24 درصد دارای مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد هستند.
زنان بیش از مردان عضو توئیتر و فیسبوک هستند، به طوری که 57 درصد از کاربران فیسبوک و 59 درصد از کاربران توئیتر را زنان تشکیل میدهند.فیسبوک
میانگین تعداد دوستان کاربران: 130 نفر
میانگین تعداد کاربرانی که روزانه از طریق دستگاههای قابل حمل، مانند تلفن همراه هوشمند و تبلت به این سایت سر میزنند: 200 میلیون نفر
میانگین تعداد بازدیدهای ماهانه: 40 بار
میانگین زمانی که یک فرد طی هر بازدید در سایت صرف میکند: ماهانه 23 دقیقه و بیست ثانیه
توئیتر:
تعداد کاربران آنلاین: 13 درصد از افراد آنلاین در فضای اینترنت، از توئیتر استفاده میکنند
تعداد کاربرانی که روزانه از طریق دستگاههای قابل حمل به این سایت سر میزنند: 54درصد
تعداد افرادی که روزانه حداقل یک بار توئیت میکنند: 36 درصد
میانگین زمانی که یک فرد طی هر بازدید در سایت صرف میکند: 11دقیقه و 50 ثانیه
گوگل پلاس:
وضعیت تاهل کاربران: 43.82 درصد از کاربران مجرد هستند
نوع کاربری: 41.99 درصد به دنبال دوست میگردند
مشاغل رایج میان کاربران:
1.77 درصد مهندس
1.02 درصد توسعه دهنده وب
0.82 درصد طراح سایت
پینترست:
بیشترین تراکم جغرافیایی: ایالتهای جنوب شرقی- مرکزی آمریکا مانند "میسیسیپی"، "آلاباما"، "کنتاکی"و "تنسی"
علاقهمندیها (در آمریکا):
هدیه، طراحی داخلی، طراحی مد، جمعآوری کلکسیون، تفریح و سرگرمی
لینکدین:
افرادی که با هدف توسعه و رشد تجارت خود عضو شدهاند: 64 درصد کاربران
کاربرانی که برای مقاصد تجاری از لینکدین استفاده میکنند: 3 نفر از هر 4 نفر
تعداد کمپانیهای عضو در لینکدین: 2 میلیون کمپانی
میانگین زمانی که یک کاربر در هر بازدید صرف میکند: 8 دقیقه
ردیت:
علاقهمندی برتر کاربران: طنز و شوخی، سیاست و تکنولوژی
میانگین زمانی که یک کاربر در هر بازدید صرف میکند: 16 دقیقه و 40 ثانیه
دیگ:
علاقهمندی برتر کاربران: بهینهسازی موتور جستجو و بازاریابی
میانگین زمانی که یک کاربر در هر بازدید صرف میکند: 6 دقیقه
هدف کاربران آمریکایی از حضور در شبکه های اجتماعی
کاربران آمریکایی با هدف ارتباط با دوستان، ارتباط با خانواده، برقراری ارتباط مجدد با دوستان قدیمی، برقراری ارتباط با افرادی که علاقهمندیهای مشابهی دارند، پیدا کردن دوستان جدید، خواندن مطالبی در مورد مشاهیر، قهرمانان ورزشی و سیاستمداران و یافتن شریک عاطفی از رسانههای اجتماعی استفاده میکنند.
شما فکر می کنید این دلایل در جامعه ایرانی برای استفاده از شبکههای اجتماعی متعدد چه چیزهایی میتواند باشد؟
منبع: mashable.com