Gerdab.IR | گرداب

کارشناس شبکه پارس؛

جنبش سبز پایگاه مردمی ندارد

تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۰

ما نمی‌دانیم کسانی غیر از موسوی و کروبی که سبزی هستند، در ایران پایگاه مردمی دارند یا خیر زیرا هیچ شواهد عینی در این‌باره وجود ندارد.

به گزارش گرداب، شبکه "پارس"  با دعوت از دکتر "محمد سهیمی" -کارشناس امور ایران- به موضوع جنبش سبز و میزان محبوبیت گروه های اپوزسیون پرداخت.

دکتر سهیمی در این رابطه گفت: «اگر بگوییم اکثریت ایرانیان خارج از کشور مخالف جمهوری اسلامی هستند، باید ببینیم که چه مقدار در داخل ایران وزنه سیاسی محسوب شده و مردم از آنان حساب می برند.»

وی در بیان راه های سنجش محبوبیت گروه های اپوزسیون در داخل ایران گفت: «تنها راه سنجش این است که به عنوان مثال از "علیرضا پهلوی" که اپوزیسیون وی را جزء شخصیت های مهم خارج از کشور حساب و به عنوان رهبر آینده می نگرد، بخواهیم از مردم دعوت کرده و بگوید که به طرفداری از سلطنت مثلا در جنوب کالیفرنیا که ایرانیان نیز بسیار زیادند تجمع کنند. بیبینیم چند نفر می آیند. در ناحیه ای که حدود 200 الی 300 هزار نفر ایرانی زندگی می کنند. اگر نتوانند 1 درصد این جمعیت را که 3000 نفر می شوند را به میدان محاسبه بکشانند و به طرفداری از وی ترغیب کنند، مشخص می شود که آنان در داخل ایران نیز پایگاهی ندارند.»

در طول 33 سال گذشته گروه های مختلف اپوزسیون بارها تلاش کرده اند که طرفداران خود را در داخل و خارج ایران به میدان بیاورند، که این امر به خاطر خودخواهی، منفعت طلبی، وابستگی آنان به غرب، محقق نشده است. گروه های سلطنت طلب و اپوزیسیون در خواب و خیال به سر برده و در توهم داشتن طرفدار و هواداران بسیار به سر می برند.

بر خلاف طرفداران نظام اسلامی ایران که در طول سال های گذشته و علی رغم فراز و نشیب های بسیار، حضوری میلیونی در کارزار مبارزه با دشمن داشته اند. تنها به عنوان مثل مردم در انتخابات نهم مجلس، حضوری کم نظیر و 64 درصدی را داشته اند.

البته جناب دکتر سهیمی در ادامه گفتگو با شبکه پارس به نحوی این گفته را تایید می کند. وی در ادامه افزود: «کسانی که می گویند جنبش سبز از اصلاحات جداست هیچ گونه شواهد و قرائنی ندارند و فقط می خواهند موج سواری کنند. بسیاری از کسانی که خود را سبز می دانند کسانی هستند که در شب انتخابات خرداد ماه 88 در همین شبکه های ماهواره ای از مردم دعوت می کردند که رای ندهند ولی مردم به حرف آنان گوش نکرده و در انتخابات حضور داشتند.»

وی در انتها گفت: «ما نمی دانیم کسانی غیر از "موسوی" و "کروبی" که سبزی هستند در ایران پایگاه مردمی دارند یا خیر زیرا هیچ شواهد عینی در این باره وجود ندارد. اما می گویم کسانی که در خارج از ایران خود را جنبش سبزی می دانند، آقایان موسوی و کروبی را قبول ندارند.»

منبع: جام نیوز