Gerdab.IR | گرداب

رئیس سابق موساد:

عدم توانایی توقف برنامه هسته ای ایران حتی با حمله نظامی

تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۱

اکنون نمی توان برنامه هسته ای ایران را حتی با حمله نظامی متوقف کرد. گزینه نظامی تنها برنامه هسته ای ایران را به تاخیر می اندازد و در عوض منطقه را وارد جنگی فراگیر می کند.

به گزارش گرداب، "مئیر داگان"، رئیس سابق موساد در مصاحبه ای با روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" در مورد برنامه هسته ای ایران و تهدیدات رژیم صهیونیستی گفت: «نمی توان مانع دانش هسته ای شد و آن را از بین برد. اسرائیل باید به اوباما اطمینان کند، چرا که او می‌گوید اجازه نخواهد داد تا ایران به سلاح هسته ای دست یابد. اگر به رئیس جمهور آمریکا اطمینان نکنیم به چه کسی اطمینان داریم؟»

داگان ادامه داد: «اینکه اسرائیل مرتبا در مورد برنامه هسته ای ایران حرف می زند و این کشور را تهدید می کند، اشتباه است بلکه باید این مسئله را به جامعه بین الملل بسپارد. هم اکنون ما در موقعیتی هستیم که برنامه هسته ای ایران مورد توجه اکثر کشورها در منطقه، آمریکا و جامعه بین الملل است. در حال حاضر مدرک و دلیل علیه ایران نداریم و من فکر می کنم مسئله ایران باید از سوی جامعه بین الملل حل شود.»

رئیس سابق موساد، افزود: «اکنون نمی توان برنامه هسته ای ایران را حتی با حمله نظامی متوقف کرد. گزینه نظامی تنها برنامه هسته ای ایران را به تاخیر می اندازد و در عوض منطقه را وارد جنگی فراگیر می کند. بر این باورم که حکومت ایران، یک حکومت عاقل است و تهران در صورتی که میان دو گزینه نجات خود و برنامه هسته ای گیر کند، برنامه هسته ای خود را متوقف می کند.»

منبع: جام نیوز