Gerdab.IR | گرداب

عباسی در همایش "فصل عبرتها، بصیرت ها":

دموکرات ها 9 اصل برای براندازی جمهوری اسلامی ارائه کرده بودند

تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۸۹

رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز گفت: در چند روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری دهم 6 تن از استراتژیست های آنها در 9 فصل و در سه حوزه کلی گزاره هایی را برای ایران طراحی کردند که فرض اصلی در این سند آن است که آنها رسما راه فرو ریختن تهران را اعلام کردند.

به گزارش گرداب، حسن عباسی، رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز، در همایش "فصل عبرتها، بصیرت ها" که در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به حوادث بعد از انتخابات و بررسی این مسئله از این منظر که آیا این حوادث طرحی بوده که از قبل تدوین یا خیر، گفت: ممکن است کسی طرحی را برای اقدامی که انجام شده ارایه نکرده باشد و از این حیث منتشر نشده باشد و مسئله اطلاعات استراتژیک و اینکه دشمن درباره ما چه فکر می کند.

وی در ادامه با اشاره به اقدام استراژیک و چگونگی عمل کردن آن دربرابر ما یادآور شد: حدفاصل اندیشه و عمل دشمن این اقدام مطرح است وقتی اوباما می گوید که ما دستمان را برای مذاکره با ایران باز کرده ایم ممکن است برخی افکار عمومی تحت تاثیر قرار بگیرند و به نظر من مواضع رسمی یک بحث است و طرح و ایده و اندیشه در یک کشور و دولت بحث دیگری است.

وی در ادامه افزود: وقتی اوباما چنین حرفی زد یک نظریه عمومی بود اما در مورد اینکه نسبت به ما چه کار و چگونه عمل می کند، باید به استراتژیک عملی آنها مراجعه شود.

عباسی با اشاره به طرح های آمریکا برای نابودی و ریشه کنی مردم ایران که دیک چنی از آن به عنوان آرزوی خود یاد کرده بود، گفت: انتظار می رفت در بحث تغییر صفحه مدنظر اوباما، ایران، کره، ونزوئلا یا سوریه با یک سازوکار دیگری موضوعیت پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مرکز استراتژیک دموکرات ها و موسسات اقماری آنها اسنادی را در وب سایت خود درباره کدام راه برای مقابله با ایران مطرح کرده اند، یادآورشد: در چند روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری دهم 6 تن از استراتژیست های آنها در 9 فصل و در سه حوزه کلی گزاره هایی را برای ایران طراحی کردند که فرض اصلی در این سند آن است که آنها رسما راه فرو ریختن تهران را اعلام کردند.

عباسی با اشاره به پیش فرض های صورت گرفته در این طرح برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان ساخت: آنها در فصل اول اذعان می کنند که هیچ گزینه ای جز هویج و چماق برای مقابله با ایران نیست اما بعد از بررسی ها چنین عنوان می کنند که شاید پیاده کردن این طرح 50 سال طول بکشد و چنین اتفاقی نیفتد و این طرح به نتیجه نرسد.

وی در ادامه با اشاره به راه دیپلماتیک دوم آنها یعنی تعویض معادله چماق و هویج و تغییر نسبت های آن اظهار داشت: آنها در جمع بندی ها به این نتیجه رسیدند که این مسیر هم کارایی ندارد.

این کارشناس مسایل سیاسی همچنین با بیان اینکه فصل سوم، چهارم و پنجم این طرح نیز اشاره به اقدام نظامی و در دستور کار قرار دادن آن اشاره دارد، گفت: آنها در این فصول اشغال ایران و سرنگونی دولت آن را مطرح کرده بودند اما اعلام کردند که به دلیل وجود نیروهای پرقدرت سپاه و ارتش و همچنین وسعت این سرزمین و دلایل دیگری امکان حمله نظامی هم میسر نیست.

وی یادآور شد: در فصل بعد آنها تصمیم به بمب باران تاسیسات هسته ای و نقطه ای ایران را طراحی کردند و به این نتیجه رسیدند که این طرح هم مجددا به یک جنگ تمام عیار می انجامد بنابر این پیگیری این فصل را هم منتفی اعلام کردند. در فصل پنجم هم اشاره به این داشتند که چراغ سبزی به نتان یاهو نشان داده شود اما آمریکایی ها به این نتیجه رسیدند که باز هم پای آنها به میان کشیده می شود و ایران هم اجازه حمله به رژیم صهیونیستی را نمی دهد و پیگیری این مسئله باز هم به جنگ تمام عیار می رسد و به نتیجه ریشه کنی ایران منجر نمی شود.

وی با اشاره به فصل ششم این طرح یعنی به راه انداختن انقلاب مخملی در ایران به گونه ای که حداقل هزینه را برای آمریکا داشته باشد، و عناصری از درون ایران دست به چنین اقداماتی بزنند، گفت: آنها در این فصل گفتند که محتمل ترین کار برای ایران همین است.

وی با اشاره به فصل هفتم این طرح یعنی شورش های مردمی در مناطق کردستان، سیستان و بلوچستان آذربایجان و دنبال کردن سیاست اقدامات چریکی جدایی طلبانه در ایران یادآور شد: اجرای این طرح هم ایجاد دردسر می کرد.

این استاد دانشگاه همچنین به فصل هشتم این طرح اشاره کرد و گفت: در این فصل بر کودتای نظامی تاکید شده بود اما آنها بیان کردند که ما در تهران سفارتخانه ای برای نزدیک شدن به ارتش و سپاه را نداریم تا بتوانیم ناراضیان را تشویق به کودتا کنیم. و سیستم حفاظتی ایران هم بسیار قوی است و چنین اقدامی ممکن نیست.

وی با تاکید بر اینکه آنها فصل ششم که همان انقلاب مخملی است، را ثقل طرحشان انتخاب کردند، اظهار داشت: آنها در این فصل گفتند اما نمی دانیم چه کسی باید این فصل را اداره کند. بنابر این چهار گروه را دسته بندی کردند که اولین آن رفرمیست ها، (که در پی تغییر بنیادی در ایران هستند، و همان اصلاح طلبان به شمار می روند) گروه دوم دانشجویانی که اندیشه سکولار دارند و عنوان پیاده روان جنبش حرکت می کنند، گروه سوم جریان روشنفکری سکولار و گروه چهارم گروهی که دارای رفتار سلطنت طلبانه و حمایت از پهلوی را معتقدند که البته به گفته آنها این گروه در ایران مقبولیت نداشته و تنها گروه رفرمیست ها با دو جریان دانشجویی و روشنفکری را مورد تاکید قرار دادند که بالاترین توفیق را برای طرحشان داشته باشند.

عباسی با تاکید بر اینکه فربه ترین قسمت استراتژیک فصل ششم از نظر آنها بود، گفت: حال پرسش این است که آیا جریانی که در انتخابات عمل کردند، در این طرح استراتژیک بودند و می دانستند که دارند به آنها کمک می کنند؟

این فعال سیاسی با اعلام اینکه آنها مقوله انقلاب مخملی را در دستور کار قرار دادند یادآور شد: ما می دانیم که این طرح عملی نمی شود اما نمی خواستیم که از نظام، دوستان آن ریزش کنند. و حرف اصلی این بود که در طرح قبل دوستان رفرمیست ما در زمین آنها بازی و عمل کردند.

وی افزود: با اینکه این جریان بعد از گذشت یک سال از انتخابات حتی یک بار هم اعلام برائت نکردند.

عباسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وب سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با هدف دو حرکت که یکی فشار خبرگان رهبری برای تایید عدم کفایت رهبری و همچنین فاصله گیری اساتید حوزه علمیه و مراجع تقلید از موضع گیری درباره انتخابات اظهار داشت: این طرح های اولیه را وزارت خارجه رژیم صهیونیستی طراحی کرد آنها قصد داشتند رهبری را منفعل کنند و حرکت های خیابانی را به راه اندازند.

وی افزود: طرح آمریکایی ها هم این بود که واتیکانیزاسیون ولایت فقیه را اجرایی کنند یعنی همچنان که پاپ محدود و محصور است، رهبری را نیز به چنین وضعی دچار سازند و فردی که بعد از آن در دولت مخملی است، فقط توصیه های ارشادی کند.

عباسی همچنین تصریح کرد: ما به دوستان تاکید کردیم که شما در زمین دشمن بازی می کنید؛ اما آنها با کمال تأسف بر همین وضعیت ماندند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به واژه های آشوب، اغتشاش و شورش و تفاوت بین این واژه ها گفت: ایران امن ترین کشورها به شمار می رود. نه به این دلیل سیستم حکومتی اش بلکه به دلیل خوبی خود مردم این کشور.

این فعال سیاسی با اشاره به چهار مرحله شرایط عادی، تنش، تشنج و بحران یادآور شد: بحران باید روند افقی و عمودی را طی کند و این در حالی است که کشور ما هیچ وقت از مرحله تشنج فراتر نرفته است.
 
منبع: برنا