Gerdab.IR | گرداب

دهه بزرگداشت امام علی‎النقی در فضای مجازی + پیام صوتی پناهیان

تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۱

احساس کرديم در راستاي معرفي ابعاد وجودي اين امام همام از طرف ما کم کاري صورت پذيرفته است و معارف اين امام عزيز آنگونه که بايسته و شايسته است در جامعه و به خصوص در فضاي مجازي بيان نشده است.

به گزارش گرداب، جمعی از فعالان فضای مجازی با هدف نشر معارف اسلامی اقدام به برگزاری "دهه بزرگداشت امام علی النقی‌علیه‌السلام در فضای مجازی" کرده اند. در بیانیه این فعالان فضای مجازی در رابطه با هدف از برگزاری این دهه آمده است:
 
جمعي از کاربران فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي با توجه به ضرورت و اهميت نشر معارف اهل بيت عليهم السلام در فضاي مجازي تصميم گرفتيم که از امکانات اين فضا در راستاي رسالت خود براي جامه عمل پوشاندن به اين هدف مقدس استفاده کنيم.
 
 با توجه به اين هدف به پيشنهاد جمعي از کاربران تصميم گرفتيم که دهه اي را به عنوان "دهه بزرگداشت امام علي النقي‌علیه‌السلام در فضاي مجازي" معرفي کنيم تا در اين دهه تمرکز فعاليت هاي خودمان را بر روي اين هدف بگذاريم.
 
انتخاب امام علي النقي براي شروع اين حرکت به اين دليل بود که احساس کرديم در راستاي معرفي ابعاد وجودي اين امام همام از طرف ما کم کاري صورت پذيرفته است و معارف اين امام عزيز آنگونه که بايسته و شايسته است در جامعه و به خصوص در فضاي مجازي بيان نشده است.
 
اعتقاد ما بر اين بود که اين حرکت بايد حرکتي جامع باشد که طي آن تمام افرادي که به اين هدف معتقد هستند بتوانند در زمينه توان و تخصص خود سهمشان را در عملي شدن اين هدف ادا کنند.
 

با توجه به اين امر با هماهنگي هايي که با دوستان خود در برخي خبرگزاري ها، سايت هاي خبري و تحليلي، نهادهاي توليد محتوا و افراد توانمند در توليد محتوا داشتيم اين دوستان ضمن استقبال از اين ايده تعهد کردند که به اندازه توان خود در اين دهه محتوا در رابطه با امام دهم توليد کرده و نيز محتواهاي توليد شده را بازنشر کنند.
 
بي ترديد محتواهاي توليد شده در قالب هايي چون حديث، زندگي نامه و روايات، پوستر، کليپ، دل‌نوشته، عکس و تحليل زندگي امام هادی‌علیه‌السلام  و نيز محتواهاي توليد شده به زبان هايي غير از زبان فارسي از سوی کاربران فضاي مجازي باز نشر خواهد شد.
 
انشاالله تصميم داريم که در هئيتي که روز شهادت امام هادي به وسیله فعالان مذهبي فضاي مجازي برگزار خواهد شد، محتواهاي توليد شده و تجميع شده را در قالب مکتوب يا به صورت نرم افزار ارائه کنیم.
 
شایان ذکر است که این حرکت با استقبال فعالان فضای مجازی، کاربران شبکه های اجتماعی، بلاگرها، خبرگزاری ها و سایت های خبری و تحلیلی مواجه شده است.
 
اطلاعات بیشتر در رابطه با این حرکت در آدرس اینترنتی http://www.afsaran.ir/imamhadi موجود است.

 پیام صوتی حجت الاسلام علیرضا پناهیان