Gerdab.IR | گرداب

حاشیه های وب 16

تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۱

نرم‌افزار ستاره عشق مرتضی/ اولین بازی اندروید ایرانی با کیفیت HD/ راه‌اندازی سرویس وصیت‌نامه آن‌لاین/ استفاده از اکسپلورر=عمر بیشتر باتری/ اولین تقویم دسکتاپی مذهبی/ اسپیکری فوق‌العاده مخصوص لپ‌تاپ و...

به گزارش گرداب، "حاشیه‌های وب 16" همچون پنج‌شنبه‌های گذشته با خبرهای جذاب و خواندنی از سرتاسر دنیای فناوری تقدیم حضورتان می‌شود. بفرمایید؛ گوارای وجود!

نرم‌افزار ستاره عشق مرتضي

در اين نرم‌افزار به تعدادي از سوالات در مورد حضرت زهراسلام‌الله‌عليها در 8 بخش پاسخ داده شده است:
امروزه فدك دست كيست و عوائد آن صرف چه اموري مي‌شود؟
فرزندان حضرت زهرا بعد از شهادت ايشان چه موقعيتي پيدا کردند؟
آتش زدن درب خانه و شكستن پهلوي آن حضرت تا چه اندازه صحت دارد؟
حضرت علي فاتح خيبر بود چگونه است حضرت زهرا را بزنند و ايشان هيچ واكنشي نشان ندهد؟ و...
دریافت نرم‌افزار

آی‌فون5 سه ماه دیگر از راه می‌رسد
در حالی که تازه‌ترین مدل آی‌فون کاربران را راضی نکرده و دارای برخی مشکلات است شرکت اپل از عرضه آی‌فون 5 در ماه ژوئن خبر داده است.
شرکت فاکس کان شریک تجاری اپل در چین استخدام 18 هزار کارگر جدید برای مونتاژ و ساخت گوشی آی‌فون 5 را تایید کرده است.
این گوشی که نسل ششم از سری گوشی‌های آی‌فون محسوب می‌شود دارای نمایشگری بزرگتر و پوشش خارجی متفاوت خواهد بود.

عرضه اولين تقويم دسكتاپی كاملا مذهبی در فضای مجازی
تقويم "شميم يار ۹۱" به عنوان اولين تقويم كاملا مذهبی دسكتاپی برای اولين بار و به صورت رايگان در اختيار علاقه‌مندان قرار گرفته است.
نمايش كامل تقويم سال ۱۳۹۱ شمسی در كنار دسكتاپ ويندوز، اجرای خودكار تقويم با هر بار اجرای ویندوز، قابليت محو تقويم و استفاده مجدد، پخش اذان در هنگام اذان،  نمايش روزانه استفتائات مراجع، احاديث، اشعار، نواهای صوتی گلچين شده، معرفی مراكز پاسخگو جهت دريافت هرگونه مشاوره در زمينه‌های مختلف از جمله امكانات اين نرم‌افزار است.
دريافت تقويم

عرضه عینک متصل به اینترنت برای اولین بار
گوگل برای اولین بار در سطح جهان عینکی روانه بازار كرده که دارای نمایشگر است و از طریق آن می توان به اینترنت متصل شد.
این عینک دارای طراحی ساده‌ای است و به میکروفون و یک نمایشگر نیمه‌ شفاف کوچک که اطلاعات را در برابر چشم راست کاربران قرار می‌دهد، مجهز شده است.
به گزارش گرداب، تردیدها و نگرانی‌هایی در مورد میزان امنیت، نحوه حفاظت از حریم شخصی کاربران و کارآیی عملی آن وجود دارد.



سرویس وصیت‌نامه آن‌لاین راه‌اندازی شد
سایت 7wills به دو زبان انگلیسی و فارسی راه‌اندازی شد. این سایت به کاربرانش امکان ثبت وصیت‌نامه آن‌لاین را می‌دهد و در صورتی که تشخیص دهد کاربر فوت کرده آن ‌را برای کسانی که وصیت‌کننده تعیین کرده است ارسال می‌کند. برای تشخیص فوت، هر کاربر هنگام ثبت وصیت‌نامه باید تاریخی را به عنوان تاریخ انقضاء مشخص کند و در صورتی که این تاریخ را تمدید نکند به عنوان فوت شده تلقی خواهد شد.
برای مشاهده سایت به آدرس 7wills مراجعه کنید.

Ace Translator  مترجمي كاربردي
این محصول شرکت  ACE-TOOLS با موتور قدرتمند ترجمه آن‌لاین خود به آسانی و سرعت برای شما قادر است انواع متون مانند محتوای صفحات وب، نامه‌ها، گفتگوها و ايميل‌ها را که به زبانهاي رایج دنیا هستند به یکدیگر تبدیل كند.
این نرم‌افزار قدرتمند می‌تواند متون خود را که از فارسی، زبانهای چینی (هم سنتی و هم ساده امروزی) هلندی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، یونانی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، پرتغالی، روسی و اسپانیولی و غیره هستند را به یگدیگر تبدیل و ترجمه كند.

ابداع دستکشی برای افراد نابینا- ناشنوا
دكمه‌هايي بر روي اين دستكش (Mobile Lorm Glove) نصب شده است كه به حسگرهاي فشار متصل هستند و زبان لمسي Lorm را به گفتار يا متن ترجمه كرده و از طريق بلوتوث به تلفن همراه ارسال مي‌كنند.
از ديگر قابليت‌هاي اين دستكش، دريافت تماس، پيام كوتاه و ايميل از تلفن همراه و تبديل آنها به الگوهاي زبان لمسي براي افراد ناشنوا - نابينا است. پشت دستكش موتورهاي لرزه‌اي كوچكي تعبيه شده‌اند كه پيام‌هاي دريافتي را به زبان لمسي ترجمه مي‌كنند.



چت ویدئویی با فایرفاکس بدون نصب برنامه اضافه

شرکت موزیلا سازنده مرورگر فایرفاکس در حال طراحی برنامه ای برای چت ویدئویی است که بدون استفاده از هرگونه برنامه و نرم‌افزار جانبی از طریق مرورگرها قابل استفاده است.
این در حالی است که در شرایط فعلی برای مشاهده ویدئو در یک مرورگر معمولا باید پلاگین‌ها و برنامه‌های جانبی را هم نصب کرد که از جمله شناخته‌شده‌ترین آنها می‌توان به نرم‌افزار فلاش اشاره کرد.

منتظر عرضه اولین بازی اندروید ایرانی با کیفیت HD باشید!

یکی از برنامه‌نویسان ایرانی از اقدامات نهایی برای عرضه اولین بازی اندروید با کیفیت HD خبر داد.
در این بازی که در سبک تک‌نفره یا همان Arcade است و احتمالا با عنوان تجربه پرواز با یک فلنکر عرضه خواهد شد، شما نقش خلبان یک هواپیمای فلنکر را بر عهده خواهید داشت که هواپیماهای دشمن از روبرو به سمت شما هجوم می‌آورند.
این بازی در دو نسخه THD برای تبلت‌های مجهز به پردازنده تگرا و HD برای دیگر گوشی‌ها و همچنین تبلت‌ها ارائه خواهد شد.



نرم‌افزار چندرسانه‌ای "شيطان بزرگ" توليد و منتشر شد

نرم‌افزار چندرسانه‌ای «شيطان بزرگ» كه به تازگی توليد و منتشر شده است شامل بررسی و واكاوی آمريكا از منظر حضرت امام، مقام معظم رهبری، حضور آمريكا قبل از انقلاب و جنگ سخت و نرم آمريكا عليه جمهوری اسلامی، ركود اقتصادی آمريكا و شكل‌گيری جنبش فتح وال استريت و تحليل آن و ... است.
مطالب اين نرم‌افزار در قالب‌های تصويری، صوتی و متنی و شامل فايل‌های مصاحبه، گفتگو، سخنرانی و عكس ارائه شده است.

ابزار موبایلی جدید برای خواب راحت در شب
يک روانشناس بریتانیایی ابزار موبایلی جدیدی تولید کرده که به کاربران کمک می‌کند پس از به خواب رفتن، خواب‌های خوب ببینند و خواب خوب، راحت و عمیقی داشته باشند.
این ابزار به گونه‌ای ساخته شده است كه اگر حرکت‌های ناگهانی که غالبا به هنگام خواب دیدن در فرد رخ می‌دهد را تشخیص دهد، موسیقی ملایمی پخش می‌کند که متناسب با خوابی است که فرد تمایل به دیدن آن دارد. این موسیقی‌های ملایم به گونه‌ای ساخته شده‌اند که می‌توانند در ذهن فرد تصویرسازی كنند.

 

با "كيوسک" اخبار روز همیشه همراه شماست!
خبرخوان کیوسک آخرین اخبار را توسط اتصال به اینترنت (اتصال به GPRS و یا از طریق Wi-Fi) دریافت می‌کند و با ذخیره آن‌ها در حافظه تلفن همراه و یا تبلت این امکان را به شما می‌دهد تا هر زمان که فرصت مطالعه داشته باشید بدون نیاز به اتصال اینترنت به آن‌ها دسترسی داشته باشید. شما می‌توانید با دریافت رایگان این نرم‌افزار و نصب آن بر روی تلفن همراه خود هم اینک از ویژ‌گی‌های این نرم‌افزار بهره برید.

اسپیکری فوق‌العاده مخصوص لپ‌تاپ
این اسپیکر مبتنی بر یک کابل USB برای اتصال به کامپیوترهای شخصی و شارژ همزمان است و از یک باتری لیتیومی قابل شارژ بهره می‌برد.
این اسپیکر طراحی مکعبی شکل و جالبی داشته و قطر بدنه آن به 45 میلیمتر می‌رسد. ارتفاع هر کدام از دو بلندگوی این اسپیکر برابر 4 اینچ است و وزن هر کدام از آنها تنها برابر 120 گرم است.


 
كاربر محترم! لطفا درست بنشينيد
شركت فيليپس در ساخت نمايشگر جديد خود يك فناوري جديد را طراحي كرده كه مي‌تواند حالت بدن شما و فاصله از نمايشگر را تشخيص دهد و در صورتي كه به صورت نادرست پشت رایانه خود نشسته يا فاصله مناسب را رعايت نكرده باشيد اين نمايشگر به شما هشدار مي‌دهد و حتي در صورت عدم توجه، نمايشگر به صورت خودكار خاموش مي‌شود.

فروش کلیه به خاطر خرید "آی‌فن"!
یک جوان 17 ساله چینی به خاطر علاقه به خرید "آی‌فون" و "آی‌پد" کلیه خود را به قیمت 3 هزار و 500 دلار فروخت.
پس از یکسال، 5 نفر از جمله پزشک جراحی که این عمل را انجام داده است و متهم دیگری که برای سازمان دهی کردن این عمل پیوند در حدود 26 هزار یورو به دست آورده بود دستگیر شده اند.
اکنون این جوان با مشکلات حاد سلامت مواجه شده است.

شكلات دلخواه خود را پرينت بگيريد!
 فناوري پرينتر شكلات مانند پرينترهاي سه‌بعدي است كه با پرينت گرفتن از يك سطح صاف شروع مي‌شود و لايه‌ها يكي پس از ديگري روي هم قرار مي‌گيرند و يك شكل سه‌بعدي ايجاد مي‌شود و هيچ ابزار ديگري براي شكل‌دهي به شكلات به كار برده نمي‌شود.
استفاده از پرينتر شكلات بسيار ساده است و افراد پس از ذوب كردن شكلات و افزودن طعم دلخواه، مايع را داخل سرنگ تعبيه شده بر روي دستگاه مي‌ريزند و پرينتر شكل دلخواه را پرينت مي‌گيرد.




آي‌فون به كمك وال‌ها مي‌آيد
به تازگی برنامه جالبی برای کاربران گوشی های آی‌فون عرضه شده که مانع از برخورد کشتی‌های اقیانوس‌پیما با وال‌ها و دیگر جانوران بزرگ دریایی می‌شود.
 نرم افزار Whale Alerts با استفاده از سیستم هدایت دریایی کشتی‌ها،GPS  و سیستم شناسایی خودکار AIS  و همین طور امکاناتی که برای تشخیص صدای وا‌ل‌ها در آن گنجانده شده می‌تواند موقعیت مکانی این موجودات را تشخیص دهد و هشدارهایی را در این زمینه در اختیار دیگر کشتی‌هایی که وارد همان موقعیت جغرافیایی می‌شوند، بگذارد.

ورق زدن PDF بدون نیاز به دست در آی‌پد
اپلیکیشن MagicReader به شما اجازه می‌دهد تا بدون لمس صفحه آی‌پد اقدام به ورق زدن صفحات PDF کنید. اپلیکیشن مذكور با فعال کردن دوربین جلوی آی‌پد این امکان را فراهم می‌کند تا با حرکت سر خود به راست یا چپ صفحات PDF  را ورق بزنید.
تصور کنید در حال آشپزی هستید و همزمان دستور پخت را از روی آی‌پد مطالعه می‌کنید و نمی‌خواهید صفحه آی‌پد خود را کثیف کنید. اینجاست که این اپلیکیشن به کمک شما می‌آید.



مهمترین موزه های جهان را در گوگل ببینید!
از این به بعد با مشارکت گوگل و موزه‌ها و گالری‌های معتبر جهان، مردم می‌توانند در هر جای دنیا که هستند آثار هنری باستانی را که با کیفیت بالا و جزئیات دقیق روی صفحه کامپیوتر نشان داده می‌شوند، نگاه کرده و حتی آنها را از زوایای مختلف، مورد مطالعه قرار دهند.
 
تور مجازی برج میلاد تنها با یک کلیک!

شارژ دستگاه‌های دیجیتال شما با یک قابلمه آب!
اگر دائما نگران این هستید که زمانی که به سفرهای برون‌شهری رفته و یا به هر دلیلی به نیروی الکتریکی برای شارژ کردن دستگاه خود دسترسی ندارید دستگاه شما خاموش شود، این ابزار با نام PowerPot  به شما کمک فراوانی خواهد کرد.
این دستگاه به وسیله آبی که در داخل ظرف گلدان يا مانند آن ریخته می‌شود از طریق پورتUSB  قادر به شارژ کردن گجت و ابزارهای دیجیتالی شما خواهد بود.




برنامه جدید همراه برای انتشار نشریات دیجیتال
به تازگی برنامه جدیدي كه Zeen نام دارد، برای گوشی‌های همراه هوشمند عرضه شده که انتشار، به اشتراک‌گذاری و ویرایش نشریات دیجیتال از طریق گوشی‌های هوشمند را تسهیل می‌کند.
در حال حاضر تلفن همراه به طور گسترده برای به اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو و متن مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما تبدیل این وسیله سیار به پلت‌فرمی به منظور طراحی نشریه الکترونیکی ایده تازه‌ای است که تا به حال سابقه نداشته است.

فيلم تلويزيوني "جوليان آسانژ" در دست توليد است
زندگي جوليان آسانژ‌ (بنيان‌گذار وب‌سايت جنجالي "ويكي‌ليكس") به صورت يك فيلم با نام "زيرزمين" در تلویزیون استرالیا روايت مي‌شود.
اين فيلم كه داستان نوجواني آسانژ را روايت مي‌كند، ‌درباره‌ چند بچه‌ مدرسه‌اي است كه سايت يكي از بزرگترين و مهم‌ترين سازمان‌هاي جهاني را هك مي‌كنند.
آسانژ قبل از اين‌ که نقش فعلي خود را به عنوان سخنگو و سردبير ويکي‌ليکس داشته باشد، يک دانشجوي رياضيات و فيزيک، يک هکر و برنامه‌نويس رايانه بود.

عمر باتری طولانی‌تر با استفاده از اینترنت اکسپلورر
آیا تا به حال فکر کرده‌اید که در لپ‌تاپ‌ها استفاده از مرورگرها چه تاثیری در مصرف باتری خواهند داشت؟
با انجام آزمایش‌هايي مشخص شده که اینترنت اکسپلورر بهینه‌ترین مصرف باتری را در بین سایر مرورگرها دارد و استفاده از آن چیزی حدود ۲۰ دقیقه زمان بیشتری را برای کار لپ‌تاپ به همراه خواهد داشت.
شما حاضرید به خاطر چند دقیقه باتری بیشتر، مرورگرتان را عوض کنید؟



کارت حافظه فوق سریع میکرو اس دی برای تلفن های جدید
سامسونگ کارت‌های میکرو اس دی جدیدی را معرفی کرده که سرعت خواندن اطلاعاتی تا ۸۰ مگابایت در ثانیه دارند. این حافظه که در ظرفیت ۱۶ گیگا بایت ارائه شده، نسبت به مدل های قبلی این شرکت ۴ برابر سرعت بیشتری دارد. البته این شرکت سرعت نوشتن اطلاعات این کارت‌ها را اعلام نکرده اما گفته این حافظه‌ها برای تلفن‌های LTE  و مدل‌هایی که قابلیت فیلمبرداری اچ دی دارند طراحی شده است تا سرعت مناسب را در اختیار کاربران قرار بدهد.