Gerdab.IR | گرداب

حاشیه‌های وب 14

تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۱

تولید بانک جامع حضرت زهرا ویژه تلفن همراه/ رقيب تازه براي تلفن، رايانه و تلويزيون/ کاهش گرمای لپ‌تاپ با مایع خنک‌کننده/ کی‌بورد لیزری/ شارژ خورشیدی برای تلفن‌های اندروید/ تعداد سایت‌های کره زمین؟ و...

به گزارش گرداب، اولین بسته خبری سال 1391 با عنوان حاشیه‌های وب 14 با خبرهایی از دنیای گونه‌گون و بی‌پایان وب تقدیم حضورتان می‌شود.

سال پیش رو در انتظار نظرات و خبرهای دست اول شما از "حاشیه‌های وب" هستیم. یا حق

تعداد سایت‌های کره زمین چقدر است؟
طبق گفته های netcraft، هم اکنون بیش از 644,275,754 وب سایت فعال وجود دارند! مسئله جالب‌تر، رشد سرسام‌آور تعداد آن‌هاست، به طوری که تنها طی یک ماه گذشته تعداد آنها حدود 5.1 درصد رشد یافته و همچنین تعداد دامنه‌ها نیز از مرز ۲۲۵ میلیون عبور کرده است.
با در نظر گرفتن کارایی و حجم اینترنت دور از انتظار نیست که در چند سال آینده این ارقام از مرز یک میلیارد نیز بگذرد.

"بانك جامع حضرت زهرا‌سلام‌الله‌علیها" ويژه تلفن همراه توليد شد
"بانك جامع حضرت زهراسلام‌الله‌علیها" در چهار فرمت كتابخانه ای، جاوا، اندرويد و pdf توليد شده و از طريق پايگاه اينترنتی مركز تحقيقات رايانه‌ای قائميه اصفهان در اختيار علاقه‌مندان قرار گرفته است.
"دانستنی های فاطمی"، "حديث اشك"، "شرح فرازهایى از خطبه‌ حضرت زهرا"، "آئينه ايزدنما، حضرت فاطمه زهرا"، "يورش به خانه وحى!"، "سيره فاطمى"، "عطر ياس"، "داغ شقايق"، "الگوى برتر"، "بر خانه حضرت فاطمه چه گذشت؟" و "متن حديث الكساء" از جمله مهم ترين عناوين اين بانك جامع هستند.




بعد از میکرو سیم کارت‌ها، نانو سیم کارت از راه می‌رسد
وقتی گجت‌ها روز به روز کوچک‌تر و باریک‌تر می‌شوند، لازم است سیم کارت تلفن‌های همراه نیز جای کمتری اشغال کنند. میکروسیم‌کارت‌ها مدتی است که در حال جا افتادن در بازار هستند و هر روز مدل‌های جدیدی از تلفن‌ها و تبلت‌ها از میکرو‌سیم‌کارت به جای سیم‌کارت‌های معمولی استفاده می‌کنند، اما مثل اینکه قرار است آنها باز هم کوچک‌تر بشوند و نسل بعدی "نانو سیم کارت" نام دارد.
در حال حاضر دو طراحی برای نانو سیم کارت جدید وجود دارد.

کی‌بورد لیزری مخصوص آی‌فون و اندروید عرضه شد
کاربرانی که از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنند معمولا از اندازه کوچک کی‌بورد آنها، دل خوشی ندارند، اما قرار است محصولی عرضه شود که  از فناوری بلوتوث بهره می‌برد و کاربران تلفن‌های اندرویدی و آی‌فون می‌توانند با استفاده از آن بر سرعت تایپ خود بیافزایند.
این کی‌بورد حساسیت بسیار بالایی داشته و می‌تواند 350 دکمه‌ای که در هر دقیقه فشار داده می‌شود را تشخیص دهد.
اگر این محصول در بازار کشور موجود بود، تهیه می‌کردید یا آن را وسیله‌ای بی مصرف می‌دانید؟




پیشی گرفتن کروم از فایرفاکس فقط برای یک روز
در روز 18 مارس‌ بالاخره کروم توانست به مرورگر اول دنیای وب تبدیل شود؛  هر چند که روز بعد مجبور شد این جایگاه را دوباره در اختیار اینترنت اکسپلورر بگذارد و پادشاه یک روزه باشد.
گوگل با تبلیغ مرورگر کروم و افزایش روز افزون امکانات و سرعت آن، به سختی تلاش دارد به یکه تاز دنیای مرورگرهای وب تبدیل شود.
پیش بینی شما در خصوص نتایج رقابت نفس‌گیر مرورگرها چیست؟

اپلیکیشنی قدرتمند برای مدیریت شماره تلفن‌ها
اگر شما هم جزء کسانی هستید که معتقدند Contact Manager تلفنشان می‌تواند قابلیت‌های بیشتری داشته باشد، قطعاً اپلیکیشن Smartr برای شما جالب خواهد بود.
این اپلیکیشن پس از نصب خیلی سریع شماره‌های داخل تلفن شما و Contact‌های ایمیل شما را به دیتابیس خود اضافه می‌کند.
از قابلیت‌های جالب این اپلیکیشن می‌توان به این موضوع اشاره کرد که هر شماره‌ای را که انتخاب کنید، تمام ارتباطاتتان با آن فرد برایتان لیست می‌شود.



توليد بيش از 50 نرم‌افزار دينی ويژه تبلت و نسل جديد گوشی‌های همراه

در اين طرح كه مهمترين برنامه نشر الكترونيك انتشارات بين‌المللی اسراء  در ماه‌های ابتدايی سال جاری است بيش از 50 نرم افزار و مجموعه صوتی دینی ويژه تبلت و نسل جديد گوشی‌های تلفن همراه پياده‌سازی خواهد شد.
در اين پروژه علاوه بر تبديل نرم‌افزارهای موجود به فرمت‌های متناسب با موبايل‌های نسل جديد اندرويد و آيفون و همچنين تبلت‌ها، تعداد قابل توجهی نرم افزار جديد نيز در دست طراحی و برنامه‌نويسی است.

کاهش گرمای قطعات لپ تاپ با استفاده از مایع خنک‌کننده
شرکت ازتک اعلام کرده است که استفاده از مایع خنک‌کننده برای مدیریت حرارت داخل لپ‌تاپ‌ها به مراتب کارآمدتر از سیستم‌های کنونی تهویه هوا است و در عین حال سروصدای این سیستم‌ها را نیز از بین می‌برد.
در روش ابداعی شرکت ازتک، قطعات داخل لپ‌تاپ از طریق یک مایع سردکننده با هم در ارتباط هستند و گرمای خود را تعدیل می‌کنند.




ویژگی جدید موزیلا برای فایر فاکس 11
اوایل این هفته و در وبلاگ رسمی موزیلا خبر عرضه فای فاکس 11 منتشر شد. موزیلا همچنین ابزار به‌روزرسانی add-on‌های خود را نیز ارائه داده است.
در حالی که در نسخه‌های قبلی شما باید هر بار که فایرفاکس را بر روی هر کامپیوتر نصب می‌کردید Add-onها را مجددا دانلود و نصب کنید، اما در نسخه جدید فایر فاکس این مشکل برطرف شده و موزیلا به صورت اتوماتیک Add-onها را از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر منتقل می‌کند.

دستگاهي که تصاوير تلويزيون را به صورت Remote به گوشي شما ارسال مي‌کند
دستگاه Vulkano با استفاده از اينترنت تصاوير تلويزيون را از منزل به تمام تجهيزات الکترونيکي از قبيل گوشي هوشمند، تبلت و حتي کامپيوتر روميزي ارسال مي‌کند.
مدل پايه Vulkano که Flow نام دارد به اندازه يک صفحه کليد است و از طريق کابل به تلويزيون و از طريق کابل و يا WiFi به شبکه خانگي متصل مي‌شود. در تجهيزات مقصد شما بايد اپليکيشن مخصوصي را براي دريافت تصاوير نصب کنيد؛ اين اپليکيشن براي iOS، اندرويد، بلک‌بري و ويندوز عرضه شده است.

چقدر طول می‌کشد تا گجت‌ها وارد زندگی ما بشوند؟
به نظرتان از زمانی که یک گجت جدید وارد بازار بشود تا زمانی که درصد زیادی از مردم آن را بخرند و استفاده کنند چقدر طول می‌کشد؟
نتایج یک بررسی نشان می‌دهد بوم باکس‌ها (ضبط‌های استریوی بزرگ قدیمی) بعد از ۷ سال از سوی بیش از ۶۰ درصد مردم آمریکا مورد استفاده قرار می‌گرفتند، در حالی که تلفن‌های همراه با اینکه هم‌اکنون بسیار فراگیر هستند اما در ۷ سال اول رشد بسیار کمی داشتند.



اندازه صفحه نمایش آی‌فون بعدی چقدر است؟
اگر دنبال بازار داغ شایعات مربوط به آی‌فون 5 هستید، بفرمایید: خبرگزاری رویترز گزارش داد که آی‌فون جدید نمایشگر رتینای 4.6 اینچی خواهد داشت، در سه ماهه دوم سال عرضه خواهد شد و کمپانی Cupertino برای فراهم کردن صفحه نمایش آی‌فون جای خود را به ال جی و سامسونگ داده است.
نمایشگر 4.6 اینچی به نسبت به نمایشگر 3.5 اینچی  آی‌فون 4، جهش قابل توجهی به حساب می‌آید.

تلویزیون قابل حمل با امکان گشت و گذار در اینترنت
این تلویزیون قابل حمل با صفحه نمایش 7 اینچی خود و بدنه ضد آب و رابط کاربری بهبود یافته، به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید به عنوان یک تبلت در اینترنت گشت و گذار بکنید. این امکان را مرورگر نصب شده بر روی این محصول فراهم می‌سازد. این تلویزیون با رزولوشن 480 در 800 ، صفحه نمایش لمسی، وای‌فای و حافظه 4GB داخلی ، کمی خود را نزدیک به تبلت می‌کند.



اصلاحیه گوگل برای برطرف كردن 9 آسیب پذیری در كروم نسخه 17 
 گوگل در ششمین به روز رسانی امنیتی برای كروم نسخه 17، نه آسیب پذیری را برطرف كرد.
شش آسیب‌پذیری دارای رده امنیتی "بالا" است، یك آسیب پذیری دارای رده امنیتی "متوسط" و دو آسیب‌پذیری دارای رده امنیتی "پایین" است.
كاربرانی كه در حال اجرای مرورگر هستند از طریق به روز رسانی بی سر و صدا به طور خودكار نسخه جدید را دریافت می‌كنند.

شارژ خورشیدی برای تلفن‌های اندروید
اپلیکیشنی به نام Solar Charger برای اندروید، ادعا می‌کند که نمایشگر تلفن را تبدیل به یک شارژ خورشیدی می‌کند و کافی است تلفن را زیر نور آفتاب قرار بدهید تا شارژ شود.
جالب اینجاست که کاربران زیادی بدون خواندن توضیحات، آن را دانلود کرده و سر کار رفته‌اند. تعدادشان چقدر است؟ بیش از نیم میلیون نفر تا اینجا این اپلیکیشن جعلی را دانلود کرده‌اند.
به گزارش گرداب، این موضوع نشان می‌دهد چگونه کاربران اینترنت به راحتی تحت تاثیر کلاهبردار‌ی‌های آن‌لاین قرار می‌گیرند.



 
 قابليت تبديل صدا به متن در آي‌پد جديد اپل
نسل سوم آي‌پد اپل شامل تمام قابليت‌هاي نرم‌افزار سيري نمي‌شود بلكه داراي قابليت Siri Dictation است.
"Siri Dictation" يك نرم‌افزار تبديل صدا به متن است كه به شما امكان مي‌دهد آنچه كه مي‌خواهيد را به صورت پيام بازگو كنيد و سيري به طور خودكار آن پيام را براي شما تايپ مي‌كند

رقيب تازه براي تلفن، رايانه و تلويزيون
یک مفهوم فناوري سه‌پايه طراحی شده كه در آينده جايگزين تلفن همراه، لپ‌تاپ و حتي تلويزيون خواهد شد.
اين مفهوم كه "اسپايدر" (Spider) نام گرفته در شكل تاشو به عنوان يك تلفن معمولي قابل استفاده است.
با باز كردن سه پايه اين ابزار، پروژکتورهاي آن نمايان مي‌شود كه به كاربر اجازه مي‌دهد با استفاده از ليزرها به طرح‌ريزي يك صفحه كليد بر روي ميز پرداخته و صفحه ديگري به عنوان يك نمايشگر وضوح بالا بر روي ديوار يا ميز ظاهر خواهد شد.



اپليکيشن‌هاي رايگان باتري گوشي شما را براي تبليغات هدر مي‌دهند 

نرم‌افزارهاي کاربردي رايگان بيش از 75 درصد از شارژ باتري را براي تبليغات يا رديابي و آپلود اطلاعات کاربر هدر مي‌دهد. براي مثال يک اپليکيشن مي‌تواند در 90 دقيقه شارژ باتري گوشي شما را تمام کند.
به عنوان مثال بازي پرندگان خشمگين تنها 20 درصد از باتري را براي نمايش و اجراي بازي صرف مي‌کند در حالي که 45 درصد آن را براي آپلود محل کاربر از روي GPS با دانلود از طريق يک ارتباط 3G صرف مي‌کند.