Gerdab.IR | گرداب

ابعاد تسلط اطلاعاتی رژيم صهيونيستی بر آمريکا

تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۱

مهم‌ترين اهداف موساد در زمينه جاسوسي رژيم صهيونيستي از آمريکا مربوط به اطلاعات طبقه‌بندي شده نظامي و فناوري ويژه نظامي است.

به گزارش گرداب، "جاستين استوارت" در پايگاه خبري "آنتي‌وار" مقاله اي را در زمينه فعاليت‌هاي جاسوسي رژیم صهیونیستی در آمريکا نوشته است. وي در اين مقاله به بازداشت "استوارت نوزيت" که نقش فعالي در توسعه برنامه فضائي آمريکا داشته به اتهام جاسوسي براي رژيم صهيونيستي اشاره کرده و نوشت که وي ماه گذشته به 13 سال زندان و پرداخت غرامت مالي بسيار زيادي محکوم شده است.

در جريان اين اتفاقات مشخص شده است که وي مبالغ هنگفتي در ازاي خدمات خود نسبت به دولت آمريکا دريافت مي کرده، او حتي اطلاعاتي طبقه‌بندي شده در اختيار داشته که آنها را در اختيار رژيم صهيونيستي قرار داده است؛ البته قاضي هاي اين پرونده سعي کردند کابينه رژیم صهیونیستی را از هر اتهامي مبرا کنند. آنها اعلام کرده اند که در اين زمينه هيچ شکايتي از این رژیم و کساني که به نفع اين کابينه کار مي کنند، ندارند.

نوزيت در بين سال هاي 1989 تا 2009 ميلادي به عنوان مشاور شرکت صنايع فضائي رژیم صهیونیستی کار مي کرد. اين شرکت از سوي کابينه تأمين مالي مي شود و ارتباطات بسيار قوي با سازمان جاسوسي رژيم صهیونیستی (موساد) دارد؛ اين موضوع باعث شد تا وي به اسرار دولتي آمريکا دست يابد. در اين راستا هنگامي که يکي از عناصر اف‌بي‌آي خود را به عنوان مزدور موساد معرفي کرده و سعي کرد در ازاي مبالغ مالي اطلاعاتي را از وي بگيرد، اين دانشمند علوم فضائي گفت: «من فکر مي کردم اصلا پيش شما کار مي کنم، من پيش از اين اطلاعات جاسوسي حساسي را به اسرائيلي ها داده‌ام.»

اين گزارش در زمينه جاسوسي رژيم صهيونيستي از آمريکا خاطر نشان کرد که مهم‌ترين اهداف نسبت به موساد در آمريکا مربوط به اطلاعات طبقه‌بندي شده نظامي و فناوري ويژه نظامي است. مجله "وايرد" در اين راستا به تأسيس شرکتي حساس با بهترين دستگاه‌هاي جاسوسي محرمانه مي‌پردازد و اشاره مي‌کند که نام رمزي اين مرکز "استيلار ويند" است.

"جيمس بامفورد"، کارشناس مسائل جاسوسي در زمينه اين مرکز مي‌گويد: «علاوه بر تأسيس مرکز "استيلار ويند" و اداره عمليات جاسوسي از اين مرکز، تعدادي از پيمانکاران مخفي نيز به استخدام درآمدند تا عمليات شنود در دستگاه هاي ارتباطاتي را به صورت کامل و با نظارت اين مرکز دنبال کند.»

اين مقاله در ادامه افشاي ابعاد جاسوسي رژیم صهیونیستی از آمريکا به نقل از "بيل بيني"، مسئول سابق آژانس امنيت ملي آمريکا مي‌نويسد که يک برنامه تحليلي داده هاي آماري وجود دارد که اين آژانس خود آن را تهيه کرده بود تا روند شنود جهاني و بين‌المللي اطلاعات را که به صورت مخفيانه انجام مي شد، تسريع کند. اين برنامه به صورت مخفيانه و بدون اطلاع آژانس از طريق يکي از کارمندان متوسط شرکت که ارتباطات مستحکمي با رژیم صهیونیستی داشت، به صهیونیست ها داده شد.

جالب اينجاست که اين کارمند که مدير فني اداره عمليات نيز بود، هرگز مورد محاکمه قرار نگرفت و حتي اين حادثه اعلام نيز نشد؛ آيا اين گونه نيست که اگر يک کارمند عالي‌رتبه بخواهد برنامه هاي امنيتي کشوري را به کشوري ديگر بدهد، بايد مورد محاکمه قرار بگيرد؟

بامفورد معتقد است که به نظر مي‌رسد که اين خود "بيل بيني" بود که اين اطلاعات و فناوري را به شرکت‌هاي صهیونیستی داده است؛ شرکت هايي که بخشي از آنها در خود آمريکا فعاليت و ارتباطات اين کشور را شنود مي کنند؛ بدين ترتيب است که اين شرکت‌ها اطلاعات حساس و مهم نظامي و امنيتي آمريکايي‌ها را به دست مي‌آورند.

آنتي‌وار در ادامه مي‌افزايد که چيزي که باعث ارائه محرمانه‌ترين اطلاعات آمريکا به اسرائيل مي‌شود، فراتر از اينهاست؛ اين کانال يک در پشتي است که مهم ترين اطلاعات دولت آمريکا را به اسرائيل مي‌رساند و امنيت کشور را در معرض خطر کامل قرار مي‌دهد. حال اگر اسرائيلي‌ها سامانه نظارتي آمريکا را از طريق اين در پشتي دور بزنند، اين بدان معني است که آنها اطلاعاتي شخصي را به دست مي آورند که مي‌توانند از آن در تخريب وجهه افرادي استفاده کند که با آنها دشمني دارند.

آنتي‌وار در پايان توضيح مي‌دهد که دولت آمريکا نه‌ تنها وظيفه خود در حمايت از مردم آمريکا در مقابل خارجي‌ها را انجام نمي دهد، بلکه از سوگند قانوني که در اين زمينه خورده نيز فرار مي‌کند.

منبع: مشرق