Gerdab.IR | گرداب

ضعف موساد در پیش بینی وقایع جهان عرب

تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱

ما قبلا بر این باور بودیم که ظرف شش تا یک سال نظام "بشار اسد" سرنگون خواهد شد، اما گویا وقت بیشتری برای آن نیاز است.

به گزارش گرداب، پایگاه عربی "پرس" در مطلبی با عنوان "وقایع سوریه و شکست اطلاعاتی اسرائیل" آورده است: "یائیر گولان"، فرمانده منطقه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا به اشتباهات مسئولان این رژیم اعتراف کرد.

وی گفت: «ما قبلا بر این باور بودیم که ظرف شش تا یک سال نظام "بشار اسد" سرنگون خواهد شد، اما گویا وقت بیشتری برای آن نیاز است.»

این پایگاه می نویسد: با توجه به اینکه "ایهود باراک"، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از سرنگونی رژیم ظرف چند هفته خبر داده بود به نظر می‌رسد این موضع گولان نشانه ناتوانی آنها در ارزیابی وقایع سوریه است.

پایگاه مذکور می افزاید: تحولات سوریه پیچیده شده است و علاوه بر رژیم صهیونیستی، کشورهای غربی و عربی نیز برآورد دقیقی از اوضاع سوریه ندارند.

این پایگاه بیان کرد: گولان در توجیه ضعف برآورد موساد شتابزدگی تحولات جهان عرب را عنوان کرده است، اما شکست موساد به سوریه ختم نمی شود.

پایگاه فوق ذکر کرد: در مصر نیز موساد شکست خورده است، زیرا گمان نمی کرد که گزندی به رژیم مبارک وارد شود و تا آخرین لحظات سرنگونی رژیم وی هنوز باور نمی کردند.

این پایگاه می افزاید: جدای از این آنچه باید مورد ملاحظه قرار گیرد، این است که شکست موساد اولین بار نیست، بلکه قبلا نیز مسئولان رژیم صهیونیستی به این موضوع اعتراف کرده اند.

منبع: مهر