Gerdab.IR | گرداب

گوگل: هرگز نام خلیج فارس روی نقشه ما نبوده و از این پس هم نخواهد بود!

تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱

اقدام ما مبنی بر عدم درج نام خلیج فارس روی نقشه، کاملا غیر سیاسی است و اظهارات مقام ایرانی مبنی بر آن‌که گوگل نام خلیج فارس را حذف کرده، کاملا اشتباه است.

به گزارش گرداب، "رامین مهمانپرست"، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد که در صورت استفاده "گوگل" از واژه های جایگزین برای "خلیج فارس" از این موتور جستجو شکایت خواهد کرد.

یک سخنگوی گوگل در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: «سرویس نقشه گوگل پیش از این هرگز نام خلیج فارس را بر روی نقشه درج نکرده بود.»

وی در پاسخ به این سئوال که "آبا توجه به تهدید شکایت ایران، گوگل نام خلیج فارس را روی نقشه می  گذارد؟" گفت: «هیچ برنامه ای برای درج عنوان خلیج فارس بر روی نقشه نداریم.»

همچنین، یک منبع آگاه در گوگل گفت: «اقدام ما مبنی بر عدم درج نام خلیج فارس بر روی نقشه، کاملا غیر سیاسی است و اظهارات مقام ایرانی مبنی بر آنکه گوگل نام خلیج فارس را حذف کرده، کاملا اشتباه است.»

با افزایش نگرانی در خصوص امنیت ناوگان های دریای آمریکا، گوگل آماده ردیابی تمام کشتی های جنگی دنیا از طریق سرویس "نقشه" خود است.

بر اساس این گزارش، موتور جستجوی گوگل هویت و مشخصات تمام کشتی های موجود در دریا را از طریق گوگل نقشه در اختیار دولت آمریکا قرار می دهد.

یک منبع نظامی گفت: «اهمیت سرویس ویژه گوگل در نمایش کشتی ها نیست بلکه آمریکا می تواند از طریق آن زیر دریایی ها را ببیند.»

منبع: انتخاب