Gerdab.IR | گرداب

زیاده‌خواهی‌های شکارچی بزرگ پایان ندارد؛

گرداب/ "میبو"، شکار جدید گوگل

تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۱

گوگل قصد دارد تا با خرید میبو، از محبوبیت آن برای گسترش دامنه فراگیری شبکه اجتماعی‌اش یعنی گوگل پلاس که هنوز نتوانسته در برابر رقیب خود یعنی فیس‌بوک قد علم کند، بهره‌گیری کند.

به گزارش گرداب به نقل از زد دی‌نت، گوگل درگاه شبکه اجتماعی میبو را خریداری می‌کند؛ تیم میبو نیز خبر این ادغام را بر روی وبلاگ خود تایید کرده‌اند.

میبو یک سایت واسط برای ورود به سرویس‌های پیام‌رسان مانند جی‌تاک و یاهو مسنجر و شبکه‌های اجتماعی چون فیس‌بوک، توئیتر، لینکدین و دیگ است.

جدیدترین و محبوبترین محصول میبو یعنی "میبو بار" (Meebo Bar) این پتانسیل را دارد که گوگل‌بار را ارتقا بخشد یا به عنوان بستری برای تجمیع سرویس‌های اجتماعی دیگر گوگل مانند گوگل پلاس و یا سرویس چت این کمپانی در رسانه‌ها و وب سایت‌های سرگرمی دیگر در سراسر فضای وب، ایفای نقش کند. میبوبار شامل بخش پیام‌های تبلیغاتی نیز می‌شود و ممکن است گوگل از آن برای ادغام تمامی موارد فوق استفاده کند.

میبو که حدود 7 سال پیش یعنی در سال 2005 از سوی چند جوان برنامه نویس تاسیس شد، هم اکنون مدعی است نیمی از کاربران اینترنت در آمریکا از آن استفاده می‌کنند. همچنین انتظار می‌رود با حمایت و پشتیبانی گوگل، این رقم به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.

کارشناسان معتقدند نکته کلیدی آن است که این ادغام به گونه‌ای صورت گیرد که هویت فعلی میبو حین ادغام با سرویس‌های مختلف گوگل، حفظ شود.

جزئیات مالی مربوط به این معامله سایبری هنوز افشا نشده است اما گمانه‌زنی‌هایی که در ماه می در این مورد صورت گرفته بود از رقمی حدود یک صد میلیون دلار حکایت داشت.

به نظر می‌رسد برای آگاهی از نحوه دقیق ادغام میبو با گوگل باید کمی صبر کرد، البته ادغام فیزیکی میبو با مجموعه گوگل با توجه به اینکه هر دو مجموعه در "مانین ویو" در ایالت کالیفرنیا قرار دارند، دشوار نخواهد بود.

کمپانی گوگل قصد دارد تا با خرید وب سایت میبو، از محبوبیت آن برای گسترش دامنه فراگیری شبکه اجتماعی‌اش یعنی گوگل پلاس که هنوز نتوانسته در برابر رقیب خود یعنی فیس‌بوک قد علم کند، بهره‌گیری کند.

جلوگیری از قدرت گرفتن و محبویت رقبای انواع محصولات گوگل به این روش، به سنت این کمپانی تبدیل شده است؛ به طوری که گوگل تنها در سال گذشته میلادی، ۲۶ شرکت مختلف را خرید.

نکته حائز اهمیت دیگر آن است که در اختیار گرفتن وب سایتی که کاربران شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های دیگر وب به جز گوگل از آن استفاده می‌کنند، امکان دسترسی به گستره وسیعی از اطلاعات شخصی آنان را به این کمپانی خواهد داد.