Gerdab.IR | گرداب

حاشیه‌های وب 24

تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۱

سری جدید تبلت‌های قرآنی/ ای‌میل یک‌بار مصرف/ اولین نمایشگاه ملی اینترنت در مصلا/ بزرگترین تبلت دنیا/ با دهانتان موسیقی گوش کنید/ نانو سیم‌کارت‌ها و ...

به گزارش گرداب، "حاشیه‌های وب 24" همچون پنج‌شنبه‌های گذشته با خبرهای جذاب و خواندنی از سرتاسر دنیای فناوری تقدیم حضورتان می‌شود. بفرمایید؛ گوارای وجود!

نرم افزار تنهایی با خدا

به مناسبت ایام فرخنده و با برکت ماه رجب و ایام اعتکاف نرم‌افزاری ویژه این ایام برای کاربران آماده شد. از برنامه‌هاي اين نرم‌افزار مي‌توان به اعمال و فضيلت ماه رجب، اعمال ويژه اعتکاف، نيت، زمان و مکان اعتکاف و... اشاره داشت.
دانلود نسخه اندروید
دانلود نسخه جاوا

گوشی‌ها پیامک را می‌خوانند
محققان نرم‌افزاری را به حجم 7 مگابایت ارائه کردند که علاوه بر آن‌که می‌تواند متن را به صوت تبدیل کند، با نصب آن بر روی گوشی‌های همراه می‌تواند پیامک ارسالی را برای کاربر بخواند.

تولید دستگاه انفجارسنج برای سربازان
دارپا دستگاه انفجار سنج که فشار و شتاب ناگهانی را هنگام قرارگیری سرباز در معرض انفجار اندازه‌گیری می کند را در مورد آزمایش قرار داده تا در صورت ایجاد آسیب‌های شدید مغزی، علائم را مخابره کند و بیمار از درمان مناسبی برخوردار شود.



سری جديد تبلت‌های قرآنی اسپين روانه بازار شد
نرم‌افزار جامعی شامل متن كامل قرآن كريم به همراه 13 ترجمه به زبان‌های مختلف، ترجمه فارسی گويا از ترجمه اساتيد مختلف، پخش صوت از 12 قاری معتبر بين‌المللی، تفاسير معتبر شيعی، متن كامل مفاتيح الجنان، صحيفه سجاديه، نهج‌البلاغه، نرم‌افزارهای كاربردی جهت اعلام اوقات شرعی، قرائت دعاهای روزانه به صورت لحظه‌ای و... از جمله نرم‌افزارها و ويژگی‌های دستگاه‌های تبلت قرآنی است.

ارتباطات جهاني اينترنتي تا سال 2016 چهار برابر مي‌شود
طبق پيش‌بيني‌ها، شمار بينندگان ويدئوي برخط در سال 2016 به 1.5 ميليارد نفر مي رسد؛ در حالي که اين رقم در سال 2011 برابر با 792 ميليون نفر بود. عوامل محرک رشد ارتباطات فراخ باند جهان و افزايش ضريب نفوذ اين خدمات عبارتند از: افزايش شمار افزاره‌ها، افزايش کاربران اينترنت، افزايش سرعت ميانگين خدمات فراخ‌ باند، افزايش ويدئو و گسترش واي‌فاي.



اي‌ميل هم يك بار مصرف مي‌شود
اگر مايل هستيد آدرس اي‌ميل خود را در اختيار هر سايتي قرار ندهيد، استفاده از اي‌ميل‌هاي يك بار مصرف راه‌حلي مناسب محسوب مي‌شود.

ساخت نخستين دستگاه مترجم زبان اشاره
محققان دستگاهی با عنوان "صداي من" (My Voice) تولید کرده‌اند كه به خوانش زبان اشاره و ترجمه حركات آن به واژگان صوتي مي‌پردازد. به محض پردازش حركات، دستگاه صداي من به ترجمه آن‌ها در فضا با يك صداي الكترونيكي مي‌پردازد. به همين شكل اين دستگاه قادر به ثبت صداي انسان و ترجمه آن به شكل زبان اشاره و نمايش آن بر روي مانيتور دستگاه هم هست.



سايت "افق انديشه" راه‌اندازی شد
سايت "افق انديشه" به عنوان سايت مديريت آموزش‌های آزاد، با هدف پاسخگويی به نيازهای فكری و بالا بردن سطح آگاهی و توانمندی مخاطبانی كه می‌خواهند زمينه‌ساز تحولی شگرف در جامعه اسلامی بر اساس مبانی عميق دينی باشند، از سوی آیت‌الله مصباح یزدی افتتاح شد.
www.ofogheandishe.ir

موسیقی‌های خود را با دهانتان گوش دهید!
یک محقق دست به ساخت دستگاهی زده که از نیروی رسانایی دندان برای انتقال صوت از دستگاه پخش MP3 از میان دندان‌ها استفاده می‌کند. دکمه‌های این دستگاه با زبان انسان قابل کنترل هستند.



گوگل در برابر هوش موش هيچ است!
هوش يك موش بسيار بيشتر از قدرت موتور جست‌وجوي گوگل است. دانشمندان معتقدند در حوزه توان محاسباتي، پرقدرت‌ترين ابررايانه‌هاي جهان نيز از يك حشره ضعيف‌تر هستند.

نانو سیم‌کارت
نانو سیم‌کارت حتی از میکرو سیم‌کارت‌ها هم کوچک‌تر هستند. کوچک‌تر شدن سیم‌کارت‌ها از آن جهت اهمیت دارد که فضای بیشتری را در داخل گوشی‌ها می‌توان به نصب تجهیزات ضروری اختصاص داد. این سیم کارت 40 درصد کوچک‌تر از کوچک‌ترین سیم‌کارت موجود در بازار است و ضخامت آن تنها 0.67 میلیمتر است.



پرکاربردترين امکانات تلفن همراه از نظر کاربران ايراني
پرکاربردترين قابليت‌هاي تلفن همراه از نظر کاربران ايراني:
• ارسال و دريافت پيام کوتاه 22.85 درصد
• عکاسي و فيلم‌برداري 19.15 درصد
• گوش دادن به موسيقي 16.15 درصد
• برنامه‌هاي کاربردي 10.97 درصد
• بازي با موبايل 9.56 درصد
• مسيريابي و نقشه 8.57 درصد
• وب‌گردي 7.12 درصد

بزرگترین تبلت جهان رونمایی شد
این دستگاه که با سیستم عامل ویندوز 8 کار می‌کند، شبیه یک لپ تاپ عادی است، اما دو صفحه نمایش دارد که وقتی بسته می‌شود به یک تبلت تبدیل می‌شود. وقتی باز می شود به لپ تاپی با صفحات HD کامل در هر طرف تبدیل شده و این امکان را فراهم می‌کند که افرادی که در مقابل یکدیگر نشسته اند صفحه را به طور هم‌زمان مشاهده کنند.




اولین نمایشگاه ملی اینترنت، اواخر خرداد
نخستین نمایشگاه ملی اینترنت از 28 تا 31 خرداد ماه سال جاری در مصلای تهران برگزار خواهد شد.
برترین ارائه‌دهندگان خدمات اتصال به اینترنت، برندهای برتر موبایل، لپ‌تاپ و تبلت، بانک‌ها و اینترنت بانک‌ها، تلویزیون‌های هوشمند و اینترنت، خرید و فروش اینترنتی سهام، خدمات پرداخت اینترنتی از جمله محورهای برگزاری این نمایشگاه است.