Gerdab.IR | گرداب

حاشیه‌های وب 25

تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۱

اولین تبلت ایرانی/ کفش‌تان را چاپ کنید/ تی‌شرتی که موبایل شارژ می‌کند/ صفحه کلیدهای جادویی/ نرم‌افزار گرداب/ جراحی بدون تماس دست!/ سایت تولید ملی و...

به گزارش گرداب، "حاشیه‌های وب 25" همچون پنج‌شنبه‌های گذشته با خبرهای جذاب و خواندنی از سرتاسر دنیای فناوری تقدیم حضورتان می‌شود. بفرمایید؛ گوارای وجود!


آغاز به‌کار سایت "تولید ایرانی"
این سایت با آدرس اینترنتی www.tolideiran.ir فعالیت خود را آغاز کرده است. این سایت در زمینه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تولیدی کشور و همچنین نهادینه‌سازی فرهنگ صادرات به جای واردات فعالیت خود را آغاز کرد.

صفحه کلیدهای خورشیدی بی‌سیم شدند
یک شركت سوئيسي دو صفحه كليد خورشيدي بي‌سيم به نام‌های "K760" و "Folio" را با قابليت شارژ از طريق نور مصنوعي و طبيعي، به زودي به بازار عرضه مي‌كند. در صورت شارژ كامل و استفاده روزانه به مدت دو ساعت، اين صفحه كليد تا دو سال نياز به شارژ مجدد ندارد.



اولین تبلت ایرانی
تبلت‌های "دیمو" اولین تبلت‌های ایرانی در سطح کشور خواهند بود که با بهره‌گیری از سرمایه ایرانی و کار ایرانی تا پایان ماه جاری عرضه می شوند. این تبلت‌ها با برخورداری از فناوری روز دنیا در 2 سایز 7 اینچی و 9.7 اینچی روانه بازار دیجیتال کشور می‌شوند.



كفش دلخواه خود را در خانه چاپ كنيد!
در يك دهه آينده به راحتي و با هزينه كم مي‌توان كفش دلخواه خود را در خانه چاپ كرد و مورد استفاده قرار داد. با اين فناوري مي‌توان رايانه را روشن كرده و پس از دانلود طراحي كفش دلخواه آن را در خانه با استفاده از يك دستگاه چاپگر سه‌بعدي چاپ كرد.



شناسايي پيامك‌هاي شوك‌آور پيش از خواندن!
دانشمندان دست به ساخت يك برنامه تلفن همراه زده‌‌اند كه قادر به پيش‌بيني لحن پيامك دريافتي پيش از خوانده شدن آن به وسیله كاربر بوده و از غافل‌گيري آن‌ها با كلمات زشت يا دشمنانه جلوگيري مي‌كند. این نرم‌افزار تنش در کار (Stress Work) نام دارد.

توليد لپ‌تاپ فوق باريك با منبعي از نيروي گوشي تلفن هوشمند
يك شركت توليدكننده صفحه‌كليد لپ‌تاپ دست به طراحي يك لپ‌تاپ فوق باريك زده كه مغز اجرايي آن خارج از بدنه منيزيومي است. در عوض نيروي مورد نياز اين دستگاه با يك گوشي تلفن اندرويد تامين شده كه با يك كابل يا يك جايگاه خاص به صفحه كليد كوئرتي و نمايشگر متصل مي‌شود.



دانلود تلاوت قرآن "عبدالباسط" در اینترنت همچنان رکورد می‎زند
قرائت دو سوره "الضحی" و "الشرح" که هنگام قرائت آن اشک از چشمان عبدالباسط جاری می‎‎شود همچنان جزء پربازدیدترین ویدئوها در فضای وب به شمار می‎رود.

این موبایل 15 سال شارژ نگه می‌دارد؟
تلفن همراهی معرفی شده که با باتری قلمی کار می‌کند و در حال آماده باش قادر است 15 سال شارژ نگه دارد. این گوشی که "SpareOne" نام دارد برای موارد فوری و اضطراری طراحی شده است. این گوشی هیچ صفحه نمایشی ندارد و فقط صفحه کلید دارد.



تلفن‌های هوشمند تماس‌های شما را کنترل می‌کنند
این برنامه اجرایی قرار است کاربران را در مسیرهایی که هر روز طی می کنند؛ یعنی در اتومبیل‌هایشان همراهی کند، برنامه‌ای که اپل از آن با عنوان سیستم "بدون چشم" یاد می‌کند. شما با فشار یک دکمه قادر خواهید بود از تمرکز روی تلفن خود خودداری کرده و صرفا به جاده توجه کنید و بگذارید که برنامه "Siri" سایر امور را به دست بگیرد.



نسل آینده صفحه کلید تلفن‌ها
نسل آینده تلفن‌ها و تبلت‌ها می‌توانند از دکمه‌های شفاف و واقعی برخوردار شوند که بر حسب نیاز از صفحه بیرون می‌آیند و سپس ناپدید می‌شوند. این فناوری می‌تواند در تبلت‌ها، تلفن‌ها و دستگاه‌های کنترل از راه دور استفاده شود و حتی می‌تواند این امکان را فراهم کند که از صفحات لمسی به عنوان یک ابزار موسیقی استفاده کرد.
 


تخت‌خواب هوشمندي كه خود را مرتب مي‌كند!
این تخت هوشمند در كمتر از 50 ثانيه به وسیله بازوي مكانيكي و دو غلتك مي‌تواند روتختي و بالش‌ افراد تنبل و خوش‌خواب را مرتب كند. هم‌زمان با بالا رفتن بالش‌ها به وسیله كابل‌هاي متصل به بالش، دو غلتك، كار صاف كردن ملحفه و روتختي را انجام مي‌دهند و در پايان كار، بالش‌ها به صورت مرتب در جاي اوليه قرار داده مي‌شوند.

نرم‌افزار "منهج النور؛ دانشنامه علوى" منتشر شد
اين نرم‌افزار با دربرداشتن 110 عنوان كتاب در بيش از 280 جلد درباره نهج البلاغه و غرر‌الحكم، بزرگ‏ترين دايرة‌المعارف رايانه‏‌اى سخنان امام على علیه السلام به شمار مى‌‏رود. اين برنامه شامل 33 عنوان شرح و تعليقه در 163 جلد به زبان‏‌هاى فارسى و عربى، 26 ترجمه به زبان‏‌هاى فارسى، انگليسى و فرانسوى و 7 شرح و ترجمه منظوم بوده و متن نهج‌البلاغه بر اساس پنج نسخه معتبر به نمايش گذاشته شده است.

تصاويري از آي‌فون و لپ‌تاپ اپل پخته در روغن داغ!
يك عكاس نيوزلندي پس از آغشته‌ كردن دستگاه‌هايي مانند آي‌پاد، آي‌فون،‌ آي‌پد و لپ‌تاپ اپل به روغن در يك ماهي تابه گود به عكاسي از آنها پرداخته است. هارگيوز به شباهت ميان غذاهاي آماده و فناوري براي الهام در اين پروژه اشاره كرده كه هر دو به سرعت بلعيده شده و به سرعت دور انداخته مي‌شوند.



تی‌شرتی که تلفن همراه را شارژ می‌کند
مهندسان موفق به ساخت لباس‌هایی شده‌اند که می‌توان تلفن‌های همراه را با آن‌ها شارژ کرد. در ساخت این تی‌شرت‌ها از سیم‌های نانو کربن و چند نوع فلز دیگر تشکیل شده است. انرژی مورد نیاز گوشی‌های تلفن همراه از ادغام با مادربردهای کششی و انعطاف‌پذیر تامین می‌شود.

نرم افزار گرداب؛ نقد و بررسی فرقه‌های ضاله
نقد و بررسی اديان و فرقه‌های ضاله، نقد و بررسی 50 دين، فرقه ضاله و فرق نوظهور، بيش از 2000 عنوان متن و بيش از 100 عنوان سخرانی از بخش‌های نرم‌افزار "گرداب" به شمار می‌رود. همچنين در اين نرم‌افزار، بيش از 18 ساعت سخنرانی تصويری، همايش و مستند مشاهده می‌شود.

شارژ بی‌سیم تلفن همراه به وسیله لپ‌تاپ
شارژرهای بی‌سیم سال‌هاست که وارد بازار شده‌اند و آن‌ها را در مدل‌های محدودی از تلفن‌های همراه می‌بینیم، اما این ایده که لپ‌تاپ شما امکان شارژ بی‌سیم تلفن همراه را داشته باشد، فکری نسبتا جدید است.



جراحي غيرلمسي بيماران با فرامين صوتي!
جراحان از اين پس قادر خواهند بود با استفاده از فناوري غيرلمسي، در حين عمل جراحي، تصاوير آناتومي بدن بيمار را از طريق فرامين صوتي و حركتي مورد بررسي قرار دهند.



دوست آسمانی خود را می‌شناسید؟
تنها با ارسال یک اس‌ام‌اس به 30003207 دوست آسمانی خود را پیدا کنید. دوستی که دقیقا در روز و ماه تولد شما به خدا رسیده است. روز و ماه تولدتان را که به این شماره اس‌ام‌اس کنید شهیدی به شما معرفی خواهد شد که در روز تولد شما به مقام شهادت نائل شده است.

معرفی کوله‌پشتی دوربین‌دار گوگل
این کوله‌پشتی دوربین‌دار یا دوربین کوله‌پشتی،‌ بر پشت فردی حمل خواهد شد تا بتواند به نقاطی از جهان برود که چرخ‌ها و بال‌های گوگل نمی‌توانند خود را به آن نقاط برسانند. این ابزار که نسخه‌ای قابل حمل‌تر از دوربینهای Street View گوگل به شمار می آید،‌ می‌تواند از هر نقطه‌ای از زمین عکسبرداری و نقشه‌برداری کند.