Gerdab.IR | گرداب

حاشیه‌های وب 27

تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۱

اسپیکر ضدآب و ضربه/ نانومگنت انقلابی/ موج وبلاگی غیرت دینی/ مدیریت بمب‌گذاری/ یواس‌بی ویروس‌کش/ موبایل آهنربایی/ ویزیت غیر حضوری/ غذاساز سه بعدی و...

به گزارش گرداب، "حاشیه‌های وب 27" همچون پنج‌شنبه‌های گذشته با خبرهای جذاب و خواندنی از سرتاسر دنیای فناوری تقدیم حضورتان می‌شود. بفرمایید؛ گوارای وجود!

نانومگنت، انقلابي در ذخيره‌سازي داده‌ها
دانشمندان با نشان دادن امكان ذخيره‌سازي اطلاعات بر روي مولكول‌هاي منفرد، مسير را براي طراحي حافظه‌هايي هزاران بار كوچكتر از اندازه‌هاي موجود هموار كردند. محققان با سوئيچ انتخابي روشن و خاموش كردن خاصيت مغناطيسي در مولكول‌هاي منفرد، يك گام به توسعه حافظه‌هاي مولكولي نزديك‌تر شدند.



بیش از 250 خانه فرهنگی دیجیتال در کشور راه‌اندازی شد
هم اکنون بیش از 250 خانه فرهنگی دیجیتال در سطح كشور راه‌اندازی شده که هدف از ایجاد این شبکه، توزیع بسته‌های شهری و نرم‌افزارها از طریق یک شبکه مویرگی در سراسر کشور و سوپرمارکت‌ها و نقاطی که محل مراجعه مردم بوده نرم‌افزارهای رسانه‌ای عرضه شوند.

فضانوردان چینی نخستین ای‌میل زمینی خود را دریافت كردند
سه فضانورد چینی كه هفته جاری با فضاپیمای شن‍‍ژو ۹ وارد مودول آزمایشگاهی چین در مدار زمین شدند و نخستین ایمیل را از زمین دریافت كردند. این ای‌میل حاوی عكس، متن و تصاویر ویدئویی است كه از طریق یك كانال مخابراتی ویژه بین مركز كنترل و مودول آزمایشگاهی ایجاد شده است.



اسپیکر ضدآب و ضدضربه
اين اسپیکر با سيستم بلوتوث کار مي‌کند و ضد ضربه و ضد آب تولید شده تا در هر شرایطی قابل استفاه باشد. همچنین تا 8 ساعت شارژ بهينه را براي کاربر فراهم مي‌کند که در مقایسه با هم‌نوعان خود میزان قابل توجهی است. اين دستگاه مجهز به سنسور هوشمند، ميکروفون و هندزفري براي استفاده راحت ‌تر و نیز فناوري Woox است که ميزان Bass صدا را بسيار بالا مي‌‌برد.



موج وبلاگی "غیرت دینی"
موج وبلاگی "غیرت دینی" به همت "جبهه وبلاگی غدیر" به منظور گسترش و احیای امر به معروف و نهی از منکر در میان عموم مردم در نظر دارد، گامی را در جهت ترویج این واجب دینی بردارد.

ابداع فناوري "مديريت تهديدات بمب‌گذاري"
فناوري جديد موسوم به FiRST (نخستين ابزار پشتيباني پاسخگو) مجهز به برنامه‌هايي همچون Google Maps، Google Search، اي‌ميل، تلفن و داده‌هاي آب و هوايي و جاده‌اي است. اين فناوري مي‌تواند در مواقع نشت مواد سمي به كار رفته و اطلاعاتي را در خصوص برخورد با بيش از سه هزار ماده خطرناك در اختيار بگذارد.



حذف بدون بازگشت ایمیل‌های محرمانه در سرویس هات میل
1. از بخش بالا سمت راست صفحه روی گزینه Options کلیک کرده و More options را انتخاب کنید.
2. در صفحه تنظیمات، بخش Customizing Hotmail را پیدا کرده و روی گزینه Advanced privacy settings کلیک کنید.
3. در صفحه جدید، بخشی با عنوان Deleted messages مشاهده خواهید کرد که به‌طور پیش‌ فرض در این بخش گزینه Let me recover deleted messages فعال است. در این بخش باید به‌جای گزینه فوق، گزینه:
Don’t let me recover deleted messages – once they leave the Deleted folder, don’t give me a link to get them back را فعال کرده و در نهایت با انتخاب گزینه Save تغییرات را ذخیره کنید.

چاپگری که غذای سنتی تحویل می‌دهد
چاپگر سه بعدی"بوریتوبات" در مقابل چشمانتان غذای سریع مکزیکی تحویل می‌دهد. چاپگر باید چند مورد را تجزیه و تحلیل کند تا غذای دلخواه مصرف‌کننده را ارائه دهد. بوریتوبات مسائل مهمی درباره غذایی که مصرف می‌شود مدنظر قرار می‌دهد که این امر بیشتر درباره غذای سریع مورد توجه است. بوریتوبات بر اساس نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای متن باز ساخته شده است.



انتقال فلش به فلش ممکن شد
U Transfer حافظه فلشی است که به کاربر امکان می‌دهد تا بتواند اطلاعات دیجیتالی درون آن را بدون نیاز به رایانه به فلش دیگر انتقال دهد. روی سطح آن LCD کوچکی وجود دارد که اطلاعات انتقال داده شده به فلش دیگر را نشان می‌دهد. کافی است دو فلش را به یکدیگر متصل کنید تا انتقال داده‌ها صورت گیرد.



دانلود رايگان "نرم‌افزار هوشمند قرآنی" تلفن همراه
نرم‏‌افزار قرآنی "سروش ايمان 2" شامل دو بخش تمرين و آزمون قرائت قرآن كريم و تمرين و آزمون حفظ قرآن كريم بوده كه به صورت رايگان در پايگاه اطلاع‌رسانی www.mci.ir بارگذاری شده است. نرم‌افزار قرآنی سروش ايمان2 تنها بر روی تلفن‏‌های همراه با سيستم عامل اندرويد قابل نصب است و نسخه‌های جديد با امكان نصب بر روی ساير گوشی‏‌ها در دست تهيه است.
برای دريافت فايل اينجا كليك كنيد!

USB فوق العاده و دو کاره برای رایانه شما

نوعی از USB stick به نام FixMeStick به شما این امکان را می‌دهد که به مثابه حرفه‌ای‌های این عرصه تنها با اتصال یواس‌بی به پورت خود اقدام به ویروس‌کشی کنید. تنها کاری که کاربر باید انجام دهد این است که یواس‌بی را به پورت ویژه خود در رایانه متصل کند و یواس‌بی خودکار وارد عمل می‌شود.



تلفن‌هاي همراه آهن‌ربايي!
پوسته مغناطيسي MagSkin با قطر كمتر از يك ميلي‌متر از قدرت كافي براي نگه داشتن و تحمل وزن گوشي تلفن همراه هوشمند بر روي سطوح فلزي مانند يخچال يا كابينت برخوردار است.




خداحافظ دست‌خط‌هاي بد!
طبق تحقیقات، جهان به سرعت در حال تايپ افكار، پيام‌ها و يادداشت‌هاي انسان بر روي صفحه كليد و صفحه لمسي تلفن بوده، شيوه نوشتار قديمي در حال كنار رفتن است. بيش از نيمي از شركت‌كنندگان در یک پژوهش اذعان كردند كه دست‌خط آنها به‌طور چشمگيري بد شده و برخی معتقد بودند ديگر نيازي به آموزش دست خط در مدارس نيست! نسل آينده احتمالا كاملا بر صفحه كليد براي برقراري ارتباط تكيه خواهند داشت.

ساخت دستگاهي براي شارژ همزمان 25 تبلت
دستگاه شارژ PowerCRATE داراي چراغ نمايشگر وضعيت شارژ باتري، دماسنج براي تعيين دماي داخلي دستگاه و سيستم خنك كننده است با وزنی نسبتا سبک،  مي‌تواند به‌طور هم‌زمان 25 تبلت را شارژ كند. درب محفظه مخصوص شارژ هر تبلت داراي قفل بوده و كابل محافظي براي جلوگيري از سرقت دستگاه بر روي آن قرار دارد.




چگونه فلش دیسک ها را بدون Safely Remove کردن خارج کنیم؟
Device Manager را باز کنید.سپس روی Disk Drives کلیک کنید تا باز شود. دستگاه‌های USB همواره در نام خود عبارت "USB" را دارند. روی وسیله مورد نظرتان دابل کلیک کنید و به تب Policies بروید و گزینه Quick Removal را انتخاب کنید.


طراحي نرم‌افزار راهنماي نابينايان به نزديك‌ترين ايستگاه اتوبوس
نوعي نرم‌افزار جديد اندرويد طراحي شده كه به نابينايان در رسيدن به مقصد مورد نظرشان از طريق اتوبوس كمك مي‌كند. فناوري ابداعي مجهز به هر دو نشانگرهاي بصري و شنيداري بوده و عملكرد خود را با دادن مسير ترجيحي براي رسيدن به مقصد مورد نظر از سوی كاربر آغاز مي‌كند. به جز سيستم GPS، اين نرم‌افزار مجهز به قطب‌نماي گوشي‌هاي هوشمند، شتاب‌سنج و ابزار اتصال‌دهنده 3G يا WiFi است.



سامانه هوشمند نظارت بر پیمانکاران خدمات شهری توسط محققان كشور ساخته شد
به وسيله اين سامانه (با دو شیوه آن‌لاین و آف‌لاین) پیمانکاران در هر معبر مطابق یک برنامه زمان‌بندی دوره‌ای اقدام به اجراي مراحل قراردادهاي منعقده در خصوص نظافت مي‌كنند. شیوه آف‌لاین در بسته نرم‌افزاری گنجانده شده تا در صورت تمایل با استفاده از یک نرم‌افزار واسط، اطلاعات به وسیله کابل رابط موبایل به نرم افزار نصب شده و بر روی رایانه‌های ناظران یا معاونت‌های خدمات شهری مناطق متصل شود تا تخلیه اطلاعات یا به روزرسانی آن انجام پذيرد.

جيب شفاف شلوار مشکل گوشی‌های لمسی را حل کرد
محققان شلواري مجهز به جيب شفاف طراحي كرده‌اند كه در عين محافظت از دستگاه‌هاي لمسي مانند تلفن همراه، امكان استفاده آسان از آنها را در حال راه رفتن يا نشستن فراهم مي‌كند. اين محققان بر روي شلوار جين محفظه شيشه مانندي از يك فيلم با دوام پليمري طراحي كردند كه در مقابل آب مقاوم است. يك محفظه كوچك در اندازه سوراخ دكمه در قسمت بالاي فيلم پليمري براي اتصال سيم هدفون تعبيه شده است.




با این لباس غیرحضوری ویزیت شوید
محققان تی‌شرت هوشمندی ساخته‌اند که به انواع حسگرها مجهز است و برای افرادی که می‌بایست مراقبت‌های درمانی طولانی مدت داشته باشند، قابل استفاده است. حسگرهای این تی‌شرت به تلفن هوشمند متصل می‌شوند که اطلاعات وضعیت سلامت بیمار را به پزشک منتقل می‌کند. در نهایت داده‌های بیمار به کمک یک نرم‌افزار هوشمند تجزیه و تحلیل می‌شود.



از انجام کارهایتان لذت ببرید + فیلم
برنامه Clear به جای برنامه To-do-list در گوشی‌ها طراحی شده است.ویژگی اصلی این برنامه سادگیست. این ویژگی با رابط کاربری فوق‌العاده آن همراه شده تا مجموعه‌ای فوق‌العاده را تشکیل دهد. تمامی دستورات در این برنامه با حرکت دست انجام انجام می‌شود.

دانلود