Gerdab.IR | گرداب

تعطیلی پنج سرویس دیگر گوگل

تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۱

بعد از اعلام تعطیلی این سرویس ها برخی کاربران خدمات گوگل اعلام کردند که تاکنون حتی نام سرویس های تعطیل شده را هم نشنیده بودند.

به گزارش گرداب به نقل از سی نت، گوگل باز هم مجبور شد تعدادی از سرویس ها و خدمات خود که طرفدار چندانی نداشتند را تعطیل کند.

خدمات تعطیل شده گوگل مینی، Talk Chatback، ویدئو، آی گوگل و پروژه این شرکت برای عرضه برنامه جستجو در سیستم عامل سیمبین بوده اند که با استقبال چندانی مواجه نشده اند.

بعد از اعلام تعطیلی این سرویس ها برخی کاربران خدمات گوگل به شوخی اعلام کردند که تاکنون حتی نام سرویس های تعطیل شده را هم نشنیده بودند و با اعلام این خبر از سوی گوگل از وجود آنها مطلع شده اند!

گوگل اجرای این طرح را بخشی از سیاست پاکسازی بهاری خود دانسته که از سپتامبر سال گذشته آغاز شده و با اجرای آن ارائه حدود 30 مورد از خدمات گوگل متوقف شده است.

 Google Mini خدماتی بود که برای کمک به شرکت های تجاری به منظور جستجو و طبقه بندی حجم زیادی از اسناد طراحی شده بود.

گوگل می گوید این خدمات را بدان علت متوقف کرده که ارائه آن از طریق سرویس های دیگری مانند Search Appliance ،Site Search و Commerce Search بهتر صورت می گیرد.

از سوی دیگر خدمات گوگل ویدئو که عملا از سه سال قبل با ناممکن شدن آپلود ویدئو از طریق آن معلق شده بود، به زودی تعطیل می شود.

iGoogle نام سرویس شکست خورده دیگر گوگل است که برای شخصی سازی خدمات این سایت راه اندازی شده بود.

منبع: فارس