چالش جدید برای فیس‌بوک

تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۱

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که تبلیغات در شبکه اجتماعی فیس‌بوک کارایی لازم را ندارند.

به گزارش گرداب، بررسی‌های انجام شده به وسیله یک تیم از متخصصان بی‌بی‌سی نشان داده است که فیس‌بوک مملو از حساب‌های کاربری غیرواقعی است و این حساب‌های دروغین صفحات برندهای معروف را لایک می‌کنند.
 
بی‌بی‌سی برای بررسی این موضوع صفحه‌ای را با نام یک برند معروف ایجاد کرده و در آن هیچ محصولی معرفی نکرد. این صفحه در تاریخ چهارم جولای ایجاد شده و در فاصله اندکی پس از ایجاد صفحه بیش از سه هزار نفر آن را لایک کردند.
 
بی‌بی‌سی سپس حساب‌های کاربری که این صفحه را لایک کرده بودند را مورد بررسی قرار داده و متوجه شد که اغلب این حساب‌های کاربری از کشورهای مصر و فیلیپین هستند و حتی یکی از کاربران خود را کارمند باشگاه رئال مادرید معرفی کرده بود.
 
یک متخصص بازاریابی با نام "مایکل تینموث" نیز پس از بررسی صفحه‌های مربوط به کسب و کار خود متوجه شده بود که شمار زیادی از لایک‌های این صفحه‌ها از حساب‌های کاربری افرادی بوده است که اغلب آن‌ها از مصر و فیلیپین بوده‌‌اند.
 
جالب اینکه بسیاری از این کاربران 13 تا 17 ساله بوده و نام‌های مشکوکی برای حساب‌های کاربری انتخاب شده بود و بسیاری از این حساب‌های کاربری بیش از سه هزار صفحه را لایک کرده بودند.

منبع: ایسنا